Tři závody, tři vítězství, jasné vedení v obou kategoriích F1 - jak v klasifikaci pilotů, tak v Poháru konstruktérů. Dalo by se říci - obehraná písnička až příliš podobná té z předchozích dvou sezón. Ale současný vládce průběžné klasifikace to vidí jinak.
Vyhrál šest závodů v řadě, což nebývá běžně vídaný výkon a nesnižuje ho ani fakt, že byl rozdělen přechodem z jedné do druhé sezóny. Přesto si Nico Rosberg myslí, že Mercedes rozhodně nemá žádný důvod k relaxu, protože potenciální hrozba Ferrari je stále aktuální.
"Ferrari stále ještě nepředvedlo, co v něm skutečně je. Postihlo je několik poruch, vzájemná kolize - můj názor je takový, že se k nám velmi, velmi přiblížilo. Takže musíme sklonit hlavy, pořád pracovat nadoraz. Kdyby Kimi v Číně nezpackal kvalifikaci, byl by opravdu hodně blízko. Takže nesmíme ustrnout na místě," burcuje sebe i tým Rosberg.
Ze strany Ferrari to ale není jediná hrozba, kterou pilot vozů s třícípou hvězdou pociťuje. "Red Bull v Číně hodně překvapil, byl opravdu vysoko jak v kvalifikaci, tak v závodě. Zatímco Ferrari je nám těsně v patách, Red Bull ztrácel něco kolem vteřiny, což vypadá jako dost velký odstup. Ale překvapili mě, jak výrazně postoupili kupředu, je třeba brát v úvahu, že nemají tak výkonný motor jako my. Každopádně je třeba s nimi do budoucna počítat."
Jsme teprve na začátkuPokud bychom si vzali k ruce statistiku, tak zjistíme, že v devíti případech, kdy pilot vyhrál první tři závody sezóny, stal se také mistrem světa (naposledy Michael Schumacher v roce 2004). Bilance parafrázovaná rčením "první vyhrání z kapsy vyhání" je za posledních deset let mírně nakloněna pilotům, kteří dokázali v prvním závodě vyhrát - neuspěl Alonso (2010), Button (2012), Räikkönen (2013) a Rosberg (2014).
Na Rosberga však statistika žádný dojem nedělá. "Ti piloti v devíti předchozích případech neměli jako partnera Lewise Hamiltona. Zatím z toho nic nevyvozuji, odjeli jsme jen pár závodů. Čeká nás historicky nejdelší sezóna F1 a také Lewis Hamilton, trojnásobný mistr světa, který na Mercedesu dokázal obhájit titul. Porazit ho v předchozích třech letech bylo vždy nesmírně těžké. Takže to bude velká bitva, na kterou se těším. Samozřejmě se těším určité výhodě, je to lepší než zase dohánět. Ale bavím se a budu se snažit závod od závodu předvést to nejlepší."
Hamilton je pořád na vrcholuRosberg hodnotí Hamiltonovy potíže jako nepodstatnou věc: "Nijak je nerozebírám. Ve skutečnosti s ním ještě svedu perný boj, jako vždy. On je momentálně na vrcholu, plně se koncentruje, motivuje. To je skutečnost. Já se plně soustředil na sebe a svou práci, takže je dobré, že to v prvních třech závodech vyšlo."
Nico se rovněž domnívá, že mu hodně pomohou zkušenosti ze dvou neúspěšných bojů o korunu šampiona F1. "Snažím se pořád jít cestou dalšího progresu, ale je těžké říci, že bych teď jezdil nějak lépe. Pochopitelně mi pomohou zkušenosti z předchozích sezón, protože prožívám už třetí rok v podobné situaci. To by mi mohlo svým způsobem pomoci."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.