Před sezónou se vedly dohady, jak se americký tým bude v šampionátu etablovat. Nejdřív se skromně hovořilo o zisku nějakého bodu, poté narostla chuť a Gene Haas cílil na umístění v první desítce v každém závodě.
Odhlédněme nyní od skutečnosti, že Haas figuruje na 6. místě průběžného pořadí Poháru konstruktérů, dejme raději slovo hlavnímu inženýrovi Ajao Komatsuovi, které se domnívá, že potenciál vozu ještě stále není plně využit.
"V žádném případě, je na míle daleko. Jednou věci je navrhnout opravdu dobrý vůz a druhou je provést jeho analýzu za cílem dostat z něj to nejlepší. Takže abych byl upřímný, myslím, že kvalifikační a závodní výsledek z Bahrajnu nebyl pro vůz úplně spravedlivý. Pořád nejsme schopní dostat z něj to nejlepší, tedy myšleno s ohledem na tu kterou trať. Například v Číně a Rusku jsme byli podprůměrní. Ale dokázali jsme se poučit. Máme pořád mnoho prostoru pro zlepšení," podotýká Komatsu.
"Je třeba také vzít v úvahu, že na naší straně stálo štěstí. Měli jsme ho v Melbourne, dokázali jsme ho využít. Páté místo v Bahrajnu bylo důsledkem naší dobré práce, navíc několik soupeřů zvolilo jinou strategii, což nám přineslo opět nějakou tu výhodu.
I v Rusku, kde to nezačalo nejlépe, ztratili jsme jeden vůz v prvním kole, se podařilo Romainovi vyhnout problémům díky jeho zkušenostem a odjel v obtížných podmínkách dobrý závod. Opět se jenom spojilo to, co jsme potřebovali," analyuzuje situaci Komatsu.
Japonský inženýr se zná s Grosjeanem z dob jeho působení u Lotusu, odtud také Francouze nsáledoval do týmu Haas. Podle jeho názoru je přínos pilota pro nový tým neocenitelný. "Je pro nás velmi, velmi důležitý, protože je schopen udat nám určité měřítko. Je schopen nám popsat přesně problém, takže ho můžeme vyřešit. Když nám řekl v Bahrajnu, že je spokojený s vozem, na kterém dosáhl devátého místa na startu, věděli jsme, že to byl limit, hranice jeho i vozu. Takže jsme v naší cestě kupředu jistější, což je pro nás velmi důležité," dodává Komatsu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.