Pravidla týkající se sezóny 2016 z hlediska používání pneumatik jsou typickou ukázkou promarněné šance, protože Pirelli neprojevuje dostatečnou důvěru jednotlivým týmům. Takový je názor technického ředitele Williamsu Pata Symondse.
Pirelli pro sezónu 2016 rozšiřuje nabídku o směs Ultrasoft a umožňuje týmům si pro závod vybrat ze tří typů pneumatik. Vyhrazuje si však užití konkrétní směsi pro nějakou z 13 sad, které každý pilot dostane k dispozici.
S tím Pat Symonds nesouhlasí, podle něj byl lepší původní návrh, který týmům dovoloval zvolit si dané směsi z celého rozsahu v kterémkoli závodě. Je toho názoru, že závodu by to dodalo mnohem atraktivnější průběh a větší počet akčních situací. "Nebudu tvrdit, že nějak zvlášť vítám změnu pravidel ohledně pneumatik. Mám rád věci, které do jisté míry vyvolávají chaos."
Třiašedesátiletý člen Williamsovy stáje vysvětluje dále svůj postoj. "Původně vzešly nové návrhy přímo od týmů, tehdy jsme měli reálnou šanci přidat trochu chaosu v dobrém slova smyslu, protože jsme měli několik možností, jak k tomuto problému přistoupit. Pirelli ale nebylo s možností výběru jakýchkoli pneumatik spokojeno, což mi přijde divné. Jsme snad odpovědné, dospělé osoby, jsem rád, když naše vozy dojedou v závodě na bodech, nebo se je snažíme vyhrát.
Mohli bychom přetáčet motory a po jednom závodě je vyhodit, ale neděláme to. Mohli bychom navrhnout monoposty, které by nebyly dostatečně výkonné, ale ani to není v našem zájmu. Prostě děláme to, čemu rozumíme, takže je do jisté míry neupřímné si myslet, že bychom v otázce volby pneumatik nevěděli, jak se rozhodnout," pokračuje Symonds a obává se, že týmy velice rychle zmíněná omezení Pirelli "nastudují", takže možnost nepředvídatelnosti závodu klesne na minimum.
"Ve Formuli 1 nejsou žádní hlupáci, pokud existuje správné řešení, tak ho určitě lze velmi rychle najít. Tím ale o všechno přijdeme. Nic proti tomu, mám rád určitou změnu, ale myslím, že její potenciál by měl být větší," dodává Symonds.
Jako v roce 2003?Nabízejí se určité reminiscence a Symonds na ně rád upozorňuje. Jako třeba v roce 2003, kdy poprvé vstoupilo v platnost nařízení, že týmy musely mít v nádržích pro kvalifikaci množství paliva, které nesměly před prvním stintem v závodě doplňovat. Pat tehdy působil v Renaultu a už ve druhém závodě vypracoval jeho tým strategii s minimem paliva, která bez problémů posadila oba vozy do první řady. Ostatní týmy pak podobnou strategii převzaly.
"Analyzovali jsme celou situaci a rozhodli jsme se propojit pojetí klasifikace s prvním kolem v závodě. Vzpomínám na Austrálii, kde se nám kvalifikace příliš nepovedla, nepodařilo se nám naši myšlenku dostatečně prosadit, ale v Malajsii už jsme měli oba vozy v první řadě. Ron Dennis tehdy použil termínu »showboating«, tedy něco jako jízda na efekt. Ale už v dalším závodě zvolili všichni ostatní stejný přístup, udělali to samé co my. Tím chci říci, že ve Formuli 1 netrvá dlouho, kdy lidé přijdou na to, co je potřeba udělat," uzavírá svůj názor Symonds.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.