Výsledkový krach stáje McLaren v roce 2015 byl pro jeho zaměstnance "velmi bolestivý". Závodní ředitel Eric Boullier připouští, že deváté místo v Poháru konstruktérů a zisk pouhých 27 bodů bylo jeho "zdaleka nejtěžší období v paddocku".
Všechno zlé je k něčemu dobré. I výsledkový propad, který u McLarenu nepamatují, protože co do umístění se dá srovnat snad jen z úplnými začátky. I kritická sezóna 1980 přinesla týmu alespoň dvě čtvrtá místa, což loni Alonso a Button nedokázali.
"McLaren je velký tým, Honda je velká společnost a oba představují obrovské dědictví. Pokud chcete zachovat důvěru lidí a vysokou morálku, stojíte před těžkým úkolem. V minulém roce jsme ale byli určité úspěšní v budování týmu pro časy budoucí. Špatné období paradoxně McLaren naučilo pokoře a ač to zní možná podivně, atmosféra v týmu zůstala překvapivě dobrá. Netvrdím, že lidé byli výsledky nadšení, každý byl frustrovaný, ale atmosféra, odhodlání lidí a pochopení situace byly obrovské," vysvětluje Boullier.
Závodní ředitel se dále pokouší vysvětlit, proč takový rozpor existuje: "Buď systém exploduje nebo se přeskupí. A právě ta druhá možnost je případ McLarenu. Všichni teď cítí tlak. Prvotní je teď vyhrát a já stejně jako ostatní teď nepotřebujeme nic jiného," dodává Boullier.
McLaren čeká na vítězství už rekordně dlouho - naposledy triumfoval Jenson Button v brazilském Interlagosu v posledním závodě sezóny 2012, což v souhrnu představuje 57 Grand Prix bez vítězství. Druhá největší pauza spadá do let 1978-1981. James Hunt tehdy vyhrál poslední závod sezóny 1977 (Grand Prix Japonska) a další triumf přivezl až jeho krajan John Watson v domácím závodě na Silverstone 1981 - tehdy čekal McLaren na pomyslný vavřínový věnec 53 závodů. Třetí nejdelší období bez vítězství spadá do let 1994 až 1996, tehdy McLaren čekal na další zápis do knihy vyhraných Grand Prix 49 závodů. Senna vyhrál poslední závod sezóny 1993 a David Coulthard zase hned ten první v ročníku 1997.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.