Slovní přestřelky na začátku sezóny mají už svůj kolorit - nikdo nechce odhalovat karty a poskytnout tak soupeři nějakou výhodu. Teprve následující závody ukáží alespoň přibližnou sílu jednotlivých soupeřů.
Je tak třeba přistupovat k některým prohlášením a tvrzením s určitou rezervou. Po dvouleté dominanci Mercedesu se neustále kladou otázky, zda zažijeme třetí "stříbrný rok" a jak se soupeřům podařilo náskok vozů s třícípou hvězdou snížit. Otázka proto mířila na jednu z nejpovolanějších osob, trojnásobného mistra světa a obhájce titulu Lewise Hamiltona.
Brit byl ve druhém dni druhých testů o 36 setin pomalejší než Valtteri Bottas. Jenže zatímco Fin dosáhl nejlepšího času dne na superměkké směsi, Lewis využil jen měkkou. Padla samozřejmě otázka, zda si pilot Mercedesu myslí, že i letos nebude mít na trati soupeře.
V jisté divadelní hře se objevuje termín "zbytečné otázky". Mohlo by to platit i v tomto případě. Hamilton pochopitelně nemluvil o stálém náskoku, jen odvětil: "Nemyslím si, že budeme dominovat. Ferrari a WIlliams vypadají konkurenceschopně. Ale viděl jsem jen srovnání časů, takže je to spíš odhad."
Co se týče chování vozu na Circuit de Catalunya, Hamilton nebyl příliš spokojen. "Neměl jsem dobrý pocit. Pneumatiky nebyly nijak dobré, při závodní simulaci mi příliš neseděly. Něco jiného bylo jet s minimem paliva a usilovat o nejrychlejší kolo. Auto ještě není docela hotové, spíš takové přibližné, musíme na něm ještě pracovat."
Především má jedenatřicetiletý Brit výhrady k pneumatikám, s nimiž nebyl spokojen už v minulém týdnu. "Kéž bychom měli pneumatiky z minulé sezóny, protože ty letošní zdaleka nejsou tak dobré. Bylo dobrou zkušeností přejít na měkčí směs, bude třeba s nimi ještě pracovat."
Na některé komentáře, že výhrou třetího titulu, splnění dětského snu a tím pádem možnou ztrátu motivace Hamilton jasně odpovídá: "Nemusím hledat novou motivaci. Používám stejnou jako po celý můj dosavatní život. Už jsem netrpělivý, chci, aby sezóna začala. Testování začíná být trochu nudné, nikdy nebude tou nejzajímavější částí sezóny. Jsem už připravený závodit. Jinak je skvělé být zase zpátky v kokpitu. Síla týmu opět vzrostla, což je pro nadcházející sezónu supermotivace."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.