Trojnásobný mistr světa hovoří o své kariéře, ambicích a mnoha dalších věcech
Je trojnásobným šampionem, jedním z nejúspěšnějších pilotů v historii F1 a řadí se mezi nejznámější sportovce planety - to je Lewis Carl Davidson Hamilton, jedenatřicetiletý Brit, vítěz 43 Grand Prix. Jak si udržuje svou motivaci a co mu přinese budoucnost?
Nechme tedy Lewise Hamiltona hovořit o...... jeho dalších cílech v F1:"Cílem závodění je excelovat při každé příležitosti, a to pořád chci. Stále chci vítězit v mistrovství světa, stále chci vyhrávat závody. Dělám to, protože závodění miluji. Budu tedy pokračovat tak dlouho, dokud se mi to bude líbit, a zase jen proto, abych mohl vyhrávat. Nikdy jsem tu nebyl proto, abych se jen zúčastnil, to pro mě nikdy nebylo a nebude.
... jeho životě mimo F1:"Snažím se dělat mnoho dalších věcí, jak to je jenom trochu možné. Je toho tolik, co bych chtěl, ale není na to dost času. Hodně času mi zabere hudba. Miluju čas strávený s rodinou a přáteli. Baví mě móda. Mám rád děti, chtěl bych s nimi opravdu víc pracovat a také pomáhat zvířatům. Často se s nimi zachází nelidsky, stejně jako s lidmi.
Je mnoho věcí, do kterých bych se chtěl zapojit, proto doufám, že budu mít v životě dost času, abych toho stihl co nejvíce. Až přijde v mém životě chvíle, kdy se ohlednu, abych mohl říci, že jsem dosáhl mnoha úspěchů nejen v závodění, ale také v jiných ovlastech.
Jsem ale stále ve fázi objevování, není kam spěchat. Není to jako při ukončení školní docházky, kdy se musíte rozhodnout, jak bude vaše kariéra pokračovat. Objevuji, abych mohl kráčet dál."
... jeho zlepšení v roli pilota:"Pro jakéhokoli sportovce - tedy nevím, zda to platí i pro všechny ostatní - je těžké být »lepší«, když už cítíte, že jste nejlepší. Ale pořád je co zlepšovat, nikdy nebudete ve všem perfektní.
Když se podíváte na Novaka Djokoviće, je v současné době nejlepší, ale vsadím jakoukoli sumu na to, že i on má drobné nedostatky a stále na nich bude pracovat, aby byl ještě lepší. A jak on poroste, ostatní budou klesat.
Může existovat deset bodů vedoucích k perfekcionismu, ale spíš je dobré najít rovnováhu. Každý rok vylepšíte jednu oblast a některá jiná zase trochu poklesne. Cílem je dosáhnout dokonalosti ve všech, to je ostatně životní cyklus.
Byl bych scbopen pilotovat už v deseti letech tak, jak to dokážu nyní, jen jsem teď až na úrovni F1. Rozumím si se svými inženýry, kteří vystudovali univerzitu v Oxfordu. Rozumím mechanickému nastavení. Takže vzrostly moje znalosti a moudrost, vyspěl jsem mentálně, ale řízení je pořád stejné.
Jsou ale určité závodní oblasti. Jednou jsem výborný ohledně brždění, jindy je to jen tak tak. Jeden víkend mi jdou skvěle zastávky v boxech, další to nestojí za řeč. To je prostě závodění."
... Rosbergovi, zda se od doby závodění na motokárách změnil:"Ne tak docela. Jediná změna se udála před několika lety. Toho dne se choval podobně jako já. Až ho jednou navštívím, tak bychom mohli vyrazit na motocyklech, on si vezme motorku, já kolo - budeme jezdit celý den, třeba v dešti, vezmeme si čtyřkoliky, zahrajeme si paintball nebo něco jiného nebezpečného. Ale zatímco já tohle dělám, tak on ne - a v tom je jediný rozdíl."
... tom, zda je jako trojnásobný mistr uvolněnější:"Nemám pocit, že bych se cítil uvolněnější, chci jen vyhrát další šampionát. Nevím, možná je to podvědomá víra v sebe sama za mých 23 let závodění. Je to stejné, jako když stojíte proti zdi a zkoušíte se přes ni dostat a ta zeď představuje břímě na vašich ramenech. Možná mi všechny přibývající závody během let, pochybnosti a vyhraná mistrovství pomohly. Doufejme, že budou přibývat i nadále."
... jmenování časopisu Time jedním z nejvlivnější stovky lidí:"Je to pro mě čest. Bylo to šílené, když celá ta stovka lidí byla na obrazovce. Sto lidí ze sedmi nebo osmi miliard na celé planetě... to je docela cool.
Takže jsem se cítil opravdu poctěn možností setkat se s tolika lidmi. Musím se o ten pocit podělit s mou maminkou. Když jsem seděl v Stevenage, kde jsem vyrůstal, tak jsem tušil, že budu závodit, ale sedět v místnosti s potenciálním prezidentem nebo dokonce samotným prezidentem? Je to svým způsobem absurdní, ale také velmi unikátní. Neberu to jako samozřejmost, té chvíle jsem si užil.
Pro mě bylo zvlášť pozoruhodné být u toho, americká média jen zřídka někoho z našeho sportu pozznají, takže fakt, že jsem byl pozván, byl pěkně crazy. Jinak to říci nelze."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.