Těch nekonečných příběhů je v F1 pořád dost. Jedním z nich je i vnitrotýmový vztah v mistrovském Mercedesu. Ať si někdo říká, že se upřímně uznávají, často pronikne na veřejnost důkaz, že řevnivost mezi Hamiltonem a Rosbergerm je stále živá.
Už jistý šampion pro sezónu 2015 Lewis Hamilton tvrdí, že Mercedes se pokouší všemožně udělat Rosberga šťastným. Dodal, že z toho důvodu mu bylo odepřeno vítězství v mexické Grand Prix.
Hamilton po závodě neskrýval rozladění a novinářům mimo jiné řekl: "Vím, že tým cítil potřebu vyjít Rosbergovi hodně vstříc. Mám na to své vysvětlení, ale nahlas to neřeknu. Zeptejte se na to Toto Wolffa a Niki Laudy. Položte tyhle otázky jim, co si o tom myslí. Co dělají v zákulisí, aby byl Rosberg šťastný."
Jak to vidí Martin BrundleMartin Brundle, někdejší pilot F1, který prošel stájemi Tyrrell, Zakspeed, Brabham, Benetton, McLaren, Ligier, Jordan a zaskakoval i u Williamsu, s ohledem na své zkušenosti často uvádí své názory na současné dění v F1. Stranou nezůstal ani tentokrát.
"Z hlediska Mercedesu to nebylo snadné rozhodnutí, povolat do boxů oba vozy. Na neznámé trati s vysokými teplotami si vybudovali velkou výhodu, ale bylo to jen dva měsíce poté, co se Vettelovi ve Spa přihodila ona nemilá záležitost. Tak proč by měli riskovat a jet na pneumatikách až na hranici jejich životnosti? Lewisova odezva však připomněla, že je to bojovník a pro možné vítězství chce udělat vše. Z mého pohledu se přirozeně dotázal, jak na tom je Nico s pneumatikami a jestli udělal něco, čemu se on sám vyhnul. V té době měl pocit, že jeho obutí funguje dobře, ale týmové rozhodnutí bylo preventivní a muselo platit pro oba vozy." analyzuje situaci šestapadesátiletý Brit, působící u stanice Sky jako odborník na F1.
Má pilot právo na to být sám sebou? Asi neHamilton má určitě pocit, že mu bylo ukřivděno, zároveň na jeho slovech, že z něj povinnou návštěvou boxů udělali robota, je hodně pravdy. Formule 1 volá po větší atraktivě a zvýšení podílu pilota na závodním procesu, když však některý chce jet podle vlastního rozumu, dostane "befel" a nic s ním nenadělá. Pochopitelně tu je onen "bezpečnostní strašák", kterým se taková rozhodnutí zaštiťují, většinou se hned dodává, co by se mohlo stát, kdyby pneumatika praskla tam a tam... Pak ale asi nezbývá, než před závodem rozdat pilotům deníčky s přesným itinerářem s dodatkem, aby zásadně nepředjížděli ve chvíli, kdy to je náhodou nebezpečné.
Každopádně sága Hamilton - Rosberg pokračuje a Lewis do doložil, když Nicovi blahopřál k vítězství s lehce štiplavým odkazem na "závan větru". Pokud se tým nyní pokusí spravit Rosbergovi náladu a bude usilovat o to, aby neúspěšný kandidát na mistrovský titul získal aspoň zadostiučinění vítěznými závody v závěru sezóny, a to i na úkor Hamiltonových ambicí, může to přinést více škody než užitku. Pochopitelný by byl pravý opak - nechat pilotům nejen volnost boje na trati, ale i svobodu rozhodování. Jinak se z nich doopravdy stanou loutky, jejichž provázky vedou do depa a hýbají se tak, jak se za ně zatahá.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.