Samotní členové týmu Force India označili začátek sezóny 2016 za chaotický. Pravda, bylo tu sedmé místo Hülkenberga v Austrálii, ale pak až do ruského závodu nepřibyl ani jeden bod. Monako znamenalo první případ, kdy se oba vozy objevily na bodovaných příčkách.
A nejenom to, Pérez potřetí při svém působení v týmu dosáhl na třetí příčku. Sice nepřekonal maximální výkon Giancarla Fisichelly z Belgie 2009, kde dojel Ital druhý, ale rozhodně pozvedl náladu v týmu, který díky poslednímu výsledku proplul v Poháru konstruktéru před týmy Haas a Toro Rosso.
"Umístit se s oběma vozy na bodovaných příčkách je nesmírně povzbudivé, dosáhli jsme toho, oč jsme se hodně snažili. Bylo jen potřeba mít trochu štěstí, protože jsme v prvních čtyřech závodech závodili stylem »ve špatnou dobu na špatném místě«. Je evidentní, že náš největší soupeř je Toro Rosso, proti němuž jsme v Monaku dosáhli dobrého výsledku, který nás posunul zpět na páté místo v Poháru konstruktérů. Po aktualizacích v Barceloně se prokázala, že naše konkurenceschopnost je větší, to dává celému týmu významnou pobídku před dalšími aktualizacemi, které by nám měly přinést další zlepšení," popisuje pro server autosport.com situaci Bob Fernley, zástupce šéfa týmu.
Podle něj se šasi vozu stále vyvíjí a měl by být vhodný pro nastávající Grand Prix Kanady v Montrealu. "Trať by nám měla sednout, neočekáváme tam žádné problémy. Snad i následující městský okruh v Baku bude nám bude vyhovovat. Takže po těchto dvou podnicích budeme hodnotit naše další šance," dodává Fernley.
Sergio Pérez zatím v barvách Force Indie každý rok zajede jedno pódiové umístění, takže má letos splněnou normu. On sám se domnívá, že současný vůz má ještě co nabídnout. "Vizuálně je vůz vcelku podobný s loňským modelem, ale způsob, jakým funguje třeba aerodynamika, je dost odlišný. Učinili jsme slušný krok vpřed, i když myslím, že má ještě dost silný potenciál. Ačkoliv jsme s tímto vozem chtěli být o něco víc vpředu, okolnosti ho posunuly poněkud jinam, věřím, že budeme mít v letošním roce lepší auto," dodává Pérez.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.