Pokud Red Bull jako zákaznický tým porazí Renault, bude to velmi bolestivý moment, ale zároveň pozitivní, protože francouzské automobilce ukáže, jakého pokroku je ještě třeba dosáhnout.
Podle několikerých zpráv si Francouzi nedělají velké iluze, že by se ihned po svém návratu vyšvihli na výsluní výsledkové listiny. Což de facto potvrzuje i generální ředitel Carlos Ghosn, který stanovil jako rámocový plán tříletý horiziont, než se Renault zařadí mezi týmy, které pravidelně budou usilovat o stupně vítězů.
Pomoci na cestě vzhůru mu může, možná do jisté míry paradoxně, soupeř, který se o něm v poslední době příliš lichotivě nevyjadřoval. Protože se ale očekává, že rakouská stáj Red Bull bude mít kvalitní šasi, mohou Francouzi využít jejich výkonů jako ukazatele pro vlastní vývojové práce. A nic na tom nemění fakt, že pohonná jednotka v útrobách rakouského týmu ponese název TAG Heuer.
Technický ředitel Renaultu Nick Chester se domnívá, že jeho tým po aerodynamické stránce v letošním roce sotva dokáže Red Bull zdolat, vítá skutečnost, že jeho tým nebude muset skrývat své nedostatky. "Srovnání obou vozů nám poskytne možná bolestivé, nicméně užitečné poznání. Víme, že Red Bull umí připravit velice dobré šasi. Tím pádem budeme mít možnost přesného porovnání časů na jedno kolo. Upřímně letos neočekávám, že budeme na jejich úrovni. Naší snahou ale bude se jim stále více přibližovat."
Fáze přestavby a prognózy šampionátuNavzdory tomu, že Lotus loni výsledkově nebyl nejhorší, nakonec v Belgii se Grosjean propracoval až na stupně vítězů (bez ohledu na smůlu, která potkala Vettela) a přitom tým nedisponoval valným rozpočtem, Chester připouští, že letošek může být postatně obtížnější. "Naším cílem je pokračovat v budování týmu, zajištění spolehlivosti a během roku se zlepšovat. V tuhle chvíli nemáme v šampionátu konkrétní cíl ani předpokládané umístění. Chceme odvést dobrou práci a prokázat, že máme na to se posouvat kupředu."
Chester se rovněž domnívá, že se na čele startovního pole nic zásadního nezmění. Dominovat bude Mercedes s Ferrari v patách, tlak soupeřů je posune ještě více vpřed, takže se výrazně oddělí od zbytku závodního pole. "Myslím, že oba týmy ještě výrazněji odskočí Williamsu. Netuším, kde se bude pohybovat Red Bull, ale umím si představit, že někde nablízku. Jestli se do této společnosti podaří začlenit i Force Indii, to skutečně nejsem schopen odhadnout, ale ohledně dvou nejlepších týmů mám poměrně jasno," předvídá průběh šampionátu Chester.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.