Samotní členové týmu Force India označili začátek sezóny 2016 za chaotický. Pravda, bylo tu sedmé místo Hülkenberga v Austrálii, ale pak až do ruského závodu nepřibyl ani jeden bod. Monako znamenalo první případ, kdy se oba vozy objevily na bodovaných příčkách.
A nejenom to, Pérez potřetí při svém působení v týmu dosáhl na třetí příčku. Sice nepřekonal maximální výkon Giancarla Fisichelly z Belgie 2009, kde dojel Ital druhý, ale rozhodně pozvedl náladu v týmu, který díky poslednímu výsledku proplul v Poháru konstruktéru před týmy Haas a Toro Rosso.
"Umístit se s oběma vozy na bodovaných příčkách je nesmírně povzbudivé, dosáhli jsme toho, oč jsme se hodně snažili. Bylo jen potřeba mít trochu štěstí, protože jsme v prvních čtyřech závodech závodili stylem »ve špatnou dobu na špatném místě«. Je evidentní, že náš největší soupeř je Toro Rosso, proti němuž jsme v Monaku dosáhli dobrého výsledku, který nás posunul zpět na páté místo v Poháru konstruktérů. Po aktualizacích v Barceloně se prokázala, že naše konkurenceschopnost je větší, to dává celému týmu významnou pobídku před dalšími aktualizacemi, které by nám měly přinést další zlepšení," popisuje pro server autosport.com situaci Bob Fernley, zástupce šéfa týmu.
Podle něj se šasi vozu stále vyvíjí a měl by být vhodný pro nastávající Grand Prix Kanady v Montrealu. "Trať by nám měla sednout, neočekáváme tam žádné problémy. Snad i následující městský okruh v Baku bude nám bude vyhovovat. Takže po těchto dvou podnicích budeme hodnotit naše další šance," dodává Fernley.
Sergio Pérez zatím v barvách Force Indie každý rok zajede jedno pódiové umístění, takže má letos splněnou normu. On sám se domnívá, že současný vůz má ještě co nabídnout. "Vizuálně je vůz vcelku podobný s loňským modelem, ale způsob, jakým funguje třeba aerodynamika, je dost odlišný. Učinili jsme slušný krok vpřed, i když myslím, že má ještě dost silný potenciál. Ačkoliv jsme s tímto vozem chtěli být o něco víc vpředu, okolnosti ho posunuly poněkud jinam, věřím, že budeme mít v letošním roce lepší auto," dodává Pérez.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.