Před sezónou se vedly dohady, jak se americký tým bude v šampionátu etablovat. Nejdřív se skromně hovořilo o zisku nějakého bodu, poté narostla chuť a Gene Haas cílil na umístění v první desítce v každém závodě.
Odhlédněme nyní od skutečnosti, že Haas figuruje na 6. místě průběžného pořadí Poháru konstruktérů, dejme raději slovo hlavnímu inženýrovi Ajao Komatsuovi, které se domnívá, že potenciál vozu ještě stále není plně využit.
"V žádném případě, je na míle daleko. Jednou věci je navrhnout opravdu dobrý vůz a druhou je provést jeho analýzu za cílem dostat z něj to nejlepší. Takže abych byl upřímný, myslím, že kvalifikační a závodní výsledek z Bahrajnu nebyl pro vůz úplně spravedlivý. Pořád nejsme schopní dostat z něj to nejlepší, tedy myšleno s ohledem na tu kterou trať. Například v Číně a Rusku jsme byli podprůměrní. Ale dokázali jsme se poučit. Máme pořád mnoho prostoru pro zlepšení," podotýká Komatsu.
"Je třeba také vzít v úvahu, že na naší straně stálo štěstí. Měli jsme ho v Melbourne, dokázali jsme ho využít. Páté místo v Bahrajnu bylo důsledkem naší dobré práce, navíc několik soupeřů zvolilo jinou strategii, což nám přineslo opět nějakou tu výhodu.
I v Rusku, kde to nezačalo nejlépe, ztratili jsme jeden vůz v prvním kole, se podařilo Romainovi vyhnout problémům díky jeho zkušenostem a odjel v obtížných podmínkách dobrý závod. Opět se jenom spojilo to, co jsme potřebovali," analyuzuje situaci Komatsu.
Japonský inženýr se zná s Grosjeanem z dob jeho působení u Lotusu, odtud také Francouze nsáledoval do týmu Haas. Podle jeho názoru je přínos pilota pro nový tým neocenitelný. "Je pro nás velmi, velmi důležitý, protože je schopen udat nám určité měřítko. Je schopen nám popsat přesně problém, takže ho můžeme vyřešit. Když nám řekl v Bahrajnu, že je spokojený s vozem, na kterém dosáhl devátého místa na startu, věděli jsme, že to byl limit, hranice jeho i vozu. Takže jsme v naší cestě kupředu jistější, což je pro nás velmi důležité," dodává Komatsu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.