Někteří novináři neváhají hovořit dokonce o "bordelu" - podle nich samotná Formule 1 riskuje, že se snaha o úsporná opatření ohledně pohonných hmot obrátí proti ní. Varují před tím i někteří zástupci týmů a žádají změnu pravidel.
Technický ředitel Renaultu Nick Chester varuje, že pokud nedojde k navýšení hmotnostního limitu paliva pro závod s ohledem na zavedení těžších a rychlejších vozů, může dojít k absolutnímu zmatku. Už dříve techničtí ředitelé jednotlivých týmů avizovali, že by se hmotnost maximálního množství měla navýšit až o deset procent (i když některé požadavky žádaly přidat pouze 5 kilogramů paliva).
Přechod na hybridní motory v roce 2014 měl za účel i šetrnější přístup F1 k životnímu prostředí, neboť současné šestiválcové turbomotory využívají zhruba o 40 % paliva méně než někdejší osmiválce. Nicméně jak už bylo naznačeno, vyšší přítlak vozů a tím i jejich větší hmotnost pro rok 2017 vyvolává obavy, že by zmíněný limit nemusel stačit.
Ačkoliv se šéfové týmů na konečné změně pravidel ještě nedohodli, technický ředitel Renaultu Nick Chester se domnívá, že pokud nebude inovace hmotnosti paliva schválena, může to značně ovlivnit závodní projev F1 a posunout ho nazpět. "Myslím, že by to způsobilo značný chaos. Když se v poslední době projednávala technická pravidla, hlasovali jsme proti limitu pohonných hmot. Pořád existuje omezení průtoku, takže vozy nemohou spalovat příliš mnoho paliva. Dojde-li ke zrušení omezení celkového množství, nebude nutné hlídat jeho spotřebu, což se pozitivně odrazí v samotném závodění. Když ale ponecháme limit 100 kg pro rok 2017, dojde k přesnému opaku a diváci si určitě budou stěžovat," domnivá se Chester.
Navýšení hmotnosti monopostů může ovlivnit i zavedení Halo konceptu krytého kokpitu, zvýšení přítlaku tak donutí piloty víc šlapat na plyn. Chester uvádí, že si týmy udělaly propočet, z něhož vyplývá větší spotřeba. "Týmy se ohledně sezóny 2017 shodují na navýšení o zhruba deset kilogramů. Jde o to, že procento jízdy pod plným plynem bude vyšší, takže se spálí více pohonných hmot. Je pravda, že třeba Mercedes loni plně limit 100 kg nevyužil. Nějak bychom to zvládli, ale asi nikomu se moc nechce hlídat v závodech spotřebu paliva."
V návaznosti na debaty z úvodu tohoto měsíce se Strategickou skupinou a Komisí F1 se Chester domnívá, že se nezdá být pravděpodobné, že všechny týmy budou souhlasit s návrhem pravidel. Dodavatelé motorů, jako Renault a Honda, budou masivně podporovat navrhované změny, protože odstup Mercedesu může být snížen právě možností svobodné volby množství paliva. Alespoň takový názor Chester zastává.
"Existuje značný tlak na přiblížení výkonostních modulů a jedním z nich je právě otázka omezení množství paliva," stojí si za svým názorem Chester. Rozhovory by měly pokračovat a stále platí pro uzavření pravidel pro rok 2017 jako konečný termín 30. duben letošního roku.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.