Severoamerický kontinent se měl stát novým útočištěm pro F1, není to tak dávno, kdy Američané volali po větším počtu zdejších Grand Prix, teď se však zdá, že budou mít co dělat, aby vůbec uhájili tu svou obnovenou v Austinu.
Američané však nejsou jediní, které sužují finanční problémy, jak už jsme ve zprávách uvedli, také promotéři kanadské Grand Prix nezaplatili dodavatelům v dohodnutém termínu, ale ubezpečují, že nejde o žádné závažné potíže, spíše obvyklý status.
Piloty zpráva o ohrožení závodu v Montrealu zaujala. Lewis Hamilton si právě Kanadu vybral k soukromé návštěvě a o trati Gillese Villeneuva se vyjádřil následovně: "Montreal je jedním z nejlepších závodních okruhů v celém kalendáři F1. Pro mě byl také po řadu let úspěšný, takže doufám, že i nadále bude pokračovat a v šampionátu se udrží. Pro F1 je to velmi důležité, protože kanadští fanoušci jsou opravdu dobří."
To v USA se zdá být situace podstatně horší, protože jeho další působení je spojeno s financováním ze strany státu Texas, kam COTA přináleží. Bernie Ecclestone žádné zásadní problémy nevidí, v televizním vysílání prohlásil, že se domnívá, že organizátoři "vše úspěšně vyřeší" a Grand Prix USA se konat bude.
Předseda COTA Bobby Epstein se však domnívá, že okruhu chybí právě podpora ze strany Ecclestoneovy CVC Group. Jak sdělil novinám American Statesman, hlavním problémem je, že Formuli 1 jako subjektu "několikrát hodně pomohla" skutečnost, že je majtekem CVC. To ale pro jednotlivé Grand Prix neplatí. "Mají obrovský investiční fond, snaží se získat co nejvíce peněz, chtějí maximalizovat zisk, ale pomoci nadšencům v Texasu prostě nemají na svém seznamu," poznamenal hořce Epstein. Okruhu byla snížena dotace ze strany texaského státu, navíc letošní Grand Prix byla značně ztrátová; podle pořadatelů byly hlavními důvody nepřízeň počasí a konkurence mexické Grand Prix.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.