Německý pilot předpokládá, že Lewis Hamilton absolvuje další sezónu v F1 ve svém standardu, ale rovněž nezapomíná na závěr sezóny, kdy mu vítězství ve třech posledních závodech skýtají nárok na další útok na vysněný mistrovský titul.
Zatímco Lewis Hamilton si užívá života plnými doušky a snaží se předvádět jako cool osobnost, Nico Rosberg působí spíš zadumaně a nostalgicky se vrací ke slávě motorsportu. Na rozdíl od svého britského týmového kolegy se daleko radši dívá do zpětného zrcátka času.
Bylo tomu tak i ve Stuttgartu, kde se oba piloti připravují na letošní úvodní závod v Melbourne. Rosberg si procházel letité exponáty a na displeji si prohlížel staré vozy Mercedes, které psaly historii značky s třícípou hvězdou na závodních tratích.
"Miluji historii. Rád se dívám na první Mercedes, slavný Gullwig. Baví mě pozorovat Rudolfa Caracciolu, který závodil ve dvacátých letech," svěřuje se Rosberg. "Jiného dne jsem viděl, jak někdo přijel do boxů s hořícím autem. Vyskočil, mechanici ho uhasili, vylili vodu na prostor za jezdcem, on si sedl zpátky, jeho vůz se v první zatáčce postavil na dvě kola a vletěl do lesa."
Možná si Rosberg ve skrytu duše také přeje, aby Hamilton zmizel do lesa z jeho cesty za mistrovským titulem. Musel by to ale udělat několikrát, aby Nico po Damonu Hillovi jako druhý pilot v historii F1 dokázal napodobit svého otce a zasedl na trůn krále F1. Jakkoli Rosberg je rychlý, pořád musí spoléhat na určitou míru štěstí, kterou bude v následujících osmi měsících potřebovat.
Jistou šanci mu dává už zmíněný Hamiltonův životní styl, jeho apetit stát se celebritou a podřídit tomu své chování. Nebyl by to jediný případ, kdy se vynikající pilot zničil sám, vnitřním procesem. Ale bude to stačit? Bude mít třicetiletý rodák z Wiesbadenu opět nejrychlejší vůz a prakticky jediného soupeře?
Rosberg si nemyslí, že by Lewis něco na svém umění ztrácel. "Jeho mimozávodní aktivity ještě neznamenaly, že by byl pomalejší. Stále jezdí na vysoké úrovni a nedělá chyby, takže neexistuje žádný důkaz, že ho něco rozptyluje. Musím se soustředit na své vlastní výkony. Existují důkazy, že ho mohu za určitých okolností porazit," připomíná Nico zvláště závěr loňské sezóny a fakt, že v té době šestkrát doby pole-position.
"V roce 2014 jsem po většinu sezóny vedl a byl titulu velmi blízko. Musím doufat, že Lewis nebude stejně skvělou sezónu jako loni, že mu všechno nebude vycházet a bezchybně do sebe zapadat. Těším se na boj o titul. Dvakrát mě v posledních dvou letech porazil, což je pro mě patřičnou motivací, budu bojovat až do poslední možné chvíle," potvrzuje své odhodlání Rosberg.
Hamiltonova dominance a závodní převaha opadla poté, co potvrdil svůj druhý mistrovský titul v americkém Austinu. Jeho agresivní závodní výkon byl korunován známým "čepicovým incidentem". Jak se později zdálo, právě tato okolnost ještě posílila Rosbergovo odhodlání.
"Moje myšlení je pozitivní a domnívám se, že jeho sebevědomí poněkud pokleslo kvůli tomu, jak dopadl závěr minulé sezóny. Musím si být jist, že jeho sebedůvěra nedosahuje obřích výšin, jako tomu bylo v průběhu loňského roku. Musím si být jist, že ho dokážu udržet v patřičných mezích. Máme před sebou 21 Grand Prix a nelze říci, že hned ta první je rozhodující - rozhodně ne."
Hamiltona určitě do jisté míry srazilo a Rosberga povzbudilo, když staronový mistr světa chtěl poslední závod 2015 v Abú Zabí za každou cenu vyhrát. Rosberg ale o takových věcech nerad mluví. Snaží se působit tvrdě, když odpovídá: "Pokud se Lewis dopustil nějaké chyby, nebudu to zlehčovat. Občas jsem udělal také něco špatně a příliš sázel na bezpečnou jízdu, nebo naopak ve Spa jsem byl příliš agresivní. Nevím, zda se dá o Hamiltonovi mluvit jako o egoistovi, v určitých oblastech lépe dosáhl limitu, přes nějž se nedalo jít. Musím prostě v takových oblastech být lepší."
Předpokládá se, že snížení radiové komunikace by mohlo prospět právě Rosbergovi a jeho tvrdšímu stylu práce. Ale také může jít o Hamiltonovy touhy. Pokud je opravdu natolik odhodlaný vyhrát a porazit v historické tabulce trojnásobného mistra světa Ayrtona Sennu, bude hodně těžké, aby ho kdokoli zastavil. Včetně Rosberga.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.