Kdo by o nejmladším vítězi Grand Prix měl vědět víc než jeho otec? Někdejší pilot F1 Jos Verstappen se domnívá, že úspěch jeho syna spočívá v důsledném odstraňovaní nedostatků v jezdeckém umění už v kategorii motokár.
Aliance mezi otcem a synem začala ještě předtím, než Max poprvé usedl do nějakého závodního vozu. Jos Verstappen mu od začátku stanovil, že musí usilovat o zlepšení a napravování všeho špatného.
"Jeho vzdělání od útlého věku probíhalo tak, že jsem s ním trávil hodiny a hodiny, aby nasál co nejvíc informací. Každý manévr, který posléze na trati udělal, případně každou chybu jsme vždy probrali. Nekřičel jsem na něj, ale mluvil s ním a vysvětloval. To je dle mého názoru důvod, proč je ve svém věku tak rychlý. Jednoznačně cítím, že je lepší než já. Na to ho znám dost dlouhou dobu," popisuje Jos Verstappen vztah se svým synem.
Dnes čtyřiačtyřicetiletý Johannes Franciscus Verstappen pilotoval v F1 sedm různých značek, absolvoval 107 Grand Prix a na pódium se dostal jen dvakrát. Je přesvědčen, že Maxovi pomohla skutečnost, že on sám v F1 závodil - i když on sám nedosáhl nijak významných výsledků.
"Znám své nedostatky, dobré a špatné stránky. Potřebujete trochu štěstí, abyste se dostali na vrchol, musíte být ve správný čas na správném místě. A to se v případě Maxe naštěstí stalo. Od prvního okamžiku, kdy se ocitl v závodním voze, byl velmi... všichni ho sledovali. Byl výborný po závodní stránce i osobní. Mlčí, když je třeba, aby byl zticha, a to je něco zvláštního," pokračuje v líčení vlastností svého syna Jos Verstappen.
Na vlastních noháchKdyž se Max přemístil z Toro Rosso do Red Bullu, rozhodl se Jos Verstappen ustoupit poněkud do pozadí, i když nadále bude dohlížet na synovy kroky (více čtěte zde). Je však přesvědčen, že jeho syn je v 18 letech připraven k tomu, aby sám nadále řídil své závodní kroky.
"V Barceloně už se staral sám o sebe. Vím, že už je na to připraven. Když zvládl závod, jakým byla Grand Prix Španělska, tak už je o výrazný krok dále. A já, moje práce je u konce? Nemyslím. Zkusím mu dále radit a pomáhat mu setrvat na správné cestě. Být ve správný čas u správných lidí, což jsme myslím dokázali víc než dobře," nastínil výhled do budoucnosti Jos Verstappen.
Nesnadná změnaNěkteří lidé se domnívají, že Verstappenův postup až do Red Bullu během 14 měsíců je příliš rychlý, Jos se nicméně domnívá, že podobný krok prostě nemohl Max odmítnout.
"Život sám o sobě je riziko. Koneckonců všichni znají Maxovy kvality a domnívám se, že Red Bull zná jeho vlastnosti víc než dobře. Opravdu si ho řádně zanalyzovali. Pro mě je podstatné, že jsme tady. Přikláním se k názoru, že věk není to nejpodstatnější. Max se projevil jako dobrý pilot, když vyhrál ve Španělsku, a to je v tuto chvíli ta nejdůležitější věc," uzavírá své názory otec Verstappen.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.