Od posledního závodu sezóny 2015 už uteklo drahně vody, ale nikdo nám určitě nebude zazlívat, že se vydáme proti proudu času. Můžeme díky tomu nahlédnout trochu více za zákulisní závoj vicemistra světa let 2014 a 2015 Nico Rosberga.
Když se Nico objevil ve veřejné zóně Abú Zabí Yas Mall, přivítal ho hlučný ryk tří stovek fanoušků, až měl člověk dojem, že kolem neprochází pilot F1, nýbrž Axl W. Rose nebo jiná rocková star. Není divu, že převládaly dívky i dámy, protože kterou by nelákal chlapecký jev, plachý úsměv a tudíž i dojem vzbuzující mateřsky ochranitelské pudy.
Podívejme se nyní na poněkud odlišnou stránku než tu závodní, která i v Abú Zabí vyvrcholila vítězstvím německého pilota v už třetím závodě v řadě, neboť piloti nemají jen své povinnosti v kokpitu a paddocku. Tentokrát si promluvíme o zavazadlech. Opravdu jste se nepřehlédli.
Americký výrobce luxusního cestovního vybavení Tumi se rozhodl investovat své marketingové prostředky do F1. Proto nalezneme jeho logo na vozech Mercedes a na závodních kombinézách. A Nico Rosberg logicky vystupuje jako jeden z "vyslanců značky" a propaguje kufr, který označuje pracovnice oddělení PR firmy Tumi jako Global Citizen (globální občan).
Je celkem pochopitelné, že většina dotazů směřujících k německému pilotovi a synovi mistra světa 1982 Keke Rosberga musí třicetiletému rodákovi z Wiesbadenu připadat jako kolovrátková melodie. Proto může zdánlivě jednoduchá otázka, proč si právě jeho vybrali u Tumi jako "globálního občana", působit jako nečekaně osvěžující.
"Je to hodně příhodné, protože vlastně pořád cestujeme. Bez kufru nedám ani ránu a teď mám ten nejlepší na světě. Nikdy se nerozbije, všechno je na svém místě. V mém životě musím šetřit energií, jak to jenom jde, a být maximálně efektivní. Podřizuji se plně tomu, co sport ohledně energie vyžaduje, proto volba správné cestovní soupravy hraje svou roli," vysvětluje Rosberg. Na otázku, kolik toho ročně nalétá, jenom krčí rameny a volí termín non-stop. S ohledem na tento fakt je Tumi opravdu dobrou sponzorskou volbou.
"Cílovou skupinou jsou obchodníci, a velkou částí fanouškovské obce F1 jsou právě obchodníci, a pak také ženy. Cestují po světě za prací a také přijdou na závody. Takže to propojení skvěle funguje. Navíc to přináší užitek i nám. Jsem vděčný za sponzorské peníze, jako v případě Tumi - vlastně mi přispívají na můj plat," chlapecky se culí Rosberg.
Náročná sezóna končí a pilot na chvíli může vypadnout z neustálého závodního kolotoče, vypnout, odpočinout si - nebo je to jinak a nic takového neexistuje? "Podle mě opravdu ne. Vzhledem k tomu, že i v jediném dni volna jsem myslel na závodění - konkrétně na další Grand Prix - vlastně nevím o žádné pauze. Ani v zimě, kdy se nezávodí, nemám klid, musím se připravit na další sezónu, dbát na správnou stravu, nesmím ztloustnout, takže příliš prostoru na odpočinek nezůstává," vysvětluje Nico.
Škodolibého fanouška napadne, jak se vůbec mohl v takovém kalupu a neustálém vytížení stát Rosberg šťastným otcem dcery Alaïy. Nico tuto skutečnost nehodlá nijak komentovat, ale že to nebude problém ani do budoucna dokládá jeho přání, aby Alaïa nezůstala jedináčkem. Třebaže Niki Lauda v roce 1979 po narození syna prohlásil, že s každým dítětem pilotu v čase na jedno kolo nějaká ta desetinka chybí. Ovšem na otázku, zda se zamyslel nad eventualitou, že jednou podobně jako jeho otec Keke bude svého potomka podporovat v motoristickém sportu, říká Nico důrazné NE. S dodatkem, že prostě není ten typ.
Společnost Tumi byla založena v roce 1975 Charlie Cliffordem, bývalým příslušníkem mírových sil v jihoamerickém Peru. Po pěti letech se změnil výrobní program, od kožených tašek ke klasickým "tvrdým" zavazadlům. Po dalších zhruba deseti letech začali u Tumi produkovat zavazadla na kolečkách. V současné době se firma etabluje v oblasti cestování, zavazadel a doplňků (přívěsky na klíče, různá pouzdra, peněženky, deštníky a brýle). "Náš věhlas roste díky kvalitě, trvanlivosti a funkčnosti, naše zavazadla vás budou provázet po celém světě, aniž by vás nechaly na holičkách - jsou ideálním společníkem na cesty," podotýká generální ředitel Tumi pan Jerome Griffith.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.