Pokud vyslovíme spojení Renault a Alpine, asi nejvíc se nám vynoří asociace s vozy rallye nebo Le Mans. Ikona motoristického sportu se nyní chystá opět dobývat jak okruh Le Sarthe, tak i legendární Rallye Monte Carlo.
Znovuoživení Alpine bylo plánováno před třemi lety v rámci partnerské spolupráce mezi Renaultem a týmem Caterham. Všeobecně se soudilo, že jde o osobní zájem někdejšího generálního ředitele Renaultu Carlose Tavarese. Po jeho odchodu ke konkurenční skupině PSA Peugeot Citroën vyhodnotil Renault eventuální spojení s britským týmem jako neperspektivní.
V téže době proběhly i určité aktivity v programu LMP2 ORECA-Nissan 05, jenž byl později přeznačný jako Alpine A-460. V červnu loňského roku pak spatřil světlo světa koncept Alpine Vision, na nějž navazuje podobně koncipované dvoumístného kupé jako připomenutí někdejších úspěchů v Rallye Monte Carlo. Tento vůz má mít veřejnou premiéru na autosalónu v Ženevě. Neustále se debatuje o konečném názvu, každopádně bude vůz vyráběn v továrně Renaultu v Dieppe, kde se dříve dávaly dohromady "alpinky". Na trh se také dostanou minimmálně dva nové modely, z nichž by jeden měl být SUV. Od něj si Renault slibuje, že na poli sportovního segmentu trhu bude konkurovat vozům Alfa Romeo 4C, Lotusu Evora nebo Porsche 718 Cayman. Produkční verze vozu bude dokončena letos a s prodejem se počítá pro druhé čtvrtletí 2017.
Hlavním cílem je transfer technologií mezi programem Renault F1 a Alpine. "Půjde o další vzrušující krok v naší strategii jak využít technologií k propojení běžného provozu a závodní dráhy. Těšíme se na získávání nových zákazníků," uvedl šéf Renaultu Carlos Ghosn. Šéfkonstruktér Renaultu Thierry Bolloré uvedl, že Alpine je ideální značkou pro vedoucí post v oblasti technologie ve skupině Renault, má výbornou pozici stát se propagátorem v oblasti lehkých materiálů a nových aerodynamických řešení.
"O možném propojení jsme hodně často mluvili, nyní se naskýtá jedinečná příležitost jej realizovat," domnívá se šéf Renault Sport Racing a vedoucí závodního týmu F1 Cyril Abiteboul. Očekává se, že nový vůz bude vybaven čtyřválcovým turbomotorem se sedmistupňovou dvojitou spojkou.
Značka Alpine pracuje s novým managementem pod vedením Holanďana Michaela van der Sandeho. "Naším úkolem je znovu představit famózní vozy Alpine, tvořit v budoucnu krásný design, hbitost a vysoce výkonný sportovní vůz. Alpine Vision je synonymem pro současnou, moderní značku Alpine. Už nyní se těšíme na představení nového modelu ještě v průběhu tohoto roku."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.