Španělský okruh je už tradičním testovacím místem, i když ne vždy tomu bylo právě tak. V paměti jsou ještě cesty do zámoří nebo dlouhé seance na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet.
Barcelona je pro testy jedním z nejvhodnějších míst. Má rychlé zatáčky v prvním sektoru, střední část je o něco pomalejší a závěr můžeme označit jako vysloveně technický. Jsou tu dlouhé roviny a obrubníky dovolují agresivnější pojetí jízdy. Povrch trati je dostatečně drsný, takže jakékoli problémy jsou záhy rozpoznatelné, ale není zdaleka tak nepřátelský k pneumatikám jako například v Jerezu, kde prakticky není možné jezdit s nejměkčí směsí.
Nezanedbatelný je i vysoký standard garážových stání, blízkost dvou mezinárodních letišť a velmi dobré silniční spojení. Pravda, není to zrovna nejteplejší místo na světě, ale nebývá obvyké, že by zde jízdy nějak zvlášť ohrožoval déšt. To jsou hlavní důvody, proč se Circuit de Catalunya těší zájmu týmů už dvě desítky let.
Jediné, co může poněkud ovlivňovat testy v oblasti pneumatik, je únorový termín, protože Barcelona v té době nepředstavuje zrovna reprezentativní vzorek s ohledem na skladbu závodů v současném šampionátu. V tomto směru se jeví jako smysluplnější zavítat do Bahrajnu nebo Abú Zabí, ale je tu také aspekt vzdálenosti a fakt, že týmy mají své základny v Evropě. Nezbývá než doufat, že španělská metropole a její okolí poskytne závodní smečce dostatek slunečního svitu a umožnil tak nasbírat alespoň nějaká data - i když nejspíš nebudou tak přesná, jak by si jednotlivé týmy přály.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.