Současný závodní ředitel týmu Renault Sport vlastně kráčí cestou Rona Dennise nebo Petera Saubera skrze zkušenosti z nižších formulí resp. oblasti sportovních vozů. Souvislost můžeme najít i s Christianem Hornerem a Ericem Boullierem.
Oba dva totiž také přišli do F1 z "přípravky", Horner z F3000 a Boullier z GP2. Ale pojďme zpátky k Vasseurovi - ten zamířil k Renaultu ze své úspěšné stáje ART Grand Prix, v níž zatím poslední šampionát GP2 ovládl Belgičan Stoffel Vandoorne. Poté, co Vasseur postoupil do F1, objevil se na jeho postu v ART Sébastien Philippe.
Vasseurova premiéra v první sérii testů na barcelonském Circuit de Catalunya nezačala nejlépe, Jolyon Palmer měl s vozem problémy a počet najetých kol rozhodně neodpovídal představě, kterou Renault měl. Magnussen už však značně navýšil číslo absolvovaných kilometrů a ve čtvrtek Dán v dobré kondici odkroužil 153 kol, tedy nejvíc ze všech účastníků testovacích jízd posledního dne.
"První dva dny byly poněkud problematické, ale když jsme ráno v pět hodin náš vůz nastartovali, tak nikoho neudivilo, že jsme museli čelit nějakým potížím. Potýká se s nimi každý, je obtížné zjistit množství paliva, nastavení motoru a tak podobně. Ke konci dne si už můžeme představit přibližnou pozici, na níž se nacházíme. Ale abych byl upřímný, není to prvotní cíl - domnívám se, že pokud chceme jít cestou střednědobého projektu, musíme se zaměřit především na spolehlivost," popisuje první testy Vasseur.
Barcelona - otázka spolehlivostiVasseur připustil, že se před několika týdny měli jediný cíl: dovézt auto do Barcelony a vůbec se nezabývat otázkou výsledků. "Měli jsme toho tolik na práci, že vůbec nebyl čas přemýšlet o tom, kde se budeme pohybovat v prvním nebo druhém testu. Jen jsme věděli, že to bude opravdu hodně těžké. Převzali jsme tým na konci prosince, a abych byl upřímný, v Enstone jsme došli k názoru, že stanovit si nějaký cíl pro Barcelonu není podstatné.
Museli jsme jít krok za krokem - jsme v Barceloně, zlepšujeme se, druhý den jsme byli lepší než první den, třetí zase o krok vpředu, a takhle to musí pokračovat dál se snahou zachovat vzestupnou tendenci. Nezáleží na tom, jestli jsme na jedenáctém, desátém, devátém nebo sedmém místě. Měli jsme od Carlose Ghosna základní plán a víme, jak máme pokračovat. Není důležité, jak Renault začal, nýbrž kde skončí," pokračuje Vasseur.
V tomto názoru můžeme vycítit typický Frédéricův přístup, který deklaruje, že je pořád dost práce, aby byl tým náležitě přebudován. "Pokud chcete v F1 fungovat a dosáhnout nějakého cíle, musíte upravit zdroje, které k němu vedou." Pohovořil rovněž o personální otázce, na kterou má také specifický názor: "Není to otázka počtu, ale kvality. Máme v plánu během roku disponovat v týmu asi stovkou osob. Ale pokud jich bude o něco méně, tak to nebude zásadní problém."
ART Grand Prix už jde mimo měVasseur bude Formulí 1 plně zaneprázdněn - i když ART Grand Prix bude nadále pokračovat ve svém programu, Vasseur už u toho nebude. "Nulový vliv! Pokud budu mít volný víkend, budu ho po očku sledovat. Mám pocit, že budu maximálně vytížený než abych se mohl rozptylovat ještě něčím jiným. Ostatně si myslím, že vstupovat do procesu, v němž nejsem plně zapojen, nemá smysl. Domnívám se, že projekt Renault mě plně zaměstná a nechci při této práci být rušen něčím jiným."
Vasseur jinou možnost než předat otěže týmu ART Grand Prix následovníku Philippovi nevidí. "Musí to tak být, čeká nás těžká doba. Renault jsme převzali hodně pozdě a je nutné situaci odpovědně zvládnout, přijmout určitá rizika. Ale nám se to podaří. Můj čas je rozdělen mezi Enstone a Viry-Châtillon tak půl na půl. Uvidím, zda se to v průběhu sezóny změní, ale mám za to, že to tak zůstane i nadále," uzavírá Vasseur.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.