Tři závody, tři vítězství, jasné vedení v obou kategoriích F1 - jak v klasifikaci pilotů, tak v Poháru konstruktérů. Dalo by se říci - obehraná písnička až příliš podobná té z předchozích dvou sezón. Ale současný vládce průběžné klasifikace to vidí jinak.
Vyhrál šest závodů v řadě, což nebývá běžně vídaný výkon a nesnižuje ho ani fakt, že byl rozdělen přechodem z jedné do druhé sezóny. Přesto si Nico Rosberg myslí, že Mercedes rozhodně nemá žádný důvod k relaxu, protože potenciální hrozba Ferrari je stále aktuální.
"Ferrari stále ještě nepředvedlo, co v něm skutečně je. Postihlo je několik poruch, vzájemná kolize - můj názor je takový, že se k nám velmi, velmi přiblížilo. Takže musíme sklonit hlavy, pořád pracovat nadoraz. Kdyby Kimi v Číně nezpackal kvalifikaci, byl by opravdu hodně blízko. Takže nesmíme ustrnout na místě," burcuje sebe i tým Rosberg.
Ze strany Ferrari to ale není jediná hrozba, kterou pilot vozů s třícípou hvězdou pociťuje. "Red Bull v Číně hodně překvapil, byl opravdu vysoko jak v kvalifikaci, tak v závodě. Zatímco Ferrari je nám těsně v patách, Red Bull ztrácel něco kolem vteřiny, což vypadá jako dost velký odstup. Ale překvapili mě, jak výrazně postoupili kupředu, je třeba brát v úvahu, že nemají tak výkonný motor jako my. Každopádně je třeba s nimi do budoucna počítat."
Jsme teprve na začátkuPokud bychom si vzali k ruce statistiku, tak zjistíme, že v devíti případech, kdy pilot vyhrál první tři závody sezóny, stal se také mistrem světa (naposledy Michael Schumacher v roce 2004). Bilance parafrázovaná rčením "první vyhrání z kapsy vyhání" je za posledních deset let mírně nakloněna pilotům, kteří dokázali v prvním závodě vyhrát - neuspěl Alonso (2010), Button (2012), Räikkönen (2013) a Rosberg (2014).
Na Rosberga však statistika žádný dojem nedělá. "Ti piloti v devíti předchozích případech neměli jako partnera Lewise Hamiltona. Zatím z toho nic nevyvozuji, odjeli jsme jen pár závodů. Čeká nás historicky nejdelší sezóna F1 a také Lewis Hamilton, trojnásobný mistr světa, který na Mercedesu dokázal obhájit titul. Porazit ho v předchozích třech letech bylo vždy nesmírně těžké. Takže to bude velká bitva, na kterou se těším. Samozřejmě se těším určité výhodě, je to lepší než zase dohánět. Ale bavím se a budu se snažit závod od závodu předvést to nejlepší."
Hamilton je pořád na vrcholuRosberg hodnotí Hamiltonovy potíže jako nepodstatnou věc: "Nijak je nerozebírám. Ve skutečnosti s ním ještě svedu perný boj, jako vždy. On je momentálně na vrcholu, plně se koncentruje, motivuje. To je skutečnost. Já se plně soustředil na sebe a svou práci, takže je dobré, že to v prvních třech závodech vyšlo."
Nico se rovněž domnívá, že mu hodně pomohou zkušenosti ze dvou neúspěšných bojů o korunu šampiona F1. "Snažím se pořád jít cestou dalšího progresu, ale je těžké říci, že bych teď jezdil nějak lépe. Pochopitelně mi pomohou zkušenosti z předchozích sezón, protože prožívám už třetí rok v podobné situaci. To by mi mohlo svým způsobem pomoci."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.