Britský pilot byl v Monaku prvním v závodě, kdo prověřil kvalitu bariér - když mu po restartu na zebrovitém přechodu pro chodce "ujela" záď jeho vozu, doklouzal podél bariéry až do zatáčky Ste. Dévote, kde mohl tým začít sčítat škody.
Zatímco Jolyon Palmer se vysoukal z vozu pouze s malým problémem, monokok byl poznamenán jak zepředu, tak i zezadu a tým posléze potvrdil, že pro další závod v kanadském Montrealu se bude muset měnit.
"Jolyonův incident pro nás znamená použití nového šasi pro Montreal. Vůz poměrně tvrdě narazil do bariéry a poměrně šikmo, takže byla dost vážně přední část vozu. Vzhledem k tomu, že máme k dispozici nové šasi, má smysl ho poslat do kanadské Grand Prix. Naštěstí jsme v práci na něm už dostatečně pokročili, k dokončení instalace bylo třeba vlastně jenom zprovoznit palivový systém a byl pro zámořský závod připraven," informoval technický ředitel Renaultu Nick Chester.
"Prošli jsme data a jak to vypadá, příčinou byla menší přilnavost za cílovou čarou na přechodu pro chodce. Moje kola se smýkla, když jsem přidal plyn. Auto sklouzlo stranou a narazilo do svodidel. Byl jsem zkrátka ve špatnou dobu na špatném místě. Co se mě samotného týče, měl jsem na nohách jenom nějaké podlitiny, takže nejvíc utrpělo mé ego a vůz," přidal své postřehy Jolyon Palmer.
Palmer bude mít v Kanadě novou specifikaci pohonné jednotky stejně jako Magnussen, který v Monte Carlu rovněž havaroval, i když definitivně ukončil závod na jiném místě - v zatáčce Mirabeau. Podle něj byl důvodem jeho odstoupení "rozum postrádající" Kvjat, s nímž kolidoval předtím v La Rascasse (více zde).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.