Tři závody, tři vítězství, jasné vedení v obou kategoriích F1 - jak v klasifikaci pilotů, tak v Poháru konstruktérů. Dalo by se říci - obehraná písnička až příliš podobná té z předchozích dvou sezón. Ale současný vládce průběžné klasifikace to vidí jinak.
Vyhrál šest závodů v řadě, což nebývá běžně vídaný výkon a nesnižuje ho ani fakt, že byl rozdělen přechodem z jedné do druhé sezóny. Přesto si Nico Rosberg myslí, že Mercedes rozhodně nemá žádný důvod k relaxu, protože potenciální hrozba Ferrari je stále aktuální.
"Ferrari stále ještě nepředvedlo, co v něm skutečně je. Postihlo je několik poruch, vzájemná kolize - můj názor je takový, že se k nám velmi, velmi přiblížilo. Takže musíme sklonit hlavy, pořád pracovat nadoraz. Kdyby Kimi v Číně nezpackal kvalifikaci, byl by opravdu hodně blízko. Takže nesmíme ustrnout na místě," burcuje sebe i tým Rosberg.
Ze strany Ferrari to ale není jediná hrozba, kterou pilot vozů s třícípou hvězdou pociťuje. "Red Bull v Číně hodně překvapil, byl opravdu vysoko jak v kvalifikaci, tak v závodě. Zatímco Ferrari je nám těsně v patách, Red Bull ztrácel něco kolem vteřiny, což vypadá jako dost velký odstup. Ale překvapili mě, jak výrazně postoupili kupředu, je třeba brát v úvahu, že nemají tak výkonný motor jako my. Každopádně je třeba s nimi do budoucna počítat."
Jsme teprve na začátkuPokud bychom si vzali k ruce statistiku, tak zjistíme, že v devíti případech, kdy pilot vyhrál první tři závody sezóny, stal se také mistrem světa (naposledy Michael Schumacher v roce 2004). Bilance parafrázovaná rčením "první vyhrání z kapsy vyhání" je za posledních deset let mírně nakloněna pilotům, kteří dokázali v prvním závodě vyhrát - neuspěl Alonso (2010), Button (2012), Räikkönen (2013) a Rosberg (2014).
Na Rosberga však statistika žádný dojem nedělá. "Ti piloti v devíti předchozích případech neměli jako partnera Lewise Hamiltona. Zatím z toho nic nevyvozuji, odjeli jsme jen pár závodů. Čeká nás historicky nejdelší sezóna F1 a také Lewis Hamilton, trojnásobný mistr světa, který na Mercedesu dokázal obhájit titul. Porazit ho v předchozích třech letech bylo vždy nesmírně těžké. Takže to bude velká bitva, na kterou se těším. Samozřejmě se těším určité výhodě, je to lepší než zase dohánět. Ale bavím se a budu se snažit závod od závodu předvést to nejlepší."
Hamilton je pořád na vrcholuRosberg hodnotí Hamiltonovy potíže jako nepodstatnou věc: "Nijak je nerozebírám. Ve skutečnosti s ním ještě svedu perný boj, jako vždy. On je momentálně na vrcholu, plně se koncentruje, motivuje. To je skutečnost. Já se plně soustředil na sebe a svou práci, takže je dobré, že to v prvních třech závodech vyšlo."
Nico se rovněž domnívá, že mu hodně pomohou zkušenosti ze dvou neúspěšných bojů o korunu šampiona F1. "Snažím se pořád jít cestou dalšího progresu, ale je těžké říci, že bych teď jezdil nějak lépe. Pochopitelně mi pomohou zkušenosti z předchozích sezón, protože prožívám už třetí rok v podobné situaci. To by mi mohlo svým způsobem pomoci."
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.