Pokud vyslovíme spojení Renault a Alpine, asi nejvíc se nám vynoří asociace s vozy rallye nebo Le Mans. Ikona motoristického sportu se nyní chystá opět dobývat jak okruh Le Sarthe, tak i legendární Rallye Monte Carlo.
Znovuoživení Alpine bylo plánováno před třemi lety v rámci partnerské spolupráce mezi Renaultem a týmem Caterham. Všeobecně se soudilo, že jde o osobní zájem někdejšího generálního ředitele Renaultu Carlose Tavarese. Po jeho odchodu ke konkurenční skupině PSA Peugeot Citroën vyhodnotil Renault eventuální spojení s britským týmem jako neperspektivní.
V téže době proběhly i určité aktivity v programu LMP2 ORECA-Nissan 05, jenž byl později přeznačný jako Alpine A-460. V červnu loňského roku pak spatřil světlo světa koncept Alpine Vision, na nějž navazuje podobně koncipované dvoumístného kupé jako připomenutí někdejších úspěchů v Rallye Monte Carlo. Tento vůz má mít veřejnou premiéru na autosalónu v Ženevě. Neustále se debatuje o konečném názvu, každopádně bude vůz vyráběn v továrně Renaultu v Dieppe, kde se dříve dávaly dohromady "alpinky". Na trh se také dostanou minimmálně dva nové modely, z nichž by jeden měl být SUV. Od něj si Renault slibuje, že na poli sportovního segmentu trhu bude konkurovat vozům Alfa Romeo 4C, Lotusu Evora nebo Porsche 718 Cayman. Produkční verze vozu bude dokončena letos a s prodejem se počítá pro druhé čtvrtletí 2017.
Hlavním cílem je transfer technologií mezi programem Renault F1 a Alpine. "Půjde o další vzrušující krok v naší strategii jak využít technologií k propojení běžného provozu a závodní dráhy. Těšíme se na získávání nových zákazníků," uvedl šéf Renaultu Carlos Ghosn. Šéfkonstruktér Renaultu Thierry Bolloré uvedl, že Alpine je ideální značkou pro vedoucí post v oblasti technologie ve skupině Renault, má výbornou pozici stát se propagátorem v oblasti lehkých materiálů a nových aerodynamických řešení.
"O možném propojení jsme hodně často mluvili, nyní se naskýtá jedinečná příležitost jej realizovat," domnívá se šéf Renault Sport Racing a vedoucí závodního týmu F1 Cyril Abiteboul. Očekává se, že nový vůz bude vybaven čtyřválcovým turbomotorem se sedmistupňovou dvojitou spojkou.
Značka Alpine pracuje s novým managementem pod vedením Holanďana Michaela van der Sandeho. "Naším úkolem je znovu představit famózní vozy Alpine, tvořit v budoucnu krásný design, hbitost a vysoce výkonný sportovní vůz. Alpine Vision je synonymem pro současnou, moderní značku Alpine. Už nyní se těšíme na představení nového modelu ještě v průběhu tohoto roku."
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.