Fernando Alonso má za sebou sezónu, která je pro něj jedním slovem katastrofa. Už jsme uváděli, že má na svém kontě ještě horší působení, v F1, ale to jako elév vstupoval do světa Grand Prix a jako nováček na Minardi asi nečekal, že ohromí.
S ohledem na skutečnost, že Minardi bylo spíš vozem z konce startovního pole, tehdy debutující Španěl tak špatně nepůsobil. O to hůř nese nynější propad a pochopitelně se kolem něj nabalují další "zaručené" zprávy. A Fernando, dost možná kvůli celkovému zklamání, ještě přilévá olej do ohně. Například kategoricky nevyloučil možnou roční pauzu: "V roce 2016 budu stoprocentně závodit. Pokud jde o případnou pauzu - kdybych si ji mohl vybrat v konkrétním roce, tak bych po ní bylo letos." Přitom ještě před několika dny Španěl prohlašoval, že i tak mizerné ročníky jsou pro závodní motivaci nutné.
Alonso si vzal rovněž na paškál Formuli 1 jako takovou a podrobil kritice nejen zavedení motorů 1,6 litru, u nichž prý divákům především vadí absence hluku. Ti pak nemají zájem navštěvovat jednotlivé závody. "V Abú Zabí bylo plno prázdných míst, na ostatních závodech to bylo stejné. Jiné šampionáty mají spád, ať to je WEC nebo MotoGP. Ale ono nejde jenom o to dát autům větší kravál, chce to používat více zdravého rozumu."
Podle Alonsa to platí i o rozhodování FIA ohledně závodních incidentů. "Chybí tam jakýkoli smysl při uplatňování trestů a jejich rozhodování zaostává za jinými závodními kategoriemi. Proč jsem byl penalizován, když do mě někdo zezadu narazil?" rozčiloval se Alonso po kolizi s Maldonadem v prvním kole. Situaci se snažil odlehčit žertováním Sebastian Vettel, když prohlásil: "Pastor asi při poslední party zaplatil těm správným lidem nějaké dobré pití, nebo tak něco." Němec si ale nemohl nevšimnout, že i v Abú Zabí Alonsova frustrace atakovala hodně vysoká čísla. Když Vettel předjížděl o kolo Alonsa, poznamenal do rádia: "Asi mě musí hodně nenávidět. Nevím, co má za problém."
Alonso vzápětí poslal týmu hodně nahněvanou zprávu, že hodlá vzdát, ačkoliv jeho vůz evidetně neměl zádné problémy. Po závodě už několikátý letošní úlet komentoval slovy. "Jen těžko hledáte pozitiva, když když vás stíhají samé špatné věci. Závod jako v Abú Zabí je užitečný tak pro inženýry, kteří mohou získat velké množství dat a díky tomu dojít k nějakým závěrům. To je ještě tak jediné pozitivum, které z toho závodu plyne," dodává Alonso.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.