Dnešní jednání o nové podobně pravidel pro rok 2017 plus debata o nové podobě motorů pro rok 2018 nepřineslo kýžený výsledek - Strategická skupina F1 požádala o měsíční odklad. Kdo se o tuto prodlevu zasloužil?
Strategická skupina v Ženevě měla na pořadu dne rokování o změně pravidel pro sezónu 2017 plus debatu o motorech pro sezónu následující a zlepšení celkového závodního charakteru Formule 1. Fakt, že nedošlo k žádnému rozhodnutí, zapříčinily společnou rukou FIA, FOM a šest špičkových týmů, které se společně dohodly na měsíčním odkladu z důvdu velkého množství nedotažených problémů. Novým konečným termínem pro rozhodnutí se tak stává 1. duben.
Vzorem se může stát "model McLaren"Při řešení otázky nového konceptu vozů byl jako výchozí bod avizován tzv. McLaren model, tedy monopost široký 160 cm. V tomto případě by se výkon vozu zvýšil o 30 %, což by znamenalo podle propočtů zrychlení o 4,7 vteřiny na kolo. Tuto verzi podporuje i dodavatel pneumatik Pirelli, jehož zástupci se postavili proti návrhu Red Bullu. Jeho varianta předpokládala šířku 180 cm a zvýšení kontaktního tlaku 50 %. Tím by ale došlo k navýšení rychlosti jen o 5,2 vteřiny. Relativně malý rozdíl byl vysvětlen tím, že by výrobce Pirelli při variantě Red Bullu dramaticky zvýšil tlak v pneumatikách, což byl vedlo ke snížení rychlosti zejména v pomalých zatáčkách.
Jaký byl tedy jeden z důvodů odkladu? U širších a rychlejších vozů nutně stoupne spotřeba paliva. Některé týmy proto požadovaly navýšení povoleného množství pohonným hmot pro závod ze 100 kg o pět nebo i deset kilogramů více. Ne všichni však tuto variantu podpořili.
Bude Ron Dennis jazýčkem na miskách vah?V otázce motorů pro rok 2018 se spousta věcí ještě nejspíš bude řešit po právní stránce. Šéf McLarenu Ron Dennis varoval svoje kolegy, že má možnost uplatnit právo veta. Honda by tedy nedodávala motory minimálně třem týmům. Dennis je ale připraven všechny smlouvy roztrhat, když to udělají také další výrobci motorů. K tomu ale zaujmou zamítavý postoj především zákazníci Mercedesu. Nikdo se nebude chtít vystavit riziku, že si při novém rozdělování motorů bude muset vystačit s motorem druhé nebo i třetí specifikace.
V důsledku toho se také poněkud zadrhává plán prezidenta FIA Jeana Todta ohledně snížení cen, přičemž Bernie Ecclestone se pokoušel řešit situaci návrhem na alternativní osmiválcové motory. Jak to dopadlo, víme. Strategická skupina F1 bude o této záležitosti ještě rokovat.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.