Jméno, které se v současné době ozývá ohledně budoucnosti Formule 1 ze všech stran, zní Max Verstappen. V jeho stínu stojí, dle jeho názoru poněkud neoprávněně, další nováček a syn otce, který motorsportu dal hodně, jen v jiné kategorii než F1.
Přitom Sainz letošní sezónu začal lépe než Verstappen a bodoval v prvních dvou závodech. Po Grand Prix Monaca však přišla šňůra šesti závodů bez jediného bodu, čtyřikrát (počínaje Rakouskem) ani neviděl cíl. Verstappen v posledních šesti závodech byl vždy na bodovaném místě, zatímco Sainz v posledních dvou závodech vypil kalich hořkosti až do dna. Není proto divu, že se o osmnáctiletém Holanďanovi mluví v superlativech a pochvalně se o něm vyjádřil i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Německý pilot si ale všiml i Sainze a našel pro něj rovněž povzbudivá slova. "Oba dva, Max i Carlos, odvedli v téhle sezóně spoustu dobré práce. Dalo by se říci, že v této sezóně vynikli. Carlose znám z minulosti, když jsem ještě působil v Red Bullu. Na simulátoru odvedl pro tým užitečnou činnost, takže jsem rád, že může i závodit," tvrdí Vettel.
Není to férové srovnání, tvrdí ŠpanělJedenadvacetiletý Carlos je přesvědčen, že příští rok bude pro Verstappena ještě tvrdším, a hlavně úspěšnějším soupeřem. Ještě před nekonečnými tahanicemi, zda obě stáje zaštítěné Dietrichem Mateschitzem budou v F1 pokračovat, byli oba mladíci v Toro Rosso smluvně potvrzeni na sezónu 2016. Potvrdil to ostatně i Franz Tost: "Oba odvedli skuktečně výborné výkony, takže jsme rádi, že v týmu zůstanou."
Sainz jr. je však přesvědčen, že to byl především on, kdo nejvíc doplatil na špatné výkony a nízkou spolehlivost motorů Renault. Když se ho španělské noviny AS tázaly, zda jeho debut zastínil "neuvěřitelně dobrý" Verstappen, Španěl odvětil: "Ano, je hodně dobrý, to ví každý a já to nechci popírat. Ale myslím, že příští rok bude naše šance na porovnání mnohem objektivnější. Letos mě postihlo tolik potíží týkající se spolehlivosti, takže pokud nás budete srovnávat jen podle bodů, nebude to docela férové."
Španělský list pochopitelně stranil více Sainzovi a přišel se zajímavým názorem, že Carlos měl v podstatě v každém závodě nějaký problém. Pilot to v podstatě potvrdil: "Je to pravda, těch potíží bylo opravdu hodně, jenom lidé v týmu vědí, kolik mě stálo úsilí to zvládat s úsměvem a zůstat klidný. Proto říkám, F1 není sport, který by měl být posuzován pouze na základě výsledků."
Verstappen si pochvaluje první sezónuTaké Max byl dotázán, zda si myslí, že je lepší než jeho týmový kolega. Mladík, srovnávaný s výkony Ayrtona Senny na začátcích jeho kariéry, zůstal při hodnocení zdrženlivý. "Těžko říci, domnívám se, že jako piloti jsme co do výkonnosti na stejné úrovni." Na pochvalu ze strany Vettela uvedl pro holandský list De Telegraaf: "Je to hezký kompliment. Myslím, že mohu zvládnout další krok. Je obtížné tvrdit, zda jsem připraven, ale myslím, že jediný rozdíl je ve zkušenostech, které ostatní na rozdíl ode mě mají. Co se týče rychlosti, jsem připraven s nimi bojovat na úrovni. Ale to se dopředu říká moc lehce."
Verstappen si také nemůže vynachválit spolupráci se svým otcem. "Pro mě je koučem roku a jeho přítomnost je pro mě velmi důležitá. Když sedím v autě v garáží a podívám se do zrcátek, vidím ho. Tak tomu je od okamžiku, kdy jsem jako kluk začal jezdit v motokárách. Je to můj otec a zároveň přítel, ale také mentor, který nade mnou drží ochrannou ruku."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.