Venezuelan si v F1 vysloužil titul "crash king" a zatím se příliš nezdá, že by podnikal něco významnějšího s cílem se ho zbavit. Počet jeho spektakulárních nehod sice poklesl, ale to neznamená, že by jeho pověst doznala výrazné změny.
Ostatně to dokazuje i událost z Grand Prix Brazílie a další kontroverzní kolize s Marcusem Ericssonem, za níž byl Maldonado potrestán pěti vteřinami. Dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen prohlásil, že Pastor měl být "oceněn tvrdším trestem, neboť nedělá nic proto, aby se poučil ze svých chyb".
Třicetiletý pilot Lotusu, který má za zády bohatého sponzora z ropné oblasti (PDVSA) hájí svou pověst: "Nikdy jsem se nebál jít přes limit. Jezdím velmi agresivně, po celou dobu své kariéry. Když si nasadím přilbu, jedu jak to nejrychleji jde. A někdy ještě o něco víc. Někdy uděláte chybu, ale když poznáváte své hranice, budete je chtít překonat. Když jsem začal závodit na motokárách, musel jsem si dávat pod sebe polštářky, abych viděl na trať, ale nikdy mi nechyběla odvaha. Všechno nebo nic, to bylo vždy mé motto," svěřil se Maldonado německému periodiku Bild am Sonntag.
Jihoameričan si však nemyslí, že by nehody lemující jeho kariéru byly něčím výjimečným. "Je to součást závodění. Ostatní piloti také havarují a nikdo o tom později nemluví. Když nabourám já, hned je to skandál. Myslím, že není fér říkat, že to vždycky byla moje chyba."
Přes svou reputaci a přízviska jako "demolition man" nebo také "zlý muž" má Maldonado dle vlastních slov i paddockku mnoho přátel. "Víc, než by vás napadlo a zcela určitě víc, než takový Lewis Hamilton. Spřátelili jsme se s Fernandem Alonsem a Felipe Massou, jsme zadobře dokonce se Sergiem Pérezem, ačkoliv jsme splu svedli něco tvrdých soubojů."
Padla i otázka, zda by si Maldonado troufal držet krok s úřadujícím mistrem světa. Na to rodák z Macaray odvětil: "Rád bych to zjistil. Bohužel jsem neměl možnost usednout do vítězného vozu, ale jsem si jist, že bych se mu v Mercedesu vyrovnal. Určitě mám dost ambicí a bojovného ducha. A také vím, že mám dostatečný talent, abych ho porazil."
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.