Kde jsou ty časy, kdy týmy žehraly nad skutečností, že 12 závodů za sezónu týmy Formule 1 značně vyčerpá. To se ale psal rok 1972 a od té doby se kalendář Grand Prix rozrostl téměř dvojnásobně.
Velmi jednoduchými počty zjistíme, že pokud započítáme zimní a letní přestávku, budou jednotlivé týmy vlastně pořád na cestách, ať na Grand Prix nebo na testech. To se některým zúčastněným vůbec nelíbí a dávají to dostatečně hlasitě najevo. Ozval se Mercedes ústy svého šéfa Toto Wolffa, kterému se dlouhá sezóna nezamlouvá.
Teď se po bok stuttgartské automobilky připojila i maranellská legenda. Zatímco Wolff spíš vyjádřil obavy o samotnou proveditelnost nového modelu sezóny F1 s ohledem na pracovní zátěž týkající se zaměstnanců a jejich rodin, prezident Ferrari Sergio Marchionne klade především důraz na finanční stránku celé záležitosti.
"Bernie Ecclestone nyní požaduje po týmech, aby potvrdily svou účast ve všech 21 závodech příští sezóny, z nichž se kalendář F1 skládá. Maximální hranice počtu Grand Prix byla zvýšena, takže je jasné, co musí Bernie udělat. Jeho povinností je poskytnout více peněz, aby všechny týmy byly schopny takový příděl závodů zvládnout," uvedl pro finský list Turun Sanomat Marchionne.
Šéf italské stáje Maurizio Arrivabene se k prohlášení svého krajana přidal: "Je naprosto jasné, že od FOM musí nějaká finanční pomoc přijít, protože kalendář na příští rok je opravdu šílený." Doposud nejvyšší počet závodů v jedné sezóně Formule 1 (myšleno těch s mistrovským statutem) absolvovali jezdci v sezóně 2012 - dvacet.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.