Výsledkový krach stáje McLaren v roce 2015 byl pro jeho zaměstnance "velmi bolestivý". Závodní ředitel Eric Boullier připouští, že deváté místo v Poháru konstruktérů a zisk pouhých 27 bodů bylo jeho "zdaleka nejtěžší období v paddocku".
Všechno zlé je k něčemu dobré. I výsledkový propad, který u McLarenu nepamatují, protože co do umístění se dá srovnat snad jen z úplnými začátky. I kritická sezóna 1980 přinesla týmu alespoň dvě čtvrtá místa, což loni Alonso a Button nedokázali.
"McLaren je velký tým, Honda je velká společnost a oba představují obrovské dědictví. Pokud chcete zachovat důvěru lidí a vysokou morálku, stojíte před těžkým úkolem. V minulém roce jsme ale byli určité úspěšní v budování týmu pro časy budoucí. Špatné období paradoxně McLaren naučilo pokoře a ač to zní možná podivně, atmosféra v týmu zůstala překvapivě dobrá. Netvrdím, že lidé byli výsledky nadšení, každý byl frustrovaný, ale atmosféra, odhodlání lidí a pochopení situace byly obrovské," vysvětluje Boullier.
Závodní ředitel se dále pokouší vysvětlit, proč takový rozpor existuje: "Buď systém exploduje nebo se přeskupí. A právě ta druhá možnost je případ McLarenu. Všichni teď cítí tlak. Prvotní je teď vyhrát a já stejně jako ostatní teď nepotřebujeme nic jiného," dodává Boullier.
McLaren čeká na vítězství už rekordně dlouho - naposledy triumfoval Jenson Button v brazilském Interlagosu v posledním závodě sezóny 2012, což v souhrnu představuje 57 Grand Prix bez vítězství. Druhá největší pauza spadá do let 1978-1981. James Hunt tehdy vyhrál poslední závod sezóny 1977 (Grand Prix Japonska) a další triumf přivezl až jeho krajan John Watson v domácím závodě na Silverstone 1981 - tehdy čekal McLaren na pomyslný vavřínový věnec 53 závodů. Třetí nejdelší období bez vítězství spadá do let 1994 až 1996, tehdy McLaren čekal na další zápis do knihy vyhraných Grand Prix 49 závodů. Senna vyhrál poslední závod sezóny 1993 a David Coulthard zase hned ten první v ročníku 1997.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.