Tři závody, tři vítězství, jasné vedení v obou kategoriích F1 - jak v klasifikaci pilotů, tak v Poháru konstruktérů. Dalo by se říci - obehraná písnička až příliš podobná té z předchozích dvou sezón. Ale současný vládce průběžné klasifikace to vidí jinak.
Vyhrál šest závodů v řadě, což nebývá běžně vídaný výkon a nesnižuje ho ani fakt, že byl rozdělen přechodem z jedné do druhé sezóny. Přesto si Nico Rosberg myslí, že Mercedes rozhodně nemá žádný důvod k relaxu, protože potenciální hrozba Ferrari je stále aktuální.
"Ferrari stále ještě nepředvedlo, co v něm skutečně je. Postihlo je několik poruch, vzájemná kolize - můj názor je takový, že se k nám velmi, velmi přiblížilo. Takže musíme sklonit hlavy, pořád pracovat nadoraz. Kdyby Kimi v Číně nezpackal kvalifikaci, byl by opravdu hodně blízko. Takže nesmíme ustrnout na místě," burcuje sebe i tým Rosberg.
Ze strany Ferrari to ale není jediná hrozba, kterou pilot vozů s třícípou hvězdou pociťuje. "Red Bull v Číně hodně překvapil, byl opravdu vysoko jak v kvalifikaci, tak v závodě. Zatímco Ferrari je nám těsně v patách, Red Bull ztrácel něco kolem vteřiny, což vypadá jako dost velký odstup. Ale překvapili mě, jak výrazně postoupili kupředu, je třeba brát v úvahu, že nemají tak výkonný motor jako my. Každopádně je třeba s nimi do budoucna počítat."
Jsme teprve na začátkuPokud bychom si vzali k ruce statistiku, tak zjistíme, že v devíti případech, kdy pilot vyhrál první tři závody sezóny, stal se také mistrem světa (naposledy Michael Schumacher v roce 2004). Bilance parafrázovaná rčením "první vyhrání z kapsy vyhání" je za posledních deset let mírně nakloněna pilotům, kteří dokázali v prvním závodě vyhrát - neuspěl Alonso (2010), Button (2012), Räikkönen (2013) a Rosberg (2014).
Na Rosberga však statistika žádný dojem nedělá. "Ti piloti v devíti předchozích případech neměli jako partnera Lewise Hamiltona. Zatím z toho nic nevyvozuji, odjeli jsme jen pár závodů. Čeká nás historicky nejdelší sezóna F1 a také Lewis Hamilton, trojnásobný mistr světa, který na Mercedesu dokázal obhájit titul. Porazit ho v předchozích třech letech bylo vždy nesmírně těžké. Takže to bude velká bitva, na kterou se těším. Samozřejmě se těším určité výhodě, je to lepší než zase dohánět. Ale bavím se a budu se snažit závod od závodu předvést to nejlepší."
Hamilton je pořád na vrcholuRosberg hodnotí Hamiltonovy potíže jako nepodstatnou věc: "Nijak je nerozebírám. Ve skutečnosti s ním ještě svedu perný boj, jako vždy. On je momentálně na vrcholu, plně se koncentruje, motivuje. To je skutečnost. Já se plně soustředil na sebe a svou práci, takže je dobré, že to v prvních třech závodech vyšlo."
Nico se rovněž domnívá, že mu hodně pomohou zkušenosti ze dvou neúspěšných bojů o korunu šampiona F1. "Snažím se pořád jít cestou dalšího progresu, ale je těžké říci, že bych teď jezdil nějak lépe. Pochopitelně mi pomohou zkušenosti z předchozích sezón, protože prožívám už třetí rok v podobné situaci. To by mi mohlo svým způsobem pomoci."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.