Ty tam jsou časy, kdy se ženy v paddocku pohybovaly pouze v rolích časoměřiček (což byl nejednou úděl manželek pilotů či šéfů stájí) nebo tiskových mluvčích. Těch pár nesmělých pokusů v kokpitech vozů jsme si už několikrát připomněli.
Samozřejmě to neznamená, že se čas od času neobjevila velice silná osobnost, například tisková mluvčí Renaultu v jeho počátcích a známá závodnice Marie-Claude Beaumontová byla uznávána jako odbornice na slovo vzatá. Ale stále to byly spíš výjimky, soustřeďující se v jiných oblastech než na nejvyšších postech.
Řečeno slovy klasika je dnes jiná doba, stačí jmenovat Monišu Kaltenbornovou nebo Claire Williamsovou. Právě druhá dáma si ale myslí, že pořád v jednání s ostatními šéfy týmů není dost odvážná. V boji o zájmy týmu svého otce při řadě klíčových schůzek jí schází ona mužská tvrdost.
"Našemu sportu dominují muži, často jsem jediná žena v místnosti. Jsem tam s Bernie Ecclestonem, Jeanem Todtem, Christianem Hornerem, Toto Wolffem... Se všemi úžasnými osobami Formule 1. A někdy tak mívám pocit holčičky v pokoji... Jsou chvíle, kdy bych si opravdu přála s ohledem na zodpovědnost vůči svému týmu a jeho postavení v rámci F1 být daleko odvážnější," vyjádřila své pocity Claire agentuře Associated Press v rámci akce Sport Industry Group.
"Nemám ráda náš statut věčného outsidera - poslední dobou ho slýchám hodně často. Rozhodně s tím nesouhlasím, vždyť jsme šestnáckrát vyhráli mistrovství světa. Jednou z mých dalších povinností je zkusit sejmout z nás tuto nelichotivou nálepku, protože se domnívám, že to může mít dosti demoralizující vliv na naše zaměstnance. Máme jich v týmu 550 a mou povinností je tyto lidi inspirovat, aby ze sebe vydali »krev, pot a slzy«, protože právě to je třeba k tomu, abychom vyhrávali," dodává Claire.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.