Haas je na "míle daleko" od dosažení skutečného potenciálu vozu

Romain Grosjean při mezisezónních testech v Barceloně
Romain Grosjean při mezisezónních testech v Barceloně, foto: www.pirelli.com
Robert RoBertino Pavelka 24. května 2016 15:55
Sdílej:

Před sezónou se vedly dohady, jak se americký tým bude v šampionátu etablovat. Nejdřív se skromně hovořilo o zisku nějakého bodu, poté narostla chuť a Gene Haas cílil na umístění v první desítce v každém závodě.

Odhlédněme nyní od skutečnosti, že Haas figuruje na 6. místě průběžného pořadí Poháru konstruktérů, dejme raději slovo hlavnímu inženýrovi Ajao Komatsuovi, které se domnívá, že potenciál vozu ještě stále není plně využit.

"V žádném případě, je na míle daleko. Jednou věci je navrhnout opravdu dobrý vůz a druhou je provést jeho analýzu za cílem dostat z něj to nejlepší. Takže abych byl upřímný, myslím, že kvalifikační a závodní výsledek z Bahrajnu nebyl pro vůz úplně spravedlivý. Pořád nejsme schopní dostat z něj to nejlepší, tedy myšleno s ohledem na tu kterou trať. Například v Číně a Rusku jsme byli podprůměrní. Ale dokázali jsme se poučit. Máme pořád mnoho prostoru pro zlepšení," podotýká Komatsu.

"Je třeba také vzít v úvahu, že na naší straně stálo štěstí. Měli jsme ho v Melbourne, dokázali jsme ho využít. Páté místo v Bahrajnu bylo důsledkem naší dobré práce, navíc několik soupeřů zvolilo jinou strategii, což nám přineslo opět nějakou tu výhodu.

I v Rusku, kde to nezačalo nejlépe, ztratili jsme jeden vůz v prvním kole, se podařilo Romainovi vyhnout problémům díky jeho zkušenostem a odjel v obtížných podmínkách dobrý závod. Opět se jenom spojilo to, co jsme potřebovali," analyuzuje situaci Komatsu.

Japonský inženýr se zná s Grosjeanem z dob jeho působení u Lotusu, odtud také Francouze nsáledoval do týmu Haas. Podle jeho názoru je přínos pilota pro nový tým neocenitelný. "Je pro nás velmi, velmi důležitý, protože je schopen udat nám určité měřítko. Je schopen nám popsat přesně problém, takže ho můžeme vyřešit. Když nám řekl v Bahrajnu, že je spokojený s vozem, na kterém dosáhl devátého místa na startu, věděli jsme, že to byl limit, hranice jeho i vozu. Takže jsme v naší cestě kupředu jistější, což je pro nás velmi důležité," dodává Komatsu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.