Před sezónou se vedly dohady, jak se americký tým bude v šampionátu etablovat. Nejdřív se skromně hovořilo o zisku nějakého bodu, poté narostla chuť a Gene Haas cílil na umístění v první desítce v každém závodě.
Odhlédněme nyní od skutečnosti, že Haas figuruje na 6. místě průběžného pořadí Poháru konstruktérů, dejme raději slovo hlavnímu inženýrovi Ajao Komatsuovi, které se domnívá, že potenciál vozu ještě stále není plně využit.
"V žádném případě, je na míle daleko. Jednou věci je navrhnout opravdu dobrý vůz a druhou je provést jeho analýzu za cílem dostat z něj to nejlepší. Takže abych byl upřímný, myslím, že kvalifikační a závodní výsledek z Bahrajnu nebyl pro vůz úplně spravedlivý. Pořád nejsme schopní dostat z něj to nejlepší, tedy myšleno s ohledem na tu kterou trať. Například v Číně a Rusku jsme byli podprůměrní. Ale dokázali jsme se poučit. Máme pořád mnoho prostoru pro zlepšení," podotýká Komatsu.
"Je třeba také vzít v úvahu, že na naší straně stálo štěstí. Měli jsme ho v Melbourne, dokázali jsme ho využít. Páté místo v Bahrajnu bylo důsledkem naší dobré práce, navíc několik soupeřů zvolilo jinou strategii, což nám přineslo opět nějakou tu výhodu.
I v Rusku, kde to nezačalo nejlépe, ztratili jsme jeden vůz v prvním kole, se podařilo Romainovi vyhnout problémům díky jeho zkušenostem a odjel v obtížných podmínkách dobrý závod. Opět se jenom spojilo to, co jsme potřebovali," analyuzuje situaci Komatsu.
Japonský inženýr se zná s Grosjeanem z dob jeho působení u Lotusu, odtud také Francouze nsáledoval do týmu Haas. Podle jeho názoru je přínos pilota pro nový tým neocenitelný. "Je pro nás velmi, velmi důležitý, protože je schopen udat nám určité měřítko. Je schopen nám popsat přesně problém, takže ho můžeme vyřešit. Když nám řekl v Bahrajnu, že je spokojený s vozem, na kterém dosáhl devátého místa na startu, věděli jsme, že to byl limit, hranice jeho i vozu. Takže jsme v naší cestě kupředu jistější, což je pro nás velmi důležité," dodává Komatsu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.