Mercedes zveřejnil ve středu dopis pro své fanoušky, který uveřejnil na svých stránkách. Protože mezi našimi čtenáři je jistě nemalý počet příznivců Stříbrných šípů, je de facto určen i jim.
Vrátili jsme se v pondělí z dějiště ruské Grand Prix se smíšenými pocity. Na jedné straně jsme naplněni pýchou z dalšího týmového double – vzácný jev v ultrasoutěživém světě F1, který si umíme vychutnat, ale nebereme ho jako samozřejmost. Na druhou stranu to byl značně stresující víkend – ať na trati nebo na boxové zídce či v garáži, v továrně nebo pro všechny, kteří se dívali doma.
Viděli jsme hodně zklamání na sociálních sítích po mechanických problémech v Soči. Sdíleli jsme stejné emoce – ale pro nás to bylo ještě mnohem těžší. Pro ty, co se dívají doma, začal víkend Grand Prix ve čtvrtek ráno a skončil v neděli večer. Špatný výsledek mohl boelt pár hodin – pak půjde život dál. Nicméně pro více než tisíc lidí v Brackley nebo Brixworthu je to jejich život. Tyto ženy a tito muži doslova cedí krev, slzy a pot pro závodění, bez ohledu na den či noc – často pracují přesčas a tráví zde týdny daleko od svých blízkých. Je to díky jejich vášni pro práci, loajalitu ke svým týmovým kolegům a víře v co nejlepší výsledky.
Úspěchy, kterým se v poslední době těšíme, nejsou jen dílem náhody. Pokud bychom parafrázovali Toto Wolfa, museli jsme „hejbnout pr**lí“, abychom byli tam, kde jsme dnes, a to jsme jako tým udělali. Tváře, které vidíte na závodní trati jsou jen špičkou ledovce – ale jsou perfektním příkladem toho, co reprezentují. Nestarají se pouze o pit-stopy. Cestují, bydlí, jedí, připravují garáže, sestavují vozy, opravují poškozené vozy, zajišťují náhradní díly a balí tuny nákladu – společně. Dřou se, jsou napjatí, smějí se, pláčou, křičí, nadávají, oslavují nebo projevují lítost – zase společně. A jak jeden z nás řekl, vyhráváme i prohráváme – společně. Máme nejlepší holky a kluky na světě, kteří odvádějí úžasnou práci, týden za týdnem – a dělají ji pro tým. Ne pro jednoho nebo druhého pilota – pro všechny dohromady. Není tu tým A nebo tým B. Každý jednotlivý člen našeho osazenstva získal právo se řadit mezi elitu v jeho oboru – a obětovali hodně tomu, aby to tak bylo.
To, co se stalo v Soči, ukázalo světu, čeho je spolupracující tým schopen. Byli jsme zaskočeni opakující se chybou v kvalifikaci u MGU-H na Lewisově voze. Ale zůstali jsme klidní, soustředili se na následujíc akci. Byla výsledkem neuvěřitelného úsilí značného počtu lidí, kteří z Velké Británie do Ruska přivezli náhradní díly a pak je během noci zamontovali do motoru, aby mohl Lewis odpoledne odstartovat z desátého místa, aniž by bylo narušeno parc fermé. Tím byla neděle pro každého z nás mnohem dramatičtější. Ale nakonec nastala úleva, když oba vozy projely pod cílovou vlajkou.
Krátce po zastávce v boxech jsme zaznamenali alarmující chování Nicovy MGU-K (šlo o softwarovou chybu, pozn. F1news.cz). Několik kol jsme se ujišťovali že zajíždí dobrá kola v porovnání s Lewisem než jsme dostali od FIA svolení mu sdělit, aby přešel na nastavení, které problém dostane pod kontrolu. Nico vůbec neměl ponětí, jaký stres panuje na boxové zídce. Když v předposledním okruhu zajel nejrychlejší kolo závodu, byl stále v „bezpečném“ módu, což jenom dokazuje, jak rychlé byly naše vozy v uplynulém víkendu.
Nedlouho poté, co se objevily problémy na Nicově voze, zaznamenali jsme klesající tlak vody na Lewisově voze (prasklá karbonová trubka v důsledku únavy materiálu, pozn. F1news.cz). V té době jel na limitu, aby se přiblížil Rosbergovu vozu a vzdálil se Kimimu – zaznamenal několik nejrychlejších kol. Znovu jsme museli čekat na potvrzení od FIA, co mu bylo možné sdělit prostřednictvím radiokomunikace. Po několika výzvách jsme ho požádali, aby se k tomu postavil s nadhledem, vysvětlili jsme mu, že klesá tlak vody. Nulový – ano, nulový – tlak vody trval zbylých 16 kol, doslova to autý hýčkal, aby ho dovezl do cíle, že ještě udržel druhé místo, to je neskutečné. Musel udržet takovou teplotu, aby nedošlo k poškození motoru a zároveň udržet v dostatečné vzdálenosti Kimiho, což nebyla žádná maličkost. Vlastně netušíme, jak oba vozy dokulhaly přes cílovou čáru, ale rozhodně si nebudeme stěžovat.
Nic z toho ale nezmění skutečnost, že zatím všechno předčilo naše očekávání ohledně spolehlivosti v této sezóně. Máme v současnosti jen o dva body méně než ve stejném období v roce 2015. Ale naším cílem není jenom být rychlí, ale také „neprůstřelní“. Nejenom se problémy zvládnout, ale také jim porozumět, vypořádat se s nimi a předcházet jim, aby se neopakovaly. Neúnavně na tom pracujeme a v této cestě budeme pokračovat. Ale žádná jistota neexistuje. Je to sport o mechanice, balancující na ostří nože výkonu a vytrvalosti. Můžete jít na samou hranici a to způsobí chybu.
Pak je tu největší vize. Prožili jsme víkend plný výzev na trati i mimo nic. Podívejte se na výsledek. Nejsme jenom vděční, že jsme viděli oba naše vozy projíždět přes cílovou čáru, jsme také hrdí a pokorní na týmový výsledek, který nemohl být lepší. Je to díky úžasnému úsilí celého týmu v továrnách, v inženýrských kancelářích, na boxové zídce, v garáži a, samozřejmě, i v kokpitech.
Takže, čtyři závody za námi, sedmnáct před námi. A z toho, co jsme zatím viděli, to bude pěkná jízda na tobogánu. Budou výsledky špičkové i špatné, dobré a špatné dny, úspěchy a porážky. Ale přes to všechno zůstaneme jako tým jednotní – tak jako doposud. Těm, kteří s námi zůstávají, děkujeme. A na závěr – všem nenávistníkům, odpůrcům a konspirátorům… pokud přesvědčíme jenom polovinu z vás o našem skutečném stanovisku, budeme to považovat za velké vítězství.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.