První vyhrání... nevím, jestli v Holandsku mají stejné přísloví, ale nemálo kritiků se po Grand Prix Monaka do Verstappena pustilo - najednou byla jeho výjimečnost ta tam a na jeho hlavu padala jedna výtka za druhou.
Tři kontakty se svodidly během závodního víkendu, z toho dva poměrně zásadní, to byla nelichotivá vizitka nováčka mezi vítězi. Hovořilo se o ztrátě lesku, příkrém rozporu mezi Španělskem a Monakem a ztrátě image zázračného dítěte. Sám Verstappen cítí potřebu se poradit s týmem, co přesně se v náročném monackém víkendu nepovedlo.
"Naučil jsem se spoustu věcí - především že je nutné se pohybovat mezi svodidly. Nyní je třeba analyzovat, co všechno se stalo a proč jsme se do takové situace dostali. To všechno je součástí mé výuky nebo chcete-li zaškolení, potřebuji získávat více zkušeností," uvedl v týmovém videu Verstappen.
Osmnáctiletý Holanďan však nevidí jen negativa. Navzdory startu z boxové uličky a konečné nehodě se domnívá, že lze na jeho výkonu najít i pozitiva. "Myslím, že začátek závodu byl velice dobrý, poskočil jsem hodně kupředu - několikrát jsem zajel i nejrychlejší kolo - a všechno do sebe hezky zapadlo. Dostal jsem se zpátky na bodované pozice, ale bohužel na měkkých pneumatikách jsem udělal chybu a narazil do svodidel. Tak jsem rozhodně nechtěl víkend ukončit, zvláště když váš tým odvádí skvělou práci a přestavěl po kvalifikaci auto, zasloužili si mnohem víc," lituje Max.
Nejmladší závodník startovního pole se tak už teď těší do Kanady, kde by měl startovat stejně jako týmový kolega Ricciardo s novým motorem. "Konečně ho také budu mít, takže se na závodní víkend hodně těším. Větší výkon a lepší jízdní vlastnosti, z toho by mohl vzejít nějaký slušný čas na jedno kolo," plánuje Verstappen.
Horner: Max nebyl jediný, kdo měl problémyPodle šéfa Red Bullu není nutné nějak zvlášť rozebírat Verstappenův výkon a už vůbec ho označovat za selhání. Christian Horner se domnívá, že jde o další vývojový stupeň na Maxově kariérním žebříku. Problémy jako v Monaku se prostě stanou.
"Max zajel velmi silnou první polovinu závodu. Podařilo se mu několik skvělých předjížděcích manévrů a podařilo se mu z předposledního místa dostat až do první desítky. Dál se tlačil dopředu, protože věděl, že Rosberg není tak daleko, bohužel neodhadl podmínky při nájezdu do Massenet. Ale nebyl jediný, který na ně při závodě doplatil. Ve srovnání s minulým závodem to pro něj byl hodně konstrastní víkend, ale domnívám se, že to je součástí jeho růstu," domnívá se Horner.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.