Současný závodní ředitel týmu Renault Sport vlastně kráčí cestou Rona Dennise nebo Petera Saubera skrze zkušenosti z nižších formulí resp. oblasti sportovních vozů. Souvislost můžeme najít i s Christianem Hornerem a Ericem Boullierem.
Oba dva totiž také přišli do F1 z "přípravky", Horner z F3000 a Boullier z GP2. Ale pojďme zpátky k Vasseurovi - ten zamířil k Renaultu ze své úspěšné stáje ART Grand Prix, v níž zatím poslední šampionát GP2 ovládl Belgičan Stoffel Vandoorne. Poté, co Vasseur postoupil do F1, objevil se na jeho postu v ART Sébastien Philippe.
Vasseurova premiéra v první sérii testů na barcelonském Circuit de Catalunya nezačala nejlépe, Jolyon Palmer měl s vozem problémy a počet najetých kol rozhodně neodpovídal představě, kterou Renault měl. Magnussen už však značně navýšil číslo absolvovaných kilometrů a ve čtvrtek Dán v dobré kondici odkroužil 153 kol, tedy nejvíc ze všech účastníků testovacích jízd posledního dne.
"První dva dny byly poněkud problematické, ale když jsme ráno v pět hodin náš vůz nastartovali, tak nikoho neudivilo, že jsme museli čelit nějakým potížím. Potýká se s nimi každý, je obtížné zjistit množství paliva, nastavení motoru a tak podobně. Ke konci dne si už můžeme představit přibližnou pozici, na níž se nacházíme. Ale abych byl upřímný, není to prvotní cíl - domnívám se, že pokud chceme jít cestou střednědobého projektu, musíme se zaměřit především na spolehlivost," popisuje první testy Vasseur.
Barcelona - otázka spolehlivostiVasseur připustil, že se před několika týdny měli jediný cíl: dovézt auto do Barcelony a vůbec se nezabývat otázkou výsledků. "Měli jsme toho tolik na práci, že vůbec nebyl čas přemýšlet o tom, kde se budeme pohybovat v prvním nebo druhém testu. Jen jsme věděli, že to bude opravdu hodně těžké. Převzali jsme tým na konci prosince, a abych byl upřímný, v Enstone jsme došli k názoru, že stanovit si nějaký cíl pro Barcelonu není podstatné.
Museli jsme jít krok za krokem - jsme v Barceloně, zlepšujeme se, druhý den jsme byli lepší než první den, třetí zase o krok vpředu, a takhle to musí pokračovat dál se snahou zachovat vzestupnou tendenci. Nezáleží na tom, jestli jsme na jedenáctém, desátém, devátém nebo sedmém místě. Měli jsme od Carlose Ghosna základní plán a víme, jak máme pokračovat. Není důležité, jak Renault začal, nýbrž kde skončí," pokračuje Vasseur.
V tomto názoru můžeme vycítit typický Frédéricův přístup, který deklaruje, že je pořád dost práce, aby byl tým náležitě přebudován. "Pokud chcete v F1 fungovat a dosáhnout nějakého cíle, musíte upravit zdroje, které k němu vedou." Pohovořil rovněž o personální otázce, na kterou má také specifický názor: "Není to otázka počtu, ale kvality. Máme v plánu během roku disponovat v týmu asi stovkou osob. Ale pokud jich bude o něco méně, tak to nebude zásadní problém."
ART Grand Prix už jde mimo měVasseur bude Formulí 1 plně zaneprázdněn - i když ART Grand Prix bude nadále pokračovat ve svém programu, Vasseur už u toho nebude. "Nulový vliv! Pokud budu mít volný víkend, budu ho po očku sledovat. Mám pocit, že budu maximálně vytížený než abych se mohl rozptylovat ještě něčím jiným. Ostatně si myslím, že vstupovat do procesu, v němž nejsem plně zapojen, nemá smysl. Domnívám se, že projekt Renault mě plně zaměstná a nechci při této práci být rušen něčím jiným."
Vasseur jinou možnost než předat otěže týmu ART Grand Prix následovníku Philippovi nevidí. "Musí to tak být, čeká nás těžká doba. Renault jsme převzali hodně pozdě a je nutné situaci odpovědně zvládnout, přijmout určitá rizika. Ale nám se to podaří. Můj čas je rozdělen mezi Enstone a Viry-Châtillon tak půl na půl. Uvidím, zda se to v průběhu sezóny změní, ale mám za to, že to tak zůstane i nadále," uzavírá Vasseur.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.