Hamilton a Rosberg už letos vyhráli 15 Grand Prix, zajistili si první dvě místa v šampionátu a Mercedes má díky nim i Pohár konstruktérů. Je to podobné jako v roce 1988 - tehdy Prost se Sennou vyhráli stejný počet závodů, nepovedlo se jim to jenom v Itálii.
Tehdy se jelo o tři Grand Prix méně, takže co do poměru vítězství Mercedes versus zbytek světa jsou na tom lépe někdejší hvězdy McLarenu, ale to Paddy Lowe hodnotit nemíní. Říká, že jsou nyní velmi důležitá Rosbergova vítězství, protože bude trávit zimní přestávku v dobrém rozpoložení, což bude pro Mercedes v sezóně 2016 důležitým přínosem.
"Je pro nás zásadní mít dva velmi dobré, plně motivované piloty. A v tom se skrývá i přesvědčení, že mohou vyhrávat nejen závody, ale celý šamponát. Máme nyní v týmu taková esa, že si nevzpomínám na nic podobného od dob Senny a Prosta," plá nadšením Lowe.
"Dělají závody fantastickými, a pokud je sport kritizován a my jsme z nějakého důvodu kritizováni za naší dominanci, my v ní poskytujeme oběma pilotům možnost bojovat mezi sebou. Myslím, že si to můžeme dovolit, a také se domnívám, že máme dva piloty, kteří jsou toho schopni, protože se mohou na různých tratích navzájem porážet. To je perfektní." pokračuje Lowe.
Zázračné zmátožení Rosberga? Nebo jen splacený dluh?
Lowe připouští, že pro náhlý vzestup formy Nico Rosberga v posledních třech závodech neexistuje žádné vysvětlení. "Nikdo nemůže být víc zklamaný než Lewis Hamilton. Někdo se mě ptal, jestli Lewis už do toho nedává vše, když je mistr. Vůbec ne. Je to jen otázka času. Lidé se prostě nemohou jen dívat na výsledkovou tabuli, je třeba se podívat na závod, jak touží vyhrát. Lewise teď štve víc než jindy, že prohrává. Je v dobré náladě, to ano, ale v duchu si asi myslí »Do pr*ele«. Přesto si myslím, že má jistý respekt k Nicovým schopnostem," uzavírá Lowe.
Může to tak být, ale nebyla by to lidská mysl, kdyby se nezačalo trochu spekulovat. Nebyl Lewis "požádán", aby teď dva závody nedělal Rosbergovi potíže, nechal ho v klidu vyhrát, aby si tým zajistil double i v konečném pořadí šampionátu, a v Abú Dhabí může jet zase naplno? Proč by jinak měl takové výhrady k týmové strategii v Mexiku i Brazílii? Proč se na stupních vítězů v Interlagosu vystříhal jakékoli komunikace s Rosbergem a než aby se musel postavit vedle něj, raději tam nastrčil týmového člena Jamese Waddella? A proto nás může napadnout otázka - nesnaží se Lowe jenom zastřít fakt, že od určité doby zase mezi oběma piloty vládne napětí a dokonce i jistá averze?
Hamilton teď vypadá, jako by ho k zisku titulu dotlačila týmová režie a on teď musí odvádět povinné díky kolegovi, který mu v tom pomohl. Pro mistra světa není nic horšího, než s titulem v kapse odvádí výkony, které tomu vůbec neodpovídají. Jeden příklad za všechny - když se Mario Andretti v roce 1978 stal šampionem, tak poslední dva závody odjel způsobem, kdy se začalo hojně diskutovat, jak velký podíl na jeho úspěchu má v té době už zesnulý Peterson. Protože v oněch dvou Grand Prix se po jeho boku objevil Jean-Pierre Jarier a zajel takovým způsobem, že Američan vedle něj vypadal jak nerozhodný nováček.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.