Kde jsou ty časy, kdy týmy žehraly nad skutečností, že 12 závodů za sezónu týmy Formule 1 značně vyčerpá. To se ale psal rok 1972 a od té doby se kalendář Grand Prix rozrostl téměř dvojnásobně.
Velmi jednoduchými počty zjistíme, že pokud započítáme zimní a letní přestávku, budou jednotlivé týmy vlastně pořád na cestách, ať na Grand Prix nebo na testech. To se některým zúčastněným vůbec nelíbí a dávají to dostatečně hlasitě najevo. Ozval se Mercedes ústy svého šéfa Toto Wolffa, kterému se dlouhá sezóna nezamlouvá.
Teď se po bok stuttgartské automobilky připojila i maranellská legenda. Zatímco Wolff spíš vyjádřil obavy o samotnou proveditelnost nového modelu sezóny F1 s ohledem na pracovní zátěž týkající se zaměstnanců a jejich rodin, prezident Ferrari Sergio Marchionne klade především důraz na finanční stránku celé záležitosti.
"Bernie Ecclestone nyní požaduje po týmech, aby potvrdily svou účast ve všech 21 závodech příští sezóny, z nichž se kalendář F1 skládá. Maximální hranice počtu Grand Prix byla zvýšena, takže je jasné, co musí Bernie udělat. Jeho povinností je poskytnout více peněz, aby všechny týmy byly schopny takový příděl závodů zvládnout," uvedl pro finský list Turun Sanomat Marchionne.
Šéf italské stáje Maurizio Arrivabene se k prohlášení svého krajana přidal: "Je naprosto jasné, že od FOM musí nějaká finanční pomoc přijít, protože kalendář na příští rok je opravdu šílený." Doposud nejvyšší počet závodů v jedné sezóně Formule 1 (myšleno těch s mistrovským statutem) absolvovali jezdci v sezóně 2012 - dvacet.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.