Slovní přestřelky na začátku sezóny mají už svůj kolorit - nikdo nechce odhalovat karty a poskytnout tak soupeři nějakou výhodu. Teprve následující závody ukáží alespoň přibližnou sílu jednotlivých soupeřů.
Je tak třeba přistupovat k některým prohlášením a tvrzením s určitou rezervou. Po dvouleté dominanci Mercedesu se neustále kladou otázky, zda zažijeme třetí "stříbrný rok" a jak se soupeřům podařilo náskok vozů s třícípou hvězdou snížit. Otázka proto mířila na jednu z nejpovolanějších osob, trojnásobného mistra světa a obhájce titulu Lewise Hamiltona.
Brit byl ve druhém dni druhých testů o 36 setin pomalejší než Valtteri Bottas. Jenže zatímco Fin dosáhl nejlepšího času dne na superměkké směsi, Lewis využil jen měkkou. Padla samozřejmě otázka, zda si pilot Mercedesu myslí, že i letos nebude mít na trati soupeře.
V jisté divadelní hře se objevuje termín "zbytečné otázky". Mohlo by to platit i v tomto případě. Hamilton pochopitelně nemluvil o stálém náskoku, jen odvětil: "Nemyslím si, že budeme dominovat. Ferrari a WIlliams vypadají konkurenceschopně. Ale viděl jsem jen srovnání časů, takže je to spíš odhad."
Co se týče chování vozu na Circuit de Catalunya, Hamilton nebyl příliš spokojen. "Neměl jsem dobrý pocit. Pneumatiky nebyly nijak dobré, při závodní simulaci mi příliš neseděly. Něco jiného bylo jet s minimem paliva a usilovat o nejrychlejší kolo. Auto ještě není docela hotové, spíš takové přibližné, musíme na něm ještě pracovat."
Především má jedenatřicetiletý Brit výhrady k pneumatikám, s nimiž nebyl spokojen už v minulém týdnu. "Kéž bychom měli pneumatiky z minulé sezóny, protože ty letošní zdaleka nejsou tak dobré. Bylo dobrou zkušeností přejít na měkčí směs, bude třeba s nimi ještě pracovat."
Na některé komentáře, že výhrou třetího titulu, splnění dětského snu a tím pádem možnou ztrátu motivace Hamilton jasně odpovídá: "Nemusím hledat novou motivaci. Používám stejnou jako po celý můj dosavatní život. Už jsem netrpělivý, chci, aby sezóna začala. Testování začíná být trochu nudné, nikdy nebude tou nejzajímavější částí sezóny. Jsem už připravený závodit. Jinak je skvělé být zase zpátky v kokpitu. Síla týmu opět vzrostla, což je pro nadcházející sezónu supermotivace."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.