Španělský okruh je už tradičním testovacím místem, i když ne vždy tomu bylo právě tak. V paměti jsou ještě cesty do zámoří nebo dlouhé seance na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet.
Barcelona je pro testy jedním z nejvhodnějších míst. Má rychlé zatáčky v prvním sektoru, střední část je o něco pomalejší a závěr můžeme označit jako vysloveně technický. Jsou tu dlouhé roviny a obrubníky dovolují agresivnější pojetí jízdy. Povrch trati je dostatečně drsný, takže jakékoli problémy jsou záhy rozpoznatelné, ale není zdaleka tak nepřátelský k pneumatikám jako například v Jerezu, kde prakticky není možné jezdit s nejměkčí směsí.
Nezanedbatelný je i vysoký standard garážových stání, blízkost dvou mezinárodních letišť a velmi dobré silniční spojení. Pravda, není to zrovna nejteplejší místo na světě, ale nebývá obvyké, že by zde jízdy nějak zvlášť ohrožoval déšt. To jsou hlavní důvody, proč se Circuit de Catalunya těší zájmu týmů už dvě desítky let.
Jediné, co může poněkud ovlivňovat testy v oblasti pneumatik, je únorový termín, protože Barcelona v té době nepředstavuje zrovna reprezentativní vzorek s ohledem na skladbu závodů v současném šampionátu. V tomto směru se jeví jako smysluplnější zavítat do Bahrajnu nebo Abú Zabí, ale je tu také aspekt vzdálenosti a fakt, že týmy mají své základny v Evropě. Nezbývá než doufat, že španělská metropole a její okolí poskytne závodní smečce dostatek slunečního svitu a umožnil tak nasbírat alespoň nějaká data - i když nejspíš nebudou tak přesná, jak by si jednotlivé týmy přály.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.