Fernando Alonso má za sebou sezónu, která je pro něj jedním slovem katastrofa. Už jsme uváděli, že má na svém kontě ještě horší působení, v F1, ale to jako elév vstupoval do světa Grand Prix a jako nováček na Minardi asi nečekal, že ohromí.
S ohledem na skutečnost, že Minardi bylo spíš vozem z konce startovního pole, tehdy debutující Španěl tak špatně nepůsobil. O to hůř nese nynější propad a pochopitelně se kolem něj nabalují další "zaručené" zprávy. A Fernando, dost možná kvůli celkovému zklamání, ještě přilévá olej do ohně. Například kategoricky nevyloučil možnou roční pauzu: "V roce 2016 budu stoprocentně závodit. Pokud jde o případnou pauzu - kdybych si ji mohl vybrat v konkrétním roce, tak bych po ní bylo letos." Přitom ještě před několika dny Španěl prohlašoval, že i tak mizerné ročníky jsou pro závodní motivaci nutné.
Alonso si vzal rovněž na paškál Formuli 1 jako takovou a podrobil kritice nejen zavedení motorů 1,6 litru, u nichž prý divákům především vadí absence hluku. Ti pak nemají zájem navštěvovat jednotlivé závody. "V Abú Zabí bylo plno prázdných míst, na ostatních závodech to bylo stejné. Jiné šampionáty mají spád, ať to je WEC nebo MotoGP. Ale ono nejde jenom o to dát autům větší kravál, chce to používat více zdravého rozumu."
Podle Alonsa to platí i o rozhodování FIA ohledně závodních incidentů. "Chybí tam jakýkoli smysl při uplatňování trestů a jejich rozhodování zaostává za jinými závodními kategoriemi. Proč jsem byl penalizován, když do mě někdo zezadu narazil?" rozčiloval se Alonso po kolizi s Maldonadem v prvním kole. Situaci se snažil odlehčit žertováním Sebastian Vettel, když prohlásil: "Pastor asi při poslední party zaplatil těm správným lidem nějaké dobré pití, nebo tak něco." Němec si ale nemohl nevšimnout, že i v Abú Zabí Alonsova frustrace atakovala hodně vysoká čísla. Když Vettel předjížděl o kolo Alonsa, poznamenal do rádia: "Asi mě musí hodně nenávidět. Nevím, co má za problém."
Alonso vzápětí poslal týmu hodně nahněvanou zprávu, že hodlá vzdát, ačkoliv jeho vůz evidetně neměl zádné problémy. Po závodě už několikátý letošní úlet komentoval slovy. "Jen těžko hledáte pozitiva, když když vás stíhají samé špatné věci. Závod jako v Abú Zabí je užitečný tak pro inženýry, kteří mohou získat velké množství dat a díky tomu dojít k nějakým závěrům. To je ještě tak jediné pozitivum, které z toho závodu plyne," dodává Alonso.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.