Kolize obou Mercedesů vyvolala pochopitelně obrovskou vlnu dohadů, komentářů, ba dokonce rad. Jinak se poslouchají od těch, kteří maximálně drtí vozy a trati na simulátorech, jinak od někdejšího šampiona F1, byť získal tituly před více než čtyřmi desítkami let.
Stejně jako Lewis Hamilton má sir John Young "Jackie" Stewart na svém kontě tři mistrovské tituly, jen je vtěsnal do stejné doby, která v případě Hamiltona utekla mezi prvním a druhým titulem. Jackie se mohl stát šampiónem i pětkrát, jenže v jednom případě havárie, v druhém zdravotní problémy (prasklý žaludeční vřed) oslabily jeho šance a musel se spokojit s titulem vicemistra.
V hodnocení kolize je vítěz 27 Grand Prix přesvědčen o vině Lewise Hamiltona, dokonce volal po jeho finančním potrestání (viz zde). Zároveň si myslí, že Lewis bude muset změnit svou taktiku pro úvod závodu.
"Je nepřijatelné, aby se piloti, kteří mají takové zkušenosti, havarovali v prvním kole. To nikdo z dřívějších velikánů nikdy neudělal. Nestalo se to Juan Manuelu Fangiovi, Stirlingu Mossovi nebo Jimu Clarkovi. Jedním z největších výhod těchto mistrů bylo, že při jízdě mysleli. Já sám jsem se naučil přesunout veškeré emoce z mého těla do hlavy a to byl důvod, proč jsem vždy vyhrával mé závody v prvních pěti kolech," uvedla pro server autosport.com skotská závodní legenda.
Stewart rovněž předpokládá, že se Hamilton z incidentu poučil a zvážil důsledky, které mu španělská kolize v budoucnu v rámci týmu přinese. "Bylo to od něj spontánní rozhodnutí, doufám, že se z této lekce poučil a bude si ho připomínat, aby něco podobného v budoucnu nezkusil. Musí se nad svým jednáním ve Španělsku zamyslet, musí vzít v úvahu důsledky, které z něj vyplývají pro jeho zaměstnavatele: vzniklá škoda a skutečnost, že piloti neprojeli cílem na první a druhé pozici. Lewis musí přehodnotit svůj komplexní přístup k tomu, co je jeho povinností a co platí pro každého špičkového pilota.
Nemyslím, že by se něco podobného stalo Sebastianu Vettelovi, ten by takový manévr nikdy neudělal. Ani Fernando Alonso, ani Nico Rosberg by podobnou věc nezkusili," komentuje záležitost Stewart.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.