Venezuelan si v F1 vysloužil titul "crash king" a zatím se příliš nezdá, že by podnikal něco významnějšího s cílem se ho zbavit. Počet jeho spektakulárních nehod sice poklesl, ale to neznamená, že by jeho pověst doznala výrazné změny.
Ostatně to dokazuje i událost z Grand Prix Brazílie a další kontroverzní kolize s Marcusem Ericssonem, za níž byl Maldonado potrestán pěti vteřinami. Dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen prohlásil, že Pastor měl být "oceněn tvrdším trestem, neboť nedělá nic proto, aby se poučil ze svých chyb".
Třicetiletý pilot Lotusu, který má za zády bohatého sponzora z ropné oblasti (PDVSA) hájí svou pověst: "Nikdy jsem se nebál jít přes limit. Jezdím velmi agresivně, po celou dobu své kariéry. Když si nasadím přilbu, jedu jak to nejrychleji jde. A někdy ještě o něco víc. Někdy uděláte chybu, ale když poznáváte své hranice, budete je chtít překonat. Když jsem začal závodit na motokárách, musel jsem si dávat pod sebe polštářky, abych viděl na trať, ale nikdy mi nechyběla odvaha. Všechno nebo nic, to bylo vždy mé motto," svěřil se Maldonado německému periodiku Bild am Sonntag.
Jihoameričan si však nemyslí, že by nehody lemující jeho kariéru byly něčím výjimečným. "Je to součást závodění. Ostatní piloti také havarují a nikdo o tom později nemluví. Když nabourám já, hned je to skandál. Myslím, že není fér říkat, že to vždycky byla moje chyba."
Přes svou reputaci a přízviska jako "demolition man" nebo také "zlý muž" má Maldonado dle vlastních slov i paddockku mnoho přátel. "Víc, než by vás napadlo a zcela určitě víc, než takový Lewis Hamilton. Spřátelili jsme se s Fernandem Alonsem a Felipe Massou, jsme zadobře dokonce se Sergiem Pérezem, ačkoliv jsme splu svedli něco tvrdých soubojů."
Padla i otázka, zda by si Maldonado troufal držet krok s úřadujícím mistrem světa. Na to rodák z Macaray odvětil: "Rád bych to zjistil. Bohužel jsem neměl možnost usednout do vítězného vozu, ale jsem si jist, že bych se mu v Mercedesu vyrovnal. Určitě mám dost ambicí a bojovného ducha. A také vím, že mám dostatečný talent, abych ho porazil."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.