Nejen kvalifikace trápily v posledních dnech svět F1. Do hry a na přetřes se rovněž dostávala otázka přípravy nových pravidel pro rok 2017 a začaly se objevovat "zaručené zprávy" že v hodině dvanácté by mohly být změny odvolány.
Při jednáních v Bahrajnu o nové podobě Formule 1 od příštího roku se tvrdilo, že osm z jedenácti týmů v současné době stojí v opozici, prezident FIA Jean Todt trvá na tom, že rozhodujícím termínem bude 30. duben.
Z oněch tří týmů jsou dva spadající pod hlavičku Red Bullu. Franz Tost, šéf druhého z nich (Toro Rosso), prohlásil, že jakýkoli další odklad už je nemožný. "Na to, aby někdo teď přišel a řekl »To není dobré«, je už příliš pozdě. Protože vůz pro rok 2017 už byl definován."
Dalším zastáncem je McLaren, který přinesl základní plán na kompromistní řešení pravidel - něco na půli cesty k původnímu ultrarychlému konceptu - které by nyní mělo tvořit základ vozů pro příští sezónu.
"Nemohli jsme jít tak daleko, jak bychom si přáli - je to kompromisní řešení - takže uvidíme. Pořád je to ale lepší, než přešlapovat na místě," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner na oficiálních stránkách F1.
Přesto stále trvá určitá nejistota. Strategická skupina je rozdělená do tří bloků: hlasující týmy, FOM a FIA. Claire Williamsová se zmiňuje, že pravidla pro rok 2017 by se měla týkat jak šasi, tak pohonné jednotky. "Jsem toho názoru, že se změny »doufejme« budou týkat obou oblastí. Máme plánovanou schůzku se Strategickou skupinou a jak všichni víme, v F1 jsou některé věci značně nestabilní. Proto říkám »doufejme«, abych zmírnila napětí. Nemyslím, že by se na to slovo měl klást nějaký zásadní význam," dodala Claire Williamsová.
Na otázku, zda existuje možnost, že Strategická skupina zcela eliminuje plány pro rok 2017, Williamsová reagovala: "O tom pochybuji, myslím, že už je na to příliš pozdě. Spíš se domnívám, že jsme tlačeni k onomu datu musíme ho všichni odsouhlasit, pokud jsme na rok 2017 připraveni."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.