Současný závodní ředitel týmu Renault Sport vlastně kráčí cestou Rona Dennise nebo Petera Saubera skrze zkušenosti z nižších formulí resp. oblasti sportovních vozů. Souvislost můžeme najít i s Christianem Hornerem a Ericem Boullierem.
Oba dva totiž také přišli do F1 z "přípravky", Horner z F3000 a Boullier z GP2. Ale pojďme zpátky k Vasseurovi - ten zamířil k Renaultu ze své úspěšné stáje ART Grand Prix, v níž zatím poslední šampionát GP2 ovládl Belgičan Stoffel Vandoorne. Poté, co Vasseur postoupil do F1, objevil se na jeho postu v ART Sébastien Philippe.
Vasseurova premiéra v první sérii testů na barcelonském Circuit de Catalunya nezačala nejlépe, Jolyon Palmer měl s vozem problémy a počet najetých kol rozhodně neodpovídal představě, kterou Renault měl. Magnussen už však značně navýšil číslo absolvovaných kilometrů a ve čtvrtek Dán v dobré kondici odkroužil 153 kol, tedy nejvíc ze všech účastníků testovacích jízd posledního dne.
"První dva dny byly poněkud problematické, ale když jsme ráno v pět hodin náš vůz nastartovali, tak nikoho neudivilo, že jsme museli čelit nějakým potížím. Potýká se s nimi každý, je obtížné zjistit množství paliva, nastavení motoru a tak podobně. Ke konci dne si už můžeme představit přibližnou pozici, na níž se nacházíme. Ale abych byl upřímný, není to prvotní cíl - domnívám se, že pokud chceme jít cestou střednědobého projektu, musíme se zaměřit především na spolehlivost," popisuje první testy Vasseur.
Barcelona - otázka spolehlivostiVasseur připustil, že se před několika týdny měli jediný cíl: dovézt auto do Barcelony a vůbec se nezabývat otázkou výsledků. "Měli jsme toho tolik na práci, že vůbec nebyl čas přemýšlet o tom, kde se budeme pohybovat v prvním nebo druhém testu. Jen jsme věděli, že to bude opravdu hodně těžké. Převzali jsme tým na konci prosince, a abych byl upřímný, v Enstone jsme došli k názoru, že stanovit si nějaký cíl pro Barcelonu není podstatné.
Museli jsme jít krok za krokem - jsme v Barceloně, zlepšujeme se, druhý den jsme byli lepší než první den, třetí zase o krok vpředu, a takhle to musí pokračovat dál se snahou zachovat vzestupnou tendenci. Nezáleží na tom, jestli jsme na jedenáctém, desátém, devátém nebo sedmém místě. Měli jsme od Carlose Ghosna základní plán a víme, jak máme pokračovat. Není důležité, jak Renault začal, nýbrž kde skončí," pokračuje Vasseur.
V tomto názoru můžeme vycítit typický Frédéricův přístup, který deklaruje, že je pořád dost práce, aby byl tým náležitě přebudován. "Pokud chcete v F1 fungovat a dosáhnout nějakého cíle, musíte upravit zdroje, které k němu vedou." Pohovořil rovněž o personální otázce, na kterou má také specifický názor: "Není to otázka počtu, ale kvality. Máme v plánu během roku disponovat v týmu asi stovkou osob. Ale pokud jich bude o něco méně, tak to nebude zásadní problém."
ART Grand Prix už jde mimo měVasseur bude Formulí 1 plně zaneprázdněn - i když ART Grand Prix bude nadále pokračovat ve svém programu, Vasseur už u toho nebude. "Nulový vliv! Pokud budu mít volný víkend, budu ho po očku sledovat. Mám pocit, že budu maximálně vytížený než abych se mohl rozptylovat ještě něčím jiným. Ostatně si myslím, že vstupovat do procesu, v němž nejsem plně zapojen, nemá smysl. Domnívám se, že projekt Renault mě plně zaměstná a nechci při této práci být rušen něčím jiným."
Vasseur jinou možnost než předat otěže týmu ART Grand Prix následovníku Philippovi nevidí. "Musí to tak být, čeká nás těžká doba. Renault jsme převzali hodně pozdě a je nutné situaci odpovědně zvládnout, přijmout určitá rizika. Ale nám se to podaří. Můj čas je rozdělen mezi Enstone a Viry-Châtillon tak půl na půl. Uvidím, zda se to v průběhu sezóny změní, ale mám za to, že to tak zůstane i nadále," uzavírá Vasseur.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.