Německý pilot předpokládá, že Lewis Hamilton absolvuje další sezónu v F1 ve svém standardu, ale rovněž nezapomíná na závěr sezóny, kdy mu vítězství ve třech posledních závodech skýtají nárok na další útok na vysněný mistrovský titul.
Zatímco Lewis Hamilton si užívá života plnými doušky a snaží se předvádět jako cool osobnost, Nico Rosberg působí spíš zadumaně a nostalgicky se vrací ke slávě motorsportu. Na rozdíl od svého britského týmového kolegy se daleko radši dívá do zpětného zrcátka času.
Bylo tomu tak i ve Stuttgartu, kde se oba piloti připravují na letošní úvodní závod v Melbourne. Rosberg si procházel letité exponáty a na displeji si prohlížel staré vozy Mercedes, které psaly historii značky s třícípou hvězdou na závodních tratích.
"Miluji historii. Rád se dívám na první Mercedes, slavný Gullwig. Baví mě pozorovat Rudolfa Caracciolu, který závodil ve dvacátých letech," svěřuje se Rosberg. "Jiného dne jsem viděl, jak někdo přijel do boxů s hořícím autem. Vyskočil, mechanici ho uhasili, vylili vodu na prostor za jezdcem, on si sedl zpátky, jeho vůz se v první zatáčce postavil na dvě kola a vletěl do lesa."
Možná si Rosberg ve skrytu duše také přeje, aby Hamilton zmizel do lesa z jeho cesty za mistrovským titulem. Musel by to ale udělat několikrát, aby Nico po Damonu Hillovi jako druhý pilot v historii F1 dokázal napodobit svého otce a zasedl na trůn krále F1. Jakkoli Rosberg je rychlý, pořád musí spoléhat na určitou míru štěstí, kterou bude v následujících osmi měsících potřebovat.
Jistou šanci mu dává už zmíněný Hamiltonův životní styl, jeho apetit stát se celebritou a podřídit tomu své chování. Nebyl by to jediný případ, kdy se vynikající pilot zničil sám, vnitřním procesem. Ale bude to stačit? Bude mít třicetiletý rodák z Wiesbadenu opět nejrychlejší vůz a prakticky jediného soupeře?
Rosberg si nemyslí, že by Lewis něco na svém umění ztrácel. "Jeho mimozávodní aktivity ještě neznamenaly, že by byl pomalejší. Stále jezdí na vysoké úrovni a nedělá chyby, takže neexistuje žádný důkaz, že ho něco rozptyluje. Musím se soustředit na své vlastní výkony. Existují důkazy, že ho mohu za určitých okolností porazit," připomíná Nico zvláště závěr loňské sezóny a fakt, že v té době šestkrát doby pole-position.
"V roce 2014 jsem po většinu sezóny vedl a byl titulu velmi blízko. Musím doufat, že Lewis nebude stejně skvělou sezónu jako loni, že mu všechno nebude vycházet a bezchybně do sebe zapadat. Těším se na boj o titul. Dvakrát mě v posledních dvou letech porazil, což je pro mě patřičnou motivací, budu bojovat až do poslední možné chvíle," potvrzuje své odhodlání Rosberg.
Hamiltonova dominance a závodní převaha opadla poté, co potvrdil svůj druhý mistrovský titul v americkém Austinu. Jeho agresivní závodní výkon byl korunován známým "čepicovým incidentem". Jak se později zdálo, právě tato okolnost ještě posílila Rosbergovo odhodlání.
"Moje myšlení je pozitivní a domnívám se, že jeho sebevědomí poněkud pokleslo kvůli tomu, jak dopadl závěr minulé sezóny. Musím si být jist, že jeho sebedůvěra nedosahuje obřích výšin, jako tomu bylo v průběhu loňského roku. Musím si být jist, že ho dokážu udržet v patřičných mezích. Máme před sebou 21 Grand Prix a nelze říci, že hned ta první je rozhodující - rozhodně ne."
Hamiltona určitě do jisté míry srazilo a Rosberga povzbudilo, když staronový mistr světa chtěl poslední závod 2015 v Abú Zabí za každou cenu vyhrát. Rosberg ale o takových věcech nerad mluví. Snaží se působit tvrdě, když odpovídá: "Pokud se Lewis dopustil nějaké chyby, nebudu to zlehčovat. Občas jsem udělal také něco špatně a příliš sázel na bezpečnou jízdu, nebo naopak ve Spa jsem byl příliš agresivní. Nevím, zda se dá o Hamiltonovi mluvit jako o egoistovi, v určitých oblastech lépe dosáhl limitu, přes nějž se nedalo jít. Musím prostě v takových oblastech být lepší."
Předpokládá se, že snížení radiové komunikace by mohlo prospět právě Rosbergovi a jeho tvrdšímu stylu práce. Ale také může jít o Hamiltonovy touhy. Pokud je opravdu natolik odhodlaný vyhrát a porazit v historické tabulce trojnásobného mistra světa Ayrtona Sennu, bude hodně těžké, aby ho kdokoli zastavil. Včetně Rosberga.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.