Britský pilot byl v Monaku prvním v závodě, kdo prověřil kvalitu bariér - když mu po restartu na zebrovitém přechodu pro chodce "ujela" záď jeho vozu, doklouzal podél bariéry až do zatáčky Ste. Dévote, kde mohl tým začít sčítat škody.
Zatímco Jolyon Palmer se vysoukal z vozu pouze s malým problémem, monokok byl poznamenán jak zepředu, tak i zezadu a tým posléze potvrdil, že pro další závod v kanadském Montrealu se bude muset měnit.
"Jolyonův incident pro nás znamená použití nového šasi pro Montreal. Vůz poměrně tvrdě narazil do bariéry a poměrně šikmo, takže byla dost vážně přední část vozu. Vzhledem k tomu, že máme k dispozici nové šasi, má smysl ho poslat do kanadské Grand Prix. Naštěstí jsme v práci na něm už dostatečně pokročili, k dokončení instalace bylo třeba vlastně jenom zprovoznit palivový systém a byl pro zámořský závod připraven," informoval technický ředitel Renaultu Nick Chester.
"Prošli jsme data a jak to vypadá, příčinou byla menší přilnavost za cílovou čarou na přechodu pro chodce. Moje kola se smýkla, když jsem přidal plyn. Auto sklouzlo stranou a narazilo do svodidel. Byl jsem zkrátka ve špatnou dobu na špatném místě. Co se mě samotného týče, měl jsem na nohách jenom nějaké podlitiny, takže nejvíc utrpělo mé ego a vůz," přidal své postřehy Jolyon Palmer.
Palmer bude mít v Kanadě novou specifikaci pohonné jednotky stejně jako Magnussen, který v Monte Carlu rovněž havaroval, i když definitivně ukončil závod na jiném místě - v zatáčce Mirabeau. Podle něj byl důvodem jeho odstoupení "rozum postrádající" Kvjat, s nímž kolidoval předtím v La Rascasse (více zde).
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.