Nejen kvalifikace trápily v posledních dnech svět F1. Do hry a na přetřes se rovněž dostávala otázka přípravy nových pravidel pro rok 2017 a začaly se objevovat "zaručené zprávy" že v hodině dvanácté by mohly být změny odvolány.
Při jednáních v Bahrajnu o nové podobě Formule 1 od příštího roku se tvrdilo, že osm z jedenácti týmů v současné době stojí v opozici, prezident FIA Jean Todt trvá na tom, že rozhodujícím termínem bude 30. duben.
Z oněch tří týmů jsou dva spadající pod hlavičku Red Bullu. Franz Tost, šéf druhého z nich (Toro Rosso), prohlásil, že jakýkoli další odklad už je nemožný. "Na to, aby někdo teď přišel a řekl »To není dobré«, je už příliš pozdě. Protože vůz pro rok 2017 už byl definován."
Dalším zastáncem je McLaren, který přinesl základní plán na kompromistní řešení pravidel - něco na půli cesty k původnímu ultrarychlému konceptu - které by nyní mělo tvořit základ vozů pro příští sezónu.
"Nemohli jsme jít tak daleko, jak bychom si přáli - je to kompromisní řešení - takže uvidíme. Pořád je to ale lepší, než přešlapovat na místě," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner na oficiálních stránkách F1.
Přesto stále trvá určitá nejistota. Strategická skupina je rozdělená do tří bloků: hlasující týmy, FOM a FIA. Claire Williamsová se zmiňuje, že pravidla pro rok 2017 by se měla týkat jak šasi, tak pohonné jednotky. "Jsem toho názoru, že se změny »doufejme« budou týkat obou oblastí. Máme plánovanou schůzku se Strategickou skupinou a jak všichni víme, v F1 jsou některé věci značně nestabilní. Proto říkám »doufejme«, abych zmírnila napětí. Nemyslím, že by se na to slovo měl klást nějaký zásadní význam," dodala Claire Williamsová.
Na otázku, zda existuje možnost, že Strategická skupina zcela eliminuje plány pro rok 2017, Williamsová reagovala: "O tom pochybuji, myslím, že už je na to příliš pozdě. Spíš se domnívám, že jsme tlačeni k onomu datu musíme ho všichni odsouhlasit, pokud jsme na rok 2017 připraveni."
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.