Hamilton a Rosberg už letos vyhráli 15 Grand Prix, zajistili si první dvě místa v šampionátu a Mercedes má díky nim i Pohár konstruktérů. Je to podobné jako v roce 1988 - tehdy Prost se Sennou vyhráli stejný počet závodů, nepovedlo se jim to jenom v Itálii.
Tehdy se jelo o tři Grand Prix méně, takže co do poměru vítězství Mercedes versus zbytek světa jsou na tom lépe někdejší hvězdy McLarenu, ale to Paddy Lowe hodnotit nemíní. Říká, že jsou nyní velmi důležitá Rosbergova vítězství, protože bude trávit zimní přestávku v dobrém rozpoložení, což bude pro Mercedes v sezóně 2016 důležitým přínosem.
"Je pro nás zásadní mít dva velmi dobré, plně motivované piloty. A v tom se skrývá i přesvědčení, že mohou vyhrávat nejen závody, ale celý šamponát. Máme nyní v týmu taková esa, že si nevzpomínám na nic podobného od dob Senny a Prosta," plá nadšením Lowe.
"Dělají závody fantastickými, a pokud je sport kritizován a my jsme z nějakého důvodu kritizováni za naší dominanci, my v ní poskytujeme oběma pilotům možnost bojovat mezi sebou. Myslím, že si to můžeme dovolit, a také se domnívám, že máme dva piloty, kteří jsou toho schopni, protože se mohou na různých tratích navzájem porážet. To je perfektní." pokračuje Lowe.
Zázračné zmátožení Rosberga? Nebo jen splacený dluh?
Lowe připouští, že pro náhlý vzestup formy Nico Rosberga v posledních třech závodech neexistuje žádné vysvětlení. "Nikdo nemůže být víc zklamaný než Lewis Hamilton. Někdo se mě ptal, jestli Lewis už do toho nedává vše, když je mistr. Vůbec ne. Je to jen otázka času. Lidé se prostě nemohou jen dívat na výsledkovou tabuli, je třeba se podívat na závod, jak touží vyhrát. Lewise teď štve víc než jindy, že prohrává. Je v dobré náladě, to ano, ale v duchu si asi myslí »Do pr*ele«. Přesto si myslím, že má jistý respekt k Nicovým schopnostem," uzavírá Lowe.
Může to tak být, ale nebyla by to lidská mysl, kdyby se nezačalo trochu spekulovat. Nebyl Lewis "požádán", aby teď dva závody nedělal Rosbergovi potíže, nechal ho v klidu vyhrát, aby si tým zajistil double i v konečném pořadí šampionátu, a v Abú Dhabí může jet zase naplno? Proč by jinak měl takové výhrady k týmové strategii v Mexiku i Brazílii? Proč se na stupních vítězů v Interlagosu vystříhal jakékoli komunikace s Rosbergem a než aby se musel postavit vedle něj, raději tam nastrčil týmového člena Jamese Waddella? A proto nás může napadnout otázka - nesnaží se Lowe jenom zastřít fakt, že od určité doby zase mezi oběma piloty vládne napětí a dokonce i jistá averze?
Hamilton teď vypadá, jako by ho k zisku titulu dotlačila týmová režie a on teď musí odvádět povinné díky kolegovi, který mu v tom pomohl. Pro mistra světa není nic horšího, než s titulem v kapse odvádí výkony, které tomu vůbec neodpovídají. Jeden příklad za všechny - když se Mario Andretti v roce 1978 stal šampionem, tak poslední dva závody odjel způsobem, kdy se začalo hojně diskutovat, jak velký podíl na jeho úspěchu má v té době už zesnulý Peterson. Protože v oněch dvou Grand Prix se po jeho boku objevil Jean-Pierre Jarier a zajel takovým způsobem, že Američan vedle něj vypadal jak nerozhodný nováček.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.