Ty tam jsou časy, kdy se ženy v paddocku pohybovaly pouze v rolích časoměřiček (což byl nejednou úděl manželek pilotů či šéfů stájí) nebo tiskových mluvčích. Těch pár nesmělých pokusů v kokpitech vozů jsme si už několikrát připomněli.
Samozřejmě to neznamená, že se čas od času neobjevila velice silná osobnost, například tisková mluvčí Renaultu v jeho počátcích a známá závodnice Marie-Claude Beaumontová byla uznávána jako odbornice na slovo vzatá. Ale stále to byly spíš výjimky, soustřeďující se v jiných oblastech než na nejvyšších postech.
Řečeno slovy klasika je dnes jiná doba, stačí jmenovat Monišu Kaltenbornovou nebo Claire Williamsovou. Právě druhá dáma si ale myslí, že pořád v jednání s ostatními šéfy týmů není dost odvážná. V boji o zájmy týmu svého otce při řadě klíčových schůzek jí schází ona mužská tvrdost.
"Našemu sportu dominují muži, často jsem jediná žena v místnosti. Jsem tam s Bernie Ecclestonem, Jeanem Todtem, Christianem Hornerem, Toto Wolffem... Se všemi úžasnými osobami Formule 1. A někdy tak mívám pocit holčičky v pokoji... Jsou chvíle, kdy bych si opravdu přála s ohledem na zodpovědnost vůči svému týmu a jeho postavení v rámci F1 být daleko odvážnější," vyjádřila své pocity Claire agentuře Associated Press v rámci akce Sport Industry Group.
"Nemám ráda náš statut věčného outsidera - poslední dobou ho slýchám hodně často. Rozhodně s tím nesouhlasím, vždyť jsme šestnáckrát vyhráli mistrovství světa. Jednou z mých dalších povinností je zkusit sejmout z nás tuto nelichotivou nálepku, protože se domnívám, že to může mít dosti demoralizující vliv na naše zaměstnance. Máme jich v týmu 550 a mou povinností je tyto lidi inspirovat, aby ze sebe vydali »krev, pot a slzy«, protože právě to je třeba k tomu, abychom vyhrávali," dodává Claire.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.