Tři závody, tři vítězství, jasné vedení v obou kategoriích F1 - jak v klasifikaci pilotů, tak v Poháru konstruktérů. Dalo by se říci - obehraná písnička až příliš podobná té z předchozích dvou sezón. Ale současný vládce průběžné klasifikace to vidí jinak.
Vyhrál šest závodů v řadě, což nebývá běžně vídaný výkon a nesnižuje ho ani fakt, že byl rozdělen přechodem z jedné do druhé sezóny. Přesto si Nico Rosberg myslí, že Mercedes rozhodně nemá žádný důvod k relaxu, protože potenciální hrozba Ferrari je stále aktuální.
"Ferrari stále ještě nepředvedlo, co v něm skutečně je. Postihlo je několik poruch, vzájemná kolize - můj názor je takový, že se k nám velmi, velmi přiblížilo. Takže musíme sklonit hlavy, pořád pracovat nadoraz. Kdyby Kimi v Číně nezpackal kvalifikaci, byl by opravdu hodně blízko. Takže nesmíme ustrnout na místě," burcuje sebe i tým Rosberg.
Ze strany Ferrari to ale není jediná hrozba, kterou pilot vozů s třícípou hvězdou pociťuje. "Red Bull v Číně hodně překvapil, byl opravdu vysoko jak v kvalifikaci, tak v závodě. Zatímco Ferrari je nám těsně v patách, Red Bull ztrácel něco kolem vteřiny, což vypadá jako dost velký odstup. Ale překvapili mě, jak výrazně postoupili kupředu, je třeba brát v úvahu, že nemají tak výkonný motor jako my. Každopádně je třeba s nimi do budoucna počítat."
Jsme teprve na začátkuPokud bychom si vzali k ruce statistiku, tak zjistíme, že v devíti případech, kdy pilot vyhrál první tři závody sezóny, stal se také mistrem světa (naposledy Michael Schumacher v roce 2004). Bilance parafrázovaná rčením "první vyhrání z kapsy vyhání" je za posledních deset let mírně nakloněna pilotům, kteří dokázali v prvním závodě vyhrát - neuspěl Alonso (2010), Button (2012), Räikkönen (2013) a Rosberg (2014).
Na Rosberga však statistika žádný dojem nedělá. "Ti piloti v devíti předchozích případech neměli jako partnera Lewise Hamiltona. Zatím z toho nic nevyvozuji, odjeli jsme jen pár závodů. Čeká nás historicky nejdelší sezóna F1 a také Lewis Hamilton, trojnásobný mistr světa, který na Mercedesu dokázal obhájit titul. Porazit ho v předchozích třech letech bylo vždy nesmírně těžké. Takže to bude velká bitva, na kterou se těším. Samozřejmě se těším určité výhodě, je to lepší než zase dohánět. Ale bavím se a budu se snažit závod od závodu předvést to nejlepší."
Hamilton je pořád na vrcholuRosberg hodnotí Hamiltonovy potíže jako nepodstatnou věc: "Nijak je nerozebírám. Ve skutečnosti s ním ještě svedu perný boj, jako vždy. On je momentálně na vrcholu, plně se koncentruje, motivuje. To je skutečnost. Já se plně soustředil na sebe a svou práci, takže je dobré, že to v prvních třech závodech vyšlo."
Nico se rovněž domnívá, že mu hodně pomohou zkušenosti ze dvou neúspěšných bojů o korunu šampiona F1. "Snažím se pořád jít cestou dalšího progresu, ale je těžké říci, že bych teď jezdil nějak lépe. Pochopitelně mi pomohou zkušenosti z předchozích sezón, protože prožívám už třetí rok v podobné situaci. To by mi mohlo svým způsobem pomoci."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.