Venezuelan si v F1 vysloužil titul "crash king" a zatím se příliš nezdá, že by podnikal něco významnějšího s cílem se ho zbavit. Počet jeho spektakulárních nehod sice poklesl, ale to neznamená, že by jeho pověst doznala výrazné změny.
Ostatně to dokazuje i událost z Grand Prix Brazílie a další kontroverzní kolize s Marcusem Ericssonem, za níž byl Maldonado potrestán pěti vteřinami. Dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen prohlásil, že Pastor měl být "oceněn tvrdším trestem, neboť nedělá nic proto, aby se poučil ze svých chyb".
Třicetiletý pilot Lotusu, který má za zády bohatého sponzora z ropné oblasti (PDVSA) hájí svou pověst: "Nikdy jsem se nebál jít přes limit. Jezdím velmi agresivně, po celou dobu své kariéry. Když si nasadím přilbu, jedu jak to nejrychleji jde. A někdy ještě o něco víc. Někdy uděláte chybu, ale když poznáváte své hranice, budete je chtít překonat. Když jsem začal závodit na motokárách, musel jsem si dávat pod sebe polštářky, abych viděl na trať, ale nikdy mi nechyběla odvaha. Všechno nebo nic, to bylo vždy mé motto," svěřil se Maldonado německému periodiku Bild am Sonntag.
Jihoameričan si však nemyslí, že by nehody lemující jeho kariéru byly něčím výjimečným. "Je to součást závodění. Ostatní piloti také havarují a nikdo o tom později nemluví. Když nabourám já, hned je to skandál. Myslím, že není fér říkat, že to vždycky byla moje chyba."
Přes svou reputaci a přízviska jako "demolition man" nebo také "zlý muž" má Maldonado dle vlastních slov i paddockku mnoho přátel. "Víc, než by vás napadlo a zcela určitě víc, než takový Lewis Hamilton. Spřátelili jsme se s Fernandem Alonsem a Felipe Massou, jsme zadobře dokonce se Sergiem Pérezem, ačkoliv jsme splu svedli něco tvrdých soubojů."
Padla i otázka, zda by si Maldonado troufal držet krok s úřadujícím mistrem světa. Na to rodák z Macaray odvětil: "Rád bych to zjistil. Bohužel jsem neměl možnost usednout do vítězného vozu, ale jsem si jist, že bych se mu v Mercedesu vyrovnal. Určitě mám dost ambicí a bojovného ducha. A také vím, že mám dostatečný talent, abych ho porazil."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.