Dnešní jednání o nové podobně pravidel pro rok 2017 plus debata o nové podobě motorů pro rok 2018 nepřineslo kýžený výsledek - Strategická skupina F1 požádala o měsíční odklad. Kdo se o tuto prodlevu zasloužil?
Strategická skupina v Ženevě měla na pořadu dne rokování o změně pravidel pro sezónu 2017 plus debatu o motorech pro sezónu následující a zlepšení celkového závodního charakteru Formule 1. Fakt, že nedošlo k žádnému rozhodnutí, zapříčinily společnou rukou FIA, FOM a šest špičkových týmů, které se společně dohodly na měsíčním odkladu z důvdu velkého množství nedotažených problémů. Novým konečným termínem pro rozhodnutí se tak stává 1. duben.
Vzorem se může stát "model McLaren"Při řešení otázky nového konceptu vozů byl jako výchozí bod avizován tzv. McLaren model, tedy monopost široký 160 cm. V tomto případě by se výkon vozu zvýšil o 30 %, což by znamenalo podle propočtů zrychlení o 4,7 vteřiny na kolo. Tuto verzi podporuje i dodavatel pneumatik Pirelli, jehož zástupci se postavili proti návrhu Red Bullu. Jeho varianta předpokládala šířku 180 cm a zvýšení kontaktního tlaku 50 %. Tím by ale došlo k navýšení rychlosti jen o 5,2 vteřiny. Relativně malý rozdíl byl vysvětlen tím, že by výrobce Pirelli při variantě Red Bullu dramaticky zvýšil tlak v pneumatikách, což byl vedlo ke snížení rychlosti zejména v pomalých zatáčkách.
Jaký byl tedy jeden z důvodů odkladu? U širších a rychlejších vozů nutně stoupne spotřeba paliva. Některé týmy proto požadovaly navýšení povoleného množství pohonným hmot pro závod ze 100 kg o pět nebo i deset kilogramů více. Ne všichni však tuto variantu podpořili.
Bude Ron Dennis jazýčkem na miskách vah?V otázce motorů pro rok 2018 se spousta věcí ještě nejspíš bude řešit po právní stránce. Šéf McLarenu Ron Dennis varoval svoje kolegy, že má možnost uplatnit právo veta. Honda by tedy nedodávala motory minimálně třem týmům. Dennis je ale připraven všechny smlouvy roztrhat, když to udělají také další výrobci motorů. K tomu ale zaujmou zamítavý postoj především zákazníci Mercedesu. Nikdo se nebude chtít vystavit riziku, že si při novém rozdělování motorů bude muset vystačit s motorem druhé nebo i třetí specifikace.
V důsledku toho se také poněkud zadrhává plán prezidenta FIA Jeana Todta ohledně snížení cen, přičemž Bernie Ecclestone se pokoušel řešit situaci návrhem na alternativní osmiválcové motory. Jak to dopadlo, víme. Strategická skupina F1 bude o této záležitosti ještě rokovat.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.