Severoamerický kontinent se měl stát novým útočištěm pro F1, není to tak dávno, kdy Američané volali po větším počtu zdejších Grand Prix, teď se však zdá, že budou mít co dělat, aby vůbec uhájili tu svou obnovenou v Austinu.
Američané však nejsou jediní, které sužují finanční problémy, jak už jsme ve zprávách uvedli, také promotéři kanadské Grand Prix nezaplatili dodavatelům v dohodnutém termínu, ale ubezpečují, že nejde o žádné závažné potíže, spíše obvyklý status.
Piloty zpráva o ohrožení závodu v Montrealu zaujala. Lewis Hamilton si právě Kanadu vybral k soukromé návštěvě a o trati Gillese Villeneuva se vyjádřil následovně: "Montreal je jedním z nejlepších závodních okruhů v celém kalendáři F1. Pro mě byl také po řadu let úspěšný, takže doufám, že i nadále bude pokračovat a v šampionátu se udrží. Pro F1 je to velmi důležité, protože kanadští fanoušci jsou opravdu dobří."
To v USA se zdá být situace podstatně horší, protože jeho další působení je spojeno s financováním ze strany státu Texas, kam COTA přináleží. Bernie Ecclestone žádné zásadní problémy nevidí, v televizním vysílání prohlásil, že se domnívá, že organizátoři "vše úspěšně vyřeší" a Grand Prix USA se konat bude.
Předseda COTA Bobby Epstein se však domnívá, že okruhu chybí právě podpora ze strany Ecclestoneovy CVC Group. Jak sdělil novinám American Statesman, hlavním problémem je, že Formuli 1 jako subjektu "několikrát hodně pomohla" skutečnost, že je majtekem CVC. To ale pro jednotlivé Grand Prix neplatí. "Mají obrovský investiční fond, snaží se získat co nejvíce peněz, chtějí maximalizovat zisk, ale pomoci nadšencům v Texasu prostě nemají na svém seznamu," poznamenal hořce Epstein. Okruhu byla snížena dotace ze strany texaského státu, navíc letošní Grand Prix byla značně ztrátová; podle pořadatelů byly hlavními důvody nepřízeň počasí a konkurence mexické Grand Prix.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“