Boss McLarenu může jako jeden z mála hrdě tvrdit, že si ve Formuli 1 prošel téměř všechny stupně - začínal jako mechanik u Cooperu, přes funkci šéfmechanika koketoval v roce 1974 i s postem šéfa týmu, aby se nakonec ujal vlády nad svou osudovou stájí - McLaren.
Ona epizoda s Rondelem, z nějž se nakonec vyvinul Token (což tehdy opravdu nepředstavovalo žádný žeton), tvoří jednu část chystaného překvapení pro naše nejvěrnější čtenáře. Dnes osmašedesátiletý Ronald "Ron" Dennis, nositel britského řádu CBE se o této pasáži svého života moc nadšeně nevyjadřuje.
Daleko víc úspěchů sklízel se svým týmem Project Four, který ho nakonec dovedl do F1 dovedl. Jeho jméno tu má svou váhu a stejně tak tomu je i s jeho názory. Nyní se Dennis vyjádřil k okolnosti, o níž se raději příliš nemluví, ale která je s ohledem na plynoucí čas stále více aktuální. Ron si myslí, že vedle otázek sportovních by se Formule 1 měla začít ohlížet po osobě, která jednou nahradí Bernie Ecclestonea.
V minulosti padlo už několik návrhů, kdo by se na podobnou roli mohl hodit, ať to byl Max Mosley, Ross Brawn či dokonce Christian Horner. Dennis se ale domnívá, že pro Formuli 1 by byl nejlepším adeptem takový člověk, který by neměl být nijak svázán s žádným týmem, ať v pozici současné či minulé. Přitom to paradoxně není případ Ecclestonea, který v letech 1972-1987 stál v čele stáje Brabham.
Na otázku, zda by se funkce po "Malém Napoleonovi" chopil, Dennis sám, tázaný důrazně odmítl: "Nejsem přesvědčen, že by bylo dobré vidět vysoce postaveného člena závodního týmu, jak překročí určitou hranici. Nevypadalo by to dobře a ani by to nefungovalo. Z toho důvodu se domnívám, že to rozhodně není dobrý nápad.
Myslím, že je velmi těžké zajistit nestrannost, což platí pro jakoukoli platformu, ať pro FOM nebo FIA. Nemohu říci, že by mi takový návrh nezalichotil, ale musel bych ho odmítnout. Mám své zásady pevně spjaté s určitými věcmi, které chci ještě ve své podnikatelské kariéře vykonat. A tahle funkce mezi ně nepatří," dodal Dennis.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.