Čtyři závody - jediný výsledek a ještě v polovině druhé desítky, to je vizitka Estebana Gutiérreze. Zatímco Grosjean u Haasu slízává smetanu, Mexičan se viditelně trápí a situace ho začíná značně rozčilovat.
Gutiérrezovi vadí, že ačkoliv pro Haas odvádí dle vlastních slov "ku***sky dobrou práci", ničí ho fakt, že ji znevažují problémy se spolehlivostí. Také ve Španělsku ve volném tréninku jeho snahu na trati překazily problémy s elektronikou. Proto se vyjádřil, že prochází určitým stádiem frustrace.
"Snažím se od tohoto problému oprostit, protože opravdu nemám zodpovědnost ohledně technického stavu vozidla. Jsem tu, abych jezdil tak rychle, jak to jen bude možné, to také s potěšením dělám. Ale nemám příjemné pocity, protože zvenčí to působí, jako kdybych byl špatný pilot. Takže všechnu práci, kterou odvádím, není nikde vidět. Z toho hlediska to je dost frustrující, zvlášť z hlediska výsledků. Všude jsem byl rychlý, proto doufám, že dostanu takové auto, abych potvrdil papírové předpoklady," popisuje Gutiérrez své rozpoložení.
Páteční výkon na barcelonské trati ohodnotil jako nepříliš ideální. Ale nebyl tak rozladěn s vyvážením vozu, jen ho sužovaly opět mechanické potíže. "Dojmy z prvního tréninku nebyly nejlepší. Dominantním faktorem byly pneumatiky, neseděly dobře, takže bylo poměrně obtížné vůz zvládnout, i když podmínky byly opravdu dobré. Slunečno, bezvětří, myslel jsem, že to bude dobré, ale nic z toho se nesplnilo.
Druhý trénink už ovlivnil vítr a všechno se zkomplikovalo. Chování vozu na středně tvrdých pneumatikách bylo opravdu špatné, ještě horší než dopoledne. Na měkkých jsem jsem zvládal skvěle první tři zatáčky - o mnoho víc jsem toho v prvním tréninku nestihl. Pneumatiky pracovaly lépe, byl to skvělý pocit projíždět zatáčky 1, 2 a 3, byl jsem sám se sebou spokojen," dodává Gutiérrez.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.