Španělský okruh je už tradičním testovacím místem, i když ne vždy tomu bylo právě tak. V paměti jsou ještě cesty do zámoří nebo dlouhé seance na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet.
Barcelona je pro testy jedním z nejvhodnějších míst. Má rychlé zatáčky v prvním sektoru, střední část je o něco pomalejší a závěr můžeme označit jako vysloveně technický. Jsou tu dlouhé roviny a obrubníky dovolují agresivnější pojetí jízdy. Povrch trati je dostatečně drsný, takže jakékoli problémy jsou záhy rozpoznatelné, ale není zdaleka tak nepřátelský k pneumatikám jako například v Jerezu, kde prakticky není možné jezdit s nejměkčí směsí.
Nezanedbatelný je i vysoký standard garážových stání, blízkost dvou mezinárodních letišť a velmi dobré silniční spojení. Pravda, není to zrovna nejteplejší místo na světě, ale nebývá obvyké, že by zde jízdy nějak zvlášť ohrožoval déšt. To jsou hlavní důvody, proč se Circuit de Catalunya těší zájmu týmů už dvě desítky let.
Jediné, co může poněkud ovlivňovat testy v oblasti pneumatik, je únorový termín, protože Barcelona v té době nepředstavuje zrovna reprezentativní vzorek s ohledem na skladbu závodů v současném šampionátu. V tomto směru se jeví jako smysluplnější zavítat do Bahrajnu nebo Abú Zabí, ale je tu také aspekt vzdálenosti a fakt, že týmy mají své základny v Evropě. Nezbývá než doufat, že španělská metropole a její okolí poskytne závodní smečce dostatek slunečního svitu a umožnil tak nasbírat alespoň nějaká data - i když nejspíš nebudou tak přesná, jak by si jednotlivé týmy přály.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.