Boss McLarenu může jako jeden z mála hrdě tvrdit, že si ve Formuli 1 prošel téměř všechny stupně - začínal jako mechanik u Cooperu, přes funkci šéfmechanika koketoval v roce 1974 i s postem šéfa týmu, aby se nakonec ujal vlády nad svou osudovou stájí - McLaren.
Ona epizoda s Rondelem, z nějž se nakonec vyvinul Token (což tehdy opravdu nepředstavovalo žádný žeton), tvoří jednu část chystaného překvapení pro naše nejvěrnější čtenáře. Dnes osmašedesátiletý Ronald "Ron" Dennis, nositel britského řádu CBE se o této pasáži svého života moc nadšeně nevyjadřuje.
Daleko víc úspěchů sklízel se svým týmem Project Four, který ho nakonec dovedl do F1 dovedl. Jeho jméno tu má svou váhu a stejně tak tomu je i s jeho názory. Nyní se Dennis vyjádřil k okolnosti, o níž se raději příliš nemluví, ale která je s ohledem na plynoucí čas stále více aktuální. Ron si myslí, že vedle otázek sportovních by se Formule 1 měla začít ohlížet po osobě, která jednou nahradí Bernie Ecclestonea.
V minulosti padlo už několik návrhů, kdo by se na podobnou roli mohl hodit, ať to byl Max Mosley, Ross Brawn či dokonce Christian Horner. Dennis se ale domnívá, že pro Formuli 1 by byl nejlepším adeptem takový člověk, který by neměl být nijak svázán s žádným týmem, ať v pozici současné či minulé. Přitom to paradoxně není případ Ecclestonea, který v letech 1972-1987 stál v čele stáje Brabham.
Na otázku, zda by se funkce po "Malém Napoleonovi" chopil, Dennis sám, tázaný důrazně odmítl: "Nejsem přesvědčen, že by bylo dobré vidět vysoce postaveného člena závodního týmu, jak překročí určitou hranici. Nevypadalo by to dobře a ani by to nefungovalo. Z toho důvodu se domnívám, že to rozhodně není dobrý nápad.
Myslím, že je velmi těžké zajistit nestrannost, což platí pro jakoukoli platformu, ať pro FOM nebo FIA. Nemohu říci, že by mi takový návrh nezalichotil, ale musel bych ho odmítnout. Mám své zásady pevně spjaté s určitými věcmi, které chci ještě ve své podnikatelské kariéře vykonat. A tahle funkce mezi ně nepatří," dodal Dennis.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.