Tabulka s termíny odhalujícími nové monoposty pro rok 2016 se pomalu začíná zaplňovat. Přibyl k ní i ostře sledovaný nováček startovního pole, americký tým Haas, jehož termín se kryje s datem prvních barcelonských testů.
Je třeba dodat, že představení vozu není totožné s absolvováním povinných crash testů vyžadovaných ze strany FIA. Haas proto zvolí cestu "nejmenšího odporu" a podle posledních informací přestaví vůz při prvním testu v Barceloně 22. února, ostatně podobně jako to zatím avizoval tým Manor.
Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez se budou moci prezentoval na trati Circuit de Catalunya a konečně sejmout určitý závoj očekávání, co nováček ve startovním poli, jehož vůz bude pohánět motor Ferrari, předvede. Haas zatím nijak nespecifikoval barevné provedení vozu, v každém případě už existuje firemní ilustrační foto, na kterém je jedna z možných variant ve stříbrnočerné kombinaci.
Není překvapením, že ačkoliv se testy letos opět posunuly směrem ke konci února, týmy i nadále upouštějí od samostatné prezentace vozů, jak tomu bylo v minulosti. Raději v současné době sázejí buď na představení on-line nebo počkají až na první test. Dřívější slavnostní odhalení monopostů pro sezónu 2016 prozatím plánují Ferrari (17. února) a McLaren (21. února). Není ovšem vyloučeno, že nejde o definitivní termíny.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.