Čtyři závody - jediný výsledek a ještě v polovině druhé desítky, to je vizitka Estebana Gutiérreze. Zatímco Grosjean u Haasu slízává smetanu, Mexičan se viditelně trápí a situace ho začíná značně rozčilovat.
Gutiérrezovi vadí, že ačkoliv pro Haas odvádí dle vlastních slov "ku***sky dobrou práci", ničí ho fakt, že ji znevažují problémy se spolehlivostí. Také ve Španělsku ve volném tréninku jeho snahu na trati překazily problémy s elektronikou. Proto se vyjádřil, že prochází určitým stádiem frustrace.
"Snažím se od tohoto problému oprostit, protože opravdu nemám zodpovědnost ohledně technického stavu vozidla. Jsem tu, abych jezdil tak rychle, jak to jen bude možné, to také s potěšením dělám. Ale nemám příjemné pocity, protože zvenčí to působí, jako kdybych byl špatný pilot. Takže všechnu práci, kterou odvádím, není nikde vidět. Z toho hlediska to je dost frustrující, zvlášť z hlediska výsledků. Všude jsem byl rychlý, proto doufám, že dostanu takové auto, abych potvrdil papírové předpoklady," popisuje Gutiérrez své rozpoložení.
Páteční výkon na barcelonské trati ohodnotil jako nepříliš ideální. Ale nebyl tak rozladěn s vyvážením vozu, jen ho sužovaly opět mechanické potíže. "Dojmy z prvního tréninku nebyly nejlepší. Dominantním faktorem byly pneumatiky, neseděly dobře, takže bylo poměrně obtížné vůz zvládnout, i když podmínky byly opravdu dobré. Slunečno, bezvětří, myslel jsem, že to bude dobré, ale nic z toho se nesplnilo.
Druhý trénink už ovlivnil vítr a všechno se zkomplikovalo. Chování vozu na středně tvrdých pneumatikách bylo opravdu špatné, ještě horší než dopoledne. Na měkkých jsem jsem zvládal skvěle první tři zatáčky - o mnoho víc jsem toho v prvním tréninku nestihl. Pneumatiky pracovaly lépe, byl to skvělý pocit projíždět zatáčky 1, 2 a 3, byl jsem sám se sebou spokojen," dodává Gutiérrez.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.