Severoamerický kontinent se měl stát novým útočištěm pro F1, není to tak dávno, kdy Američané volali po větším počtu zdejších Grand Prix, teď se však zdá, že budou mít co dělat, aby vůbec uhájili tu svou obnovenou v Austinu.
Američané však nejsou jediní, které sužují finanční problémy, jak už jsme ve zprávách uvedli, také promotéři kanadské Grand Prix nezaplatili dodavatelům v dohodnutém termínu, ale ubezpečují, že nejde o žádné závažné potíže, spíše obvyklý status.
Piloty zpráva o ohrožení závodu v Montrealu zaujala. Lewis Hamilton si právě Kanadu vybral k soukromé návštěvě a o trati Gillese Villeneuva se vyjádřil následovně: "Montreal je jedním z nejlepších závodních okruhů v celém kalendáři F1. Pro mě byl také po řadu let úspěšný, takže doufám, že i nadále bude pokračovat a v šampionátu se udrží. Pro F1 je to velmi důležité, protože kanadští fanoušci jsou opravdu dobří."
To v USA se zdá být situace podstatně horší, protože jeho další působení je spojeno s financováním ze strany státu Texas, kam COTA přináleží. Bernie Ecclestone žádné zásadní problémy nevidí, v televizním vysílání prohlásil, že se domnívá, že organizátoři "vše úspěšně vyřeší" a Grand Prix USA se konat bude.
Předseda COTA Bobby Epstein se však domnívá, že okruhu chybí právě podpora ze strany Ecclestoneovy CVC Group. Jak sdělil novinám American Statesman, hlavním problémem je, že Formuli 1 jako subjektu "několikrát hodně pomohla" skutečnost, že je majtekem CVC. To ale pro jednotlivé Grand Prix neplatí. "Mají obrovský investiční fond, snaží se získat co nejvíce peněz, chtějí maximalizovat zisk, ale pomoci nadšencům v Texasu prostě nemají na svém seznamu," poznamenal hořce Epstein. Okruhu byla snížena dotace ze strany texaského státu, navíc letošní Grand Prix byla značně ztrátová; podle pořadatelů byly hlavními důvody nepřízeň počasí a konkurence mexické Grand Prix.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.