Některé věci nepřebolí - Lewis Hamilton se závodem jako takovým spokojen vůbec nebyl. Především mu vadilo, že nedostal možnost jednat podle svého názoru.
Tu situaci si ještě dobře pamatujeme - Brit stíhal svého týmového kolegu, když byli oba povoláni do boxů, protože vedení se obávalo přílišného opotřebení pneumatik. Rosberg okamžitě poslechl, ale Hamilton se vzepřel s pocitem, že šlo o špatné rozhodutí. Nakonec se týmovému příkazu podvolil a vrátil se na trať za Rosbergem.
"V Mexiku říkali, že pneumatiky nevydrží, ale zvládl bych na nich 70 nebo 80 kol, takže by to vyšlo. Byly v natolik dobré kondici, že jsem mohl zůstat na trati a dojet na nich až do konce, bez problému. To ale tým netušil, rozhodl se pro zastávku z bezpečnostních důvodů. Netušili, co se s nimi může stát, předtím se stalo, že pneumatika explodovala. Co se týče mého rozhodnutí, cítil jsem ve svém nitru, že mám pravdu," vrací se k situaci Hamilton.
Dva týdny po mexickém závodě byl Hamilton opět v těsném závěsu za Rosbergem, ale opět ho nedokázal předstihnout. Žádal tedy po týmu, aby přešli na alternativní strategii, ale Mercedes v zájmu "politiky rovnosti" a také kvůli nebezpečí, které mohl představovat Vettel na třetím místě, rozhodl Hamiltonovu výzvu nevyslyšet. Ačkoliv Brit žádal o možnost svobodné volby ohledně strategie, zároveň prohlásil, že by nikdy neupřednostnil vlastní zájmy před těmi týmovými.
"Otázku volby musíte udělat s ohledem na tým, protože existuje i zpětná vazba a je třeba si uvědomit, že takový krok neděláte jen sami za sebe. Jde tu o 1300 lidí a moje případné sobecké rozhodnutí může mít dopad na každého z nich. Proto nechci, abych o výběru strategie rozhodoval s ohledem na sebe, musím vědět, že to je správné rozhodnutí s ohledem na všechny příslušníky týmu," dodává Hamilton.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff už v Brazílii prohlásil, že žádost pilotů ohledně vlastní volby strategie byla zamítnuta, protože by to znamenalo oslabení týmových pozic.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.