Pokud Red Bull jako zákaznický tým porazí Renault, bude to velmi bolestivý moment, ale zároveň pozitivní, protože francouzské automobilce ukáže, jakého pokroku je ještě třeba dosáhnout.
Podle několikerých zpráv si Francouzi nedělají velké iluze, že by se ihned po svém návratu vyšvihli na výsluní výsledkové listiny. Což de facto potvrzuje i generální ředitel Carlos Ghosn, který stanovil jako rámocový plán tříletý horiziont, než se Renault zařadí mezi týmy, které pravidelně budou usilovat o stupně vítězů.
Pomoci na cestě vzhůru mu může, možná do jisté míry paradoxně, soupeř, který se o něm v poslední době příliš lichotivě nevyjadřoval. Protože se ale očekává, že rakouská stáj Red Bull bude mít kvalitní šasi, mohou Francouzi využít jejich výkonů jako ukazatele pro vlastní vývojové práce. A nic na tom nemění fakt, že pohonná jednotka v útrobách rakouského týmu ponese název TAG Heuer.
Technický ředitel Renaultu Nick Chester se domnívá, že jeho tým po aerodynamické stránce v letošním roce sotva dokáže Red Bull zdolat, vítá skutečnost, že jeho tým nebude muset skrývat své nedostatky. "Srovnání obou vozů nám poskytne možná bolestivé, nicméně užitečné poznání. Víme, že Red Bull umí připravit velice dobré šasi. Tím pádem budeme mít možnost přesného porovnání časů na jedno kolo. Upřímně letos neočekávám, že budeme na jejich úrovni. Naší snahou ale bude se jim stále více přibližovat."
Fáze přestavby a prognózy šampionátuNavzdory tomu, že Lotus loni výsledkově nebyl nejhorší, nakonec v Belgii se Grosjean propracoval až na stupně vítězů (bez ohledu na smůlu, která potkala Vettela) a přitom tým nedisponoval valným rozpočtem, Chester připouští, že letošek může být postatně obtížnější. "Naším cílem je pokračovat v budování týmu, zajištění spolehlivosti a během roku se zlepšovat. V tuhle chvíli nemáme v šampionátu konkrétní cíl ani předpokládané umístění. Chceme odvést dobrou práci a prokázat, že máme na to se posouvat kupředu."
Chester se rovněž domnívá, že se na čele startovního pole nic zásadního nezmění. Dominovat bude Mercedes s Ferrari v patách, tlak soupeřů je posune ještě více vpřed, takže se výrazně oddělí od zbytku závodního pole. "Myslím, že oba týmy ještě výrazněji odskočí Williamsu. Netuším, kde se bude pohybovat Red Bull, ale umím si představit, že někde nablízku. Jestli se do této společnosti podaří začlenit i Force Indii, to skutečně nejsem schopen odhadnout, ale ohledně dvou nejlepších týmů mám poměrně jasno," předvídá průběh šampionátu Chester.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.