Fernando Alonso má za sebou sezónu, která je pro něj jedním slovem katastrofa. Už jsme uváděli, že má na svém kontě ještě horší působení, v F1, ale to jako elév vstupoval do světa Grand Prix a jako nováček na Minardi asi nečekal, že ohromí.
S ohledem na skutečnost, že Minardi bylo spíš vozem z konce startovního pole, tehdy debutující Španěl tak špatně nepůsobil. O to hůř nese nynější propad a pochopitelně se kolem něj nabalují další "zaručené" zprávy. A Fernando, dost možná kvůli celkovému zklamání, ještě přilévá olej do ohně. Například kategoricky nevyloučil možnou roční pauzu: "V roce 2016 budu stoprocentně závodit. Pokud jde o případnou pauzu - kdybych si ji mohl vybrat v konkrétním roce, tak bych po ní bylo letos." Přitom ještě před několika dny Španěl prohlašoval, že i tak mizerné ročníky jsou pro závodní motivaci nutné.
Alonso si vzal rovněž na paškál Formuli 1 jako takovou a podrobil kritice nejen zavedení motorů 1,6 litru, u nichž prý divákům především vadí absence hluku. Ti pak nemají zájem navštěvovat jednotlivé závody. "V Abú Zabí bylo plno prázdných míst, na ostatních závodech to bylo stejné. Jiné šampionáty mají spád, ať to je WEC nebo MotoGP. Ale ono nejde jenom o to dát autům větší kravál, chce to používat více zdravého rozumu."
Podle Alonsa to platí i o rozhodování FIA ohledně závodních incidentů. "Chybí tam jakýkoli smysl při uplatňování trestů a jejich rozhodování zaostává za jinými závodními kategoriemi. Proč jsem byl penalizován, když do mě někdo zezadu narazil?" rozčiloval se Alonso po kolizi s Maldonadem v prvním kole. Situaci se snažil odlehčit žertováním Sebastian Vettel, když prohlásil: "Pastor asi při poslední party zaplatil těm správným lidem nějaké dobré pití, nebo tak něco." Němec si ale nemohl nevšimnout, že i v Abú Zabí Alonsova frustrace atakovala hodně vysoká čísla. Když Vettel předjížděl o kolo Alonsa, poznamenal do rádia: "Asi mě musí hodně nenávidět. Nevím, co má za problém."
Alonso vzápětí poslal týmu hodně nahněvanou zprávu, že hodlá vzdát, ačkoliv jeho vůz evidetně neměl zádné problémy. Po závodě už několikátý letošní úlet komentoval slovy. "Jen těžko hledáte pozitiva, když když vás stíhají samé špatné věci. Závod jako v Abú Zabí je užitečný tak pro inženýry, kteří mohou získat velké množství dat a díky tomu dojít k nějakým závěrům. To je ještě tak jediné pozitivum, které z toho závodu plyne," dodává Alonso.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.