Současný závodní ředitel týmu Renault Sport vlastně kráčí cestou Rona Dennise nebo Petera Saubera skrze zkušenosti z nižších formulí resp. oblasti sportovních vozů. Souvislost můžeme najít i s Christianem Hornerem a Ericem Boullierem.
Oba dva totiž také přišli do F1 z "přípravky", Horner z F3000 a Boullier z GP2. Ale pojďme zpátky k Vasseurovi - ten zamířil k Renaultu ze své úspěšné stáje ART Grand Prix, v níž zatím poslední šampionát GP2 ovládl Belgičan Stoffel Vandoorne. Poté, co Vasseur postoupil do F1, objevil se na jeho postu v ART Sébastien Philippe.
Vasseurova premiéra v první sérii testů na barcelonském Circuit de Catalunya nezačala nejlépe, Jolyon Palmer měl s vozem problémy a počet najetých kol rozhodně neodpovídal představě, kterou Renault měl. Magnussen už však značně navýšil číslo absolvovaných kilometrů a ve čtvrtek Dán v dobré kondici odkroužil 153 kol, tedy nejvíc ze všech účastníků testovacích jízd posledního dne.
"První dva dny byly poněkud problematické, ale když jsme ráno v pět hodin náš vůz nastartovali, tak nikoho neudivilo, že jsme museli čelit nějakým potížím. Potýká se s nimi každý, je obtížné zjistit množství paliva, nastavení motoru a tak podobně. Ke konci dne si už můžeme představit přibližnou pozici, na níž se nacházíme. Ale abych byl upřímný, není to prvotní cíl - domnívám se, že pokud chceme jít cestou střednědobého projektu, musíme se zaměřit především na spolehlivost," popisuje první testy Vasseur.
Barcelona - otázka spolehlivostiVasseur připustil, že se před několika týdny měli jediný cíl: dovézt auto do Barcelony a vůbec se nezabývat otázkou výsledků. "Měli jsme toho tolik na práci, že vůbec nebyl čas přemýšlet o tom, kde se budeme pohybovat v prvním nebo druhém testu. Jen jsme věděli, že to bude opravdu hodně těžké. Převzali jsme tým na konci prosince, a abych byl upřímný, v Enstone jsme došli k názoru, že stanovit si nějaký cíl pro Barcelonu není podstatné.
Museli jsme jít krok za krokem - jsme v Barceloně, zlepšujeme se, druhý den jsme byli lepší než první den, třetí zase o krok vpředu, a takhle to musí pokračovat dál se snahou zachovat vzestupnou tendenci. Nezáleží na tom, jestli jsme na jedenáctém, desátém, devátém nebo sedmém místě. Měli jsme od Carlose Ghosna základní plán a víme, jak máme pokračovat. Není důležité, jak Renault začal, nýbrž kde skončí," pokračuje Vasseur.
V tomto názoru můžeme vycítit typický Frédéricův přístup, který deklaruje, že je pořád dost práce, aby byl tým náležitě přebudován. "Pokud chcete v F1 fungovat a dosáhnout nějakého cíle, musíte upravit zdroje, které k němu vedou." Pohovořil rovněž o personální otázce, na kterou má také specifický názor: "Není to otázka počtu, ale kvality. Máme v plánu během roku disponovat v týmu asi stovkou osob. Ale pokud jich bude o něco méně, tak to nebude zásadní problém."
ART Grand Prix už jde mimo měVasseur bude Formulí 1 plně zaneprázdněn - i když ART Grand Prix bude nadále pokračovat ve svém programu, Vasseur už u toho nebude. "Nulový vliv! Pokud budu mít volný víkend, budu ho po očku sledovat. Mám pocit, že budu maximálně vytížený než abych se mohl rozptylovat ještě něčím jiným. Ostatně si myslím, že vstupovat do procesu, v němž nejsem plně zapojen, nemá smysl. Domnívám se, že projekt Renault mě plně zaměstná a nechci při této práci být rušen něčím jiným."
Vasseur jinou možnost než předat otěže týmu ART Grand Prix následovníku Philippovi nevidí. "Musí to tak být, čeká nás těžká doba. Renault jsme převzali hodně pozdě a je nutné situaci odpovědně zvládnout, přijmout určitá rizika. Ale nám se to podaří. Můj čas je rozdělen mezi Enstone a Viry-Châtillon tak půl na půl. Uvidím, zda se to v průběhu sezóny změní, ale mám za to, že to tak zůstane i nadále," uzavírá Vasseur.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.