Hamilton a Rosberg už letos vyhráli 15 Grand Prix, zajistili si první dvě místa v šampionátu a Mercedes má díky nim i Pohár konstruktérů. Je to podobné jako v roce 1988 - tehdy Prost se Sennou vyhráli stejný počet závodů, nepovedlo se jim to jenom v Itálii.
Tehdy se jelo o tři Grand Prix méně, takže co do poměru vítězství Mercedes versus zbytek světa jsou na tom lépe někdejší hvězdy McLarenu, ale to Paddy Lowe hodnotit nemíní. Říká, že jsou nyní velmi důležitá Rosbergova vítězství, protože bude trávit zimní přestávku v dobrém rozpoložení, což bude pro Mercedes v sezóně 2016 důležitým přínosem.
"Je pro nás zásadní mít dva velmi dobré, plně motivované piloty. A v tom se skrývá i přesvědčení, že mohou vyhrávat nejen závody, ale celý šamponát. Máme nyní v týmu taková esa, že si nevzpomínám na nic podobného od dob Senny a Prosta," plá nadšením Lowe.
"Dělají závody fantastickými, a pokud je sport kritizován a my jsme z nějakého důvodu kritizováni za naší dominanci, my v ní poskytujeme oběma pilotům možnost bojovat mezi sebou. Myslím, že si to můžeme dovolit, a také se domnívám, že máme dva piloty, kteří jsou toho schopni, protože se mohou na různých tratích navzájem porážet. To je perfektní." pokračuje Lowe.
Zázračné zmátožení Rosberga? Nebo jen splacený dluh?
Lowe připouští, že pro náhlý vzestup formy Nico Rosberga v posledních třech závodech neexistuje žádné vysvětlení. "Nikdo nemůže být víc zklamaný než Lewis Hamilton. Někdo se mě ptal, jestli Lewis už do toho nedává vše, když je mistr. Vůbec ne. Je to jen otázka času. Lidé se prostě nemohou jen dívat na výsledkovou tabuli, je třeba se podívat na závod, jak touží vyhrát. Lewise teď štve víc než jindy, že prohrává. Je v dobré náladě, to ano, ale v duchu si asi myslí »Do pr*ele«. Přesto si myslím, že má jistý respekt k Nicovým schopnostem," uzavírá Lowe.
Může to tak být, ale nebyla by to lidská mysl, kdyby se nezačalo trochu spekulovat. Nebyl Lewis "požádán", aby teď dva závody nedělal Rosbergovi potíže, nechal ho v klidu vyhrát, aby si tým zajistil double i v konečném pořadí šampionátu, a v Abú Dhabí může jet zase naplno? Proč by jinak měl takové výhrady k týmové strategii v Mexiku i Brazílii? Proč se na stupních vítězů v Interlagosu vystříhal jakékoli komunikace s Rosbergem a než aby se musel postavit vedle něj, raději tam nastrčil týmového člena Jamese Waddella? A proto nás může napadnout otázka - nesnaží se Lowe jenom zastřít fakt, že od určité doby zase mezi oběma piloty vládne napětí a dokonce i jistá averze?
Hamilton teď vypadá, jako by ho k zisku titulu dotlačila týmová režie a on teď musí odvádět povinné díky kolegovi, který mu v tom pomohl. Pro mistra světa není nic horšího, než s titulem v kapse odvádí výkony, které tomu vůbec neodpovídají. Jeden příklad za všechny - když se Mario Andretti v roce 1978 stal šampionem, tak poslední dva závody odjel způsobem, kdy se začalo hojně diskutovat, jak velký podíl na jeho úspěchu má v té době už zesnulý Peterson. Protože v oněch dvou Grand Prix se po jeho boku objevil Jean-Pierre Jarier a zajel takovým způsobem, že Američan vedle něj vypadal jak nerozhodný nováček.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.