Navzdory neshodám ohledně pravidel Formule 1 pro sezónu 2017 existují hlasy, které předpokládají, že by mohlo už na dalším setkání technických ředitelů jednotlivých týmů dojít k dohodě. Myslí si to například zástupce Renaultu Nick Chester.
Momentálně jsou zástupci týmů v technické oblasti na kordy ohledně změn, které by měly vejít v platnost už pro příští sezónu (2017). Zatímco Red Bull volá po agresivních aerodynamických úpravách, někteří jeho oponenti by volili pouze drobné změny. Shody týkající se pravidel pro ročník 2017 musí být dosaženo do 1. března. Čas, který byl vyhrazen debatám o způsobu zrychlení monopostů, se pomalu krátí.
Techničtí ředitelé se nyní chystají na další schůzku, která proběhne 11. února v Miláně. Měla by to být ideální příležitost k dosažení konečného konsensu o konkrétních změnách monopostů, které budou splňovat očekávaná kritéria týkající se nového pojetí F1.
Ředitelé volají po větším mandátuTechnický ředitel Renaultu Nick Chester je pevně přesvědčen, že cesta k úspěchu vede přes detailní sdělení ze strany Strategické skupiny F1 a FIA, oč přesně jim ohledně nových pravidel jde. Pro server Motorsport Chester uvedl: "Poněkud se to protahuje. Jedním z problémů je, že jak se blížíme k datu konečného rozhodnutí, nejsme o moc dál než před šesti měsíci. Doufám ale, že na další schůzce 11. února dosáhneme slušného pokroku. Myslím, že je to ale do značné míry podmíněno naznačením směru ze strany Strategické skupiny a FIA, co vlastně chtějí."
Podle Chestera jde o jeden z klíčových bodů celého procesu. "Až budeme znát jejich stanovisko, můžeme snadno dojít k dohodě. Měli jsme soubor pravidel stvrzených ještě před Vánoci, nahlížejících na záležitost z určitého úhlu - žádné obrovské zvýšení přítlaku, jen nepatrné, ale rozhodně auta s širokým rozchodem; tyto předpisy hodláme obhajovat. Ale potřebujeme nějaku vůli všemu udat určitý směr. Pokud se technické skupině dostane většího mandátu ohledně požadavků, můžeme celou záležitost úspěšně uzavřít."
Co se bude dít v Miláně?Předpokládalo se, že lednová schůzka zástupců týmů s představiteli Pirelli pomůže přiblížit dohodu s členy Strategické skupiny F1 týkající se způsobu provádění nových pravidel. To se však nestalo - namísto toho se mají přehodnotit předpisy pro rok 2017. Jejich návrh by měl být předložen 23. února v Ženevě při setkání Strategické skupiny. Pokud má být uveden v život, musí jej před odchodem k ratifikování Komisí F1 schválit většina zúčastněných.
Šance na jednomyslnou podporu změn po 1. březnu jsou velmi malé a Chester připouští, že v názorech jednotlivých týmů nadále existují značné rozpory. "Jsou to zásadní rozpory. Přispívá i nim částečně i Pirelli, protože je poměrně dost velkým rozdílem, jestli produkce jejich pneumatik bude pro jednotlivé stáje znamenat pouze desetiprocentní nebo čtyřicetiprocentní zvýšení nákladů. Není čas na nějaké nové varianty a jejich otestování. Je to poněkud chaotická situace, existují dva extrémy a týmy zmítající se mezi nimi, takže vůbec nejde o jednoduchou záležitost," dodává Chester.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.