Slovní přestřelky na začátku sezóny mají už svůj kolorit - nikdo nechce odhalovat karty a poskytnout tak soupeři nějakou výhodu. Teprve následující závody ukáží alespoň přibližnou sílu jednotlivých soupeřů.
Je tak třeba přistupovat k některým prohlášením a tvrzením s určitou rezervou. Po dvouleté dominanci Mercedesu se neustále kladou otázky, zda zažijeme třetí "stříbrný rok" a jak se soupeřům podařilo náskok vozů s třícípou hvězdou snížit. Otázka proto mířila na jednu z nejpovolanějších osob, trojnásobného mistra světa a obhájce titulu Lewise Hamiltona.
Brit byl ve druhém dni druhých testů o 36 setin pomalejší než Valtteri Bottas. Jenže zatímco Fin dosáhl nejlepšího času dne na superměkké směsi, Lewis využil jen měkkou. Padla samozřejmě otázka, zda si pilot Mercedesu myslí, že i letos nebude mít na trati soupeře.
V jisté divadelní hře se objevuje termín "zbytečné otázky". Mohlo by to platit i v tomto případě. Hamilton pochopitelně nemluvil o stálém náskoku, jen odvětil: "Nemyslím si, že budeme dominovat. Ferrari a WIlliams vypadají konkurenceschopně. Ale viděl jsem jen srovnání časů, takže je to spíš odhad."
Co se týče chování vozu na Circuit de Catalunya, Hamilton nebyl příliš spokojen. "Neměl jsem dobrý pocit. Pneumatiky nebyly nijak dobré, při závodní simulaci mi příliš neseděly. Něco jiného bylo jet s minimem paliva a usilovat o nejrychlejší kolo. Auto ještě není docela hotové, spíš takové přibližné, musíme na něm ještě pracovat."
Především má jedenatřicetiletý Brit výhrady k pneumatikám, s nimiž nebyl spokojen už v minulém týdnu. "Kéž bychom měli pneumatiky z minulé sezóny, protože ty letošní zdaleka nejsou tak dobré. Bylo dobrou zkušeností přejít na měkčí směs, bude třeba s nimi ještě pracovat."
Na některé komentáře, že výhrou třetího titulu, splnění dětského snu a tím pádem možnou ztrátu motivace Hamilton jasně odpovídá: "Nemusím hledat novou motivaci. Používám stejnou jako po celý můj dosavatní život. Už jsem netrpělivý, chci, aby sezóna začala. Testování začíná být trochu nudné, nikdy nebude tou nejzajímavější částí sezóny. Jsem už připravený závodit. Jinak je skvělé být zase zpátky v kokpitu. Síla týmu opět vzrostla, což je pro nadcházející sezónu supermotivace."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.