Britský pilot byl v Monaku prvním v závodě, kdo prověřil kvalitu bariér - když mu po restartu na zebrovitém přechodu pro chodce "ujela" záď jeho vozu, doklouzal podél bariéry až do zatáčky Ste. Dévote, kde mohl tým začít sčítat škody.
Zatímco Jolyon Palmer se vysoukal z vozu pouze s malým problémem, monokok byl poznamenán jak zepředu, tak i zezadu a tým posléze potvrdil, že pro další závod v kanadském Montrealu se bude muset měnit.
"Jolyonův incident pro nás znamená použití nového šasi pro Montreal. Vůz poměrně tvrdě narazil do bariéry a poměrně šikmo, takže byla dost vážně přední část vozu. Vzhledem k tomu, že máme k dispozici nové šasi, má smysl ho poslat do kanadské Grand Prix. Naštěstí jsme v práci na něm už dostatečně pokročili, k dokončení instalace bylo třeba vlastně jenom zprovoznit palivový systém a byl pro zámořský závod připraven," informoval technický ředitel Renaultu Nick Chester.
"Prošli jsme data a jak to vypadá, příčinou byla menší přilnavost za cílovou čarou na přechodu pro chodce. Moje kola se smýkla, když jsem přidal plyn. Auto sklouzlo stranou a narazilo do svodidel. Byl jsem zkrátka ve špatnou dobu na špatném místě. Co se mě samotného týče, měl jsem na nohách jenom nějaké podlitiny, takže nejvíc utrpělo mé ego a vůz," přidal své postřehy Jolyon Palmer.
Palmer bude mít v Kanadě novou specifikaci pohonné jednotky stejně jako Magnussen, který v Monte Carlu rovněž havaroval, i když definitivně ukončil závod na jiném místě - v zatáčce Mirabeau. Podle něj byl důvodem jeho odstoupení "rozum postrádající" Kvjat, s nímž kolidoval předtím v La Rascasse (více zde).
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.