Otevřený dopis zveřejněný Asociací pilotů F1 je nadále ve středu zájmu nejen veřejnosti, ale i bývalých pilotů F1, kteří k němu zaujímají své stanovisko. Jedním z nich je i Bruno Senna, synovec slavného Ayrtona Senny da Silva.
Dvaatřicetiletý Brazilec, který v F1 seděl v kokpitu Williamsu, HRT a Renaultu celkem ve 46 Grand Prix, se domnívá, že piloti mají právo promluvit o svých starostech o sport, protože i on si myslí, že se samotný šampionát ocitá v ohrožení, pokud nebudou provedeny patřičné změny.
"GPDA má ve všem pravdu. Myslím, že F1 po sportovní stránce není zrovna zdravá. Tento sport provází mnoho negativních dojmů, ať se jedná o lidi uvnitř či mimo F1. Neváhám říci, že v dlouhodobém výhledu by se piloti F1 mohli obávat o svou práci," domnívá se Senna, který iniciativu GPDA přivítal také proto, že je nejvhodnější čas na případné změny. Dodal, že nejde jen o to se do F1 dostat a zůstat v ní, pak by žádná F1 nemusela přežít.
Rodák ze Sao Paula je toho názoru, že je potřeba získat nový přístup, který by F1 do budoucna zachránil. "F1 je v konečném důsledku vrcholem automobilových závodů. O účasti v šampionátu sní všichni začínající závodní piloti. Pokud by F1 měla zaniknout, bude to pro motoristický sport velká rána, proto doufám, že dojde k ozdravení a celkovému zlepšení. Jen chci věřit, že se podaří dosáhnout smysluplných změn, ne jen přešlapování na stejném místě," dodává Senna
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.