Jméno, které se v současné době ozývá ohledně budoucnosti Formule 1 ze všech stran, zní Max Verstappen. V jeho stínu stojí, dle jeho názoru poněkud neoprávněně, další nováček a syn otce, který motorsportu dal hodně, jen v jiné kategorii než F1.
Přitom Sainz letošní sezónu začal lépe než Verstappen a bodoval v prvních dvou závodech. Po Grand Prix Monaca však přišla šňůra šesti závodů bez jediného bodu, čtyřikrát (počínaje Rakouskem) ani neviděl cíl. Verstappen v posledních šesti závodech byl vždy na bodovaném místě, zatímco Sainz v posledních dvou závodech vypil kalich hořkosti až do dna. Není proto divu, že se o osmnáctiletém Holanďanovi mluví v superlativech a pochvalně se o něm vyjádřil i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Německý pilot si ale všiml i Sainze a našel pro něj rovněž povzbudivá slova. "Oba dva, Max i Carlos, odvedli v téhle sezóně spoustu dobré práce. Dalo by se říci, že v této sezóně vynikli. Carlose znám z minulosti, když jsem ještě působil v Red Bullu. Na simulátoru odvedl pro tým užitečnou činnost, takže jsem rád, že může i závodit," tvrdí Vettel.
Není to férové srovnání, tvrdí ŠpanělJedenadvacetiletý Carlos je přesvědčen, že příští rok bude pro Verstappena ještě tvrdším, a hlavně úspěšnějším soupeřem. Ještě před nekonečnými tahanicemi, zda obě stáje zaštítěné Dietrichem Mateschitzem budou v F1 pokračovat, byli oba mladíci v Toro Rosso smluvně potvrzeni na sezónu 2016. Potvrdil to ostatně i Franz Tost: "Oba odvedli skuktečně výborné výkony, takže jsme rádi, že v týmu zůstanou."
Sainz jr. je však přesvědčen, že to byl především on, kdo nejvíc doplatil na špatné výkony a nízkou spolehlivost motorů Renault. Když se ho španělské noviny AS tázaly, zda jeho debut zastínil "neuvěřitelně dobrý" Verstappen, Španěl odvětil: "Ano, je hodně dobrý, to ví každý a já to nechci popírat. Ale myslím, že příští rok bude naše šance na porovnání mnohem objektivnější. Letos mě postihlo tolik potíží týkající se spolehlivosti, takže pokud nás budete srovnávat jen podle bodů, nebude to docela férové."
Španělský list pochopitelně stranil více Sainzovi a přišel se zajímavým názorem, že Carlos měl v podstatě v každém závodě nějaký problém. Pilot to v podstatě potvrdil: "Je to pravda, těch potíží bylo opravdu hodně, jenom lidé v týmu vědí, kolik mě stálo úsilí to zvládat s úsměvem a zůstat klidný. Proto říkám, F1 není sport, který by měl být posuzován pouze na základě výsledků."
Verstappen si pochvaluje první sezónuTaké Max byl dotázán, zda si myslí, že je lepší než jeho týmový kolega. Mladík, srovnávaný s výkony Ayrtona Senny na začátcích jeho kariéry, zůstal při hodnocení zdrženlivý. "Těžko říci, domnívám se, že jako piloti jsme co do výkonnosti na stejné úrovni." Na pochvalu ze strany Vettela uvedl pro holandský list De Telegraaf: "Je to hezký kompliment. Myslím, že mohu zvládnout další krok. Je obtížné tvrdit, zda jsem připraven, ale myslím, že jediný rozdíl je ve zkušenostech, které ostatní na rozdíl ode mě mají. Co se týče rychlosti, jsem připraven s nimi bojovat na úrovni. Ale to se dopředu říká moc lehce."
Verstappen si také nemůže vynachválit spolupráci se svým otcem. "Pro mě je koučem roku a jeho přítomnost je pro mě velmi důležitá. Když sedím v autě v garáží a podívám se do zrcátek, vidím ho. Tak tomu je od okamžiku, kdy jsem jako kluk začal jezdit v motokárách. Je to můj otec a zároveň přítel, ale také mentor, který nade mnou drží ochrannou ruku."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.