Dnešní jednání o nové podobně pravidel pro rok 2017 plus debata o nové podobě motorů pro rok 2018 nepřineslo kýžený výsledek - Strategická skupina F1 požádala o měsíční odklad. Kdo se o tuto prodlevu zasloužil?
Strategická skupina v Ženevě měla na pořadu dne rokování o změně pravidel pro sezónu 2017 plus debatu o motorech pro sezónu následující a zlepšení celkového závodního charakteru Formule 1. Fakt, že nedošlo k žádnému rozhodnutí, zapříčinily společnou rukou FIA, FOM a šest špičkových týmů, které se společně dohodly na měsíčním odkladu z důvdu velkého množství nedotažených problémů. Novým konečným termínem pro rozhodnutí se tak stává 1. duben.
Vzorem se může stát "model McLaren"Při řešení otázky nového konceptu vozů byl jako výchozí bod avizován tzv. McLaren model, tedy monopost široký 160 cm. V tomto případě by se výkon vozu zvýšil o 30 %, což by znamenalo podle propočtů zrychlení o 4,7 vteřiny na kolo. Tuto verzi podporuje i dodavatel pneumatik Pirelli, jehož zástupci se postavili proti návrhu Red Bullu. Jeho varianta předpokládala šířku 180 cm a zvýšení kontaktního tlaku 50 %. Tím by ale došlo k navýšení rychlosti jen o 5,2 vteřiny. Relativně malý rozdíl byl vysvětlen tím, že by výrobce Pirelli při variantě Red Bullu dramaticky zvýšil tlak v pneumatikách, což byl vedlo ke snížení rychlosti zejména v pomalých zatáčkách.
Jaký byl tedy jeden z důvodů odkladu? U širších a rychlejších vozů nutně stoupne spotřeba paliva. Některé týmy proto požadovaly navýšení povoleného množství pohonným hmot pro závod ze 100 kg o pět nebo i deset kilogramů více. Ne všichni však tuto variantu podpořili.
Bude Ron Dennis jazýčkem na miskách vah?V otázce motorů pro rok 2018 se spousta věcí ještě nejspíš bude řešit po právní stránce. Šéf McLarenu Ron Dennis varoval svoje kolegy, že má možnost uplatnit právo veta. Honda by tedy nedodávala motory minimálně třem týmům. Dennis je ale připraven všechny smlouvy roztrhat, když to udělají také další výrobci motorů. K tomu ale zaujmou zamítavý postoj především zákazníci Mercedesu. Nikdo se nebude chtít vystavit riziku, že si při novém rozdělování motorů bude muset vystačit s motorem druhé nebo i třetí specifikace.
V důsledku toho se také poněkud zadrhává plán prezidenta FIA Jeana Todta ohledně snížení cen, přičemž Bernie Ecclestone se pokoušel řešit situaci návrhem na alternativní osmiválcové motory. Jak to dopadlo, víme. Strategická skupina F1 bude o této záležitosti ještě rokovat.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.