První vyhrání... nevím, jestli v Holandsku mají stejné přísloví, ale nemálo kritiků se po Grand Prix Monaka do Verstappena pustilo - najednou byla jeho výjimečnost ta tam a na jeho hlavu padala jedna výtka za druhou.
Tři kontakty se svodidly během závodního víkendu, z toho dva poměrně zásadní, to byla nelichotivá vizitka nováčka mezi vítězi. Hovořilo se o ztrátě lesku, příkrém rozporu mezi Španělskem a Monakem a ztrátě image zázračného dítěte. Sám Verstappen cítí potřebu se poradit s týmem, co přesně se v náročném monackém víkendu nepovedlo.
"Naučil jsem se spoustu věcí - především že je nutné se pohybovat mezi svodidly. Nyní je třeba analyzovat, co všechno se stalo a proč jsme se do takové situace dostali. To všechno je součástí mé výuky nebo chcete-li zaškolení, potřebuji získávat více zkušeností," uvedl v týmovém videu Verstappen.
Osmnáctiletý Holanďan však nevidí jen negativa. Navzdory startu z boxové uličky a konečné nehodě se domnívá, že lze na jeho výkonu najít i pozitiva. "Myslím, že začátek závodu byl velice dobrý, poskočil jsem hodně kupředu - několikrát jsem zajel i nejrychlejší kolo - a všechno do sebe hezky zapadlo. Dostal jsem se zpátky na bodované pozice, ale bohužel na měkkých pneumatikách jsem udělal chybu a narazil do svodidel. Tak jsem rozhodně nechtěl víkend ukončit, zvláště když váš tým odvádí skvělou práci a přestavěl po kvalifikaci auto, zasloužili si mnohem víc," lituje Max.
Nejmladší závodník startovního pole se tak už teď těší do Kanady, kde by měl startovat stejně jako týmový kolega Ricciardo s novým motorem. "Konečně ho také budu mít, takže se na závodní víkend hodně těším. Větší výkon a lepší jízdní vlastnosti, z toho by mohl vzejít nějaký slušný čas na jedno kolo," plánuje Verstappen.
Horner: Max nebyl jediný, kdo měl problémyPodle šéfa Red Bullu není nutné nějak zvlášť rozebírat Verstappenův výkon a už vůbec ho označovat za selhání. Christian Horner se domnívá, že jde o další vývojový stupeň na Maxově kariérním žebříku. Problémy jako v Monaku se prostě stanou.
"Max zajel velmi silnou první polovinu závodu. Podařilo se mu několik skvělých předjížděcích manévrů a podařilo se mu z předposledního místa dostat až do první desítky. Dál se tlačil dopředu, protože věděl, že Rosberg není tak daleko, bohužel neodhadl podmínky při nájezdu do Massenet. Ale nebyl jediný, který na ně při závodě doplatil. Ve srovnání s minulým závodem to pro něj byl hodně konstrastní víkend, ale domnívám se, že to je součástí jeho růstu," domnívá se Horner.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.