Gutiérrez: U Haasu vypadám jako hodně špatný pilot

Esteban Gutiérrez se začíná poněkud rozčilovat
Esteban Gutiérrez se začíná poněkud rozčilovat, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 13. května 2016 19:00
Sdílej:

Čtyři závody - jediný výsledek a ještě v polovině druhé desítky, to je vizitka Estebana Gutiérreze. Zatímco Grosjean u Haasu slízává smetanu, Mexičan se viditelně trápí a situace ho začíná značně rozčilovat.

Gutiérrezovi vadí, že ačkoliv pro Haas odvádí dle vlastních slov "ku***sky dobrou práci", ničí ho fakt, že ji znevažují problémy se spolehlivostí. Také ve Španělsku ve volném tréninku jeho snahu na trati překazily problémy s elektronikou. Proto se vyjádřil, že prochází určitým stádiem frustrace.

"Snažím se od tohoto problému oprostit, protože opravdu nemám zodpovědnost ohledně technického stavu vozidla. Jsem tu, abych jezdil tak rychle, jak to jen bude možné, to také s potěšením dělám. Ale nemám příjemné pocity, protože zvenčí to působí, jako kdybych byl špatný pilot. Takže všechnu práci, kterou odvádím, není nikde vidět. Z toho hlediska to je dost frustrující, zvlášť z hlediska výsledků. Všude jsem byl rychlý, proto doufám, že dostanu takové auto, abych potvrdil papírové předpoklady," popisuje Gutiérrez své rozpoložení.

Páteční výkon na barcelonské trati ohodnotil jako nepříliš ideální. Ale nebyl tak rozladěn s vyvážením vozu, jen ho sužovaly opět mechanické potíže. "Dojmy z prvního tréninku nebyly nejlepší. Dominantním faktorem byly pneumatiky, neseděly dobře, takže bylo poměrně obtížné vůz zvládnout, i když podmínky byly opravdu dobré. Slunečno, bezvětří, myslel jsem, že to bude dobré, ale nic z toho se nesplnilo.

Druhý trénink už ovlivnil vítr a všechno se zkomplikovalo. Chování vozu na středně tvrdých pneumatikách bylo opravdu špatné, ještě horší než dopoledne. Na měkkých jsem jsem zvládal skvěle první tři zatáčky - o mnoho víc jsem toho v prvním tréninku nestihl. Pneumatiky pracovaly lépe, byl to skvělý pocit projíždět zatáčky 1, 2 a 3, byl jsem sám se sebou spokojen," dodává Gutiérrez.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.