První vyhrání... nevím, jestli v Holandsku mají stejné přísloví, ale nemálo kritiků se po Grand Prix Monaka do Verstappena pustilo - najednou byla jeho výjimečnost ta tam a na jeho hlavu padala jedna výtka za druhou.
Tři kontakty se svodidly během závodního víkendu, z toho dva poměrně zásadní, to byla nelichotivá vizitka nováčka mezi vítězi. Hovořilo se o ztrátě lesku, příkrém rozporu mezi Španělskem a Monakem a ztrátě image zázračného dítěte. Sám Verstappen cítí potřebu se poradit s týmem, co přesně se v náročném monackém víkendu nepovedlo.
"Naučil jsem se spoustu věcí - především že je nutné se pohybovat mezi svodidly. Nyní je třeba analyzovat, co všechno se stalo a proč jsme se do takové situace dostali. To všechno je součástí mé výuky nebo chcete-li zaškolení, potřebuji získávat více zkušeností," uvedl v týmovém videu Verstappen.
Osmnáctiletý Holanďan však nevidí jen negativa. Navzdory startu z boxové uličky a konečné nehodě se domnívá, že lze na jeho výkonu najít i pozitiva. "Myslím, že začátek závodu byl velice dobrý, poskočil jsem hodně kupředu - několikrát jsem zajel i nejrychlejší kolo - a všechno do sebe hezky zapadlo. Dostal jsem se zpátky na bodované pozice, ale bohužel na měkkých pneumatikách jsem udělal chybu a narazil do svodidel. Tak jsem rozhodně nechtěl víkend ukončit, zvláště když váš tým odvádí skvělou práci a přestavěl po kvalifikaci auto, zasloužili si mnohem víc," lituje Max.
Nejmladší závodník startovního pole se tak už teď těší do Kanady, kde by měl startovat stejně jako týmový kolega Ricciardo s novým motorem. "Konečně ho také budu mít, takže se na závodní víkend hodně těším. Větší výkon a lepší jízdní vlastnosti, z toho by mohl vzejít nějaký slušný čas na jedno kolo," plánuje Verstappen.
Horner: Max nebyl jediný, kdo měl problémyPodle šéfa Red Bullu není nutné nějak zvlášť rozebírat Verstappenův výkon a už vůbec ho označovat za selhání. Christian Horner se domnívá, že jde o další vývojový stupeň na Maxově kariérním žebříku. Problémy jako v Monaku se prostě stanou.
"Max zajel velmi silnou první polovinu závodu. Podařilo se mu několik skvělých předjížděcích manévrů a podařilo se mu z předposledního místa dostat až do první desítky. Dál se tlačil dopředu, protože věděl, že Rosberg není tak daleko, bohužel neodhadl podmínky při nájezdu do Massenet. Ale nebyl jediný, který na ně při závodě doplatil. Ve srovnání s minulým závodem to pro něj byl hodně konstrastní víkend, ale domnívám se, že to je součástí jeho růstu," domnívá se Horner.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.