Pokud už se mají ve Formuli 1 měnit pravidla pro výrobu motorů, měly by se co nejvíce držet těch současných specifikací. Jinak se spirála nákladů nezastaví a poroste do neúměrné výše. Navíc není vyloučeno, že se dočkáme dalšího dominantního agregátu.
Takový je názor automobilek Mercedes a Renault, respektive jejich technických šéfů. Podle jejich výkladu by byla aplikace zcela nových předpisů týkajících se motorů příliš nákladná. Nelíbí se jim myšlenka, aby pro sezónu 2017 či 2018 přišli se zcela novým, globálním řešením, které by bylo levnější, výkonnější a hlasitější.
"Pokud se mají ušetřit prostředky, musíte vycházet z turba 1,6 litru V6. Jakýkoli nový design bude jen požírat peníze bez ohledu na to, o jak jednoduchou koncepci motoru půjde," tvrdí Andy Cowell (Mercedes). Muž na adekvátním postu u Renaultu, Rémi Taffin, souhlasí: "Nejlevnější variantou v současné době je zachovat co nejvíce ze stávající konstrukce."
Francouz rovněž odmítl tvrzení, že by nemělo být problémem vyrobit dostupný a jednoduchý agregát s výkonem 1000 koňských sil. "Pokud má mít takový výkon, tak to určitě nebude jednoduchý motor. Takový prostě nenajdete v regále nějakého supermarketu. Výkonu tisíce koňských sil dosáhneme pouze tehdy, když zvýšíme průtok paliva a zvedneme limit otáček." Na to reaguje Cowell, že opravdu nejde o triviální záležitost: "Všechno se daleko víc ohřeje, takže bude nutné vyvinout lepší a spolehlivější chlazení. A to stojí peníze."
Technický šéf Mercedesu zastává názor, že zahodit současná pravidla a začít zcela znovu přináší značné nebezpečí, že se opět najde jeden výrazně dominující pohonný systém. "Kdybychom mohli stavět na současných pravidlech, tak by rozdíly mezi motory mohly v roce 2018 činit snad tři desetiny. Každý nový koncept ale zahrnuje riziko, že někdo přijde s revolučním nápadem. A ten může znamenat rozdíl nikoli v desetinách, ale celých vteřinách," varuje Cowell.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.