Těch nekonečných příběhů je v F1 pořád dost. Jedním z nich je i vnitrotýmový vztah v mistrovském Mercedesu. Ať si někdo říká, že se upřímně uznávají, často pronikne na veřejnost důkaz, že řevnivost mezi Hamiltonem a Rosbergerm je stále živá.
Už jistý šampion pro sezónu 2015 Lewis Hamilton tvrdí, že Mercedes se pokouší všemožně udělat Rosberga šťastným. Dodal, že z toho důvodu mu bylo odepřeno vítězství v mexické Grand Prix.
Hamilton po závodě neskrýval rozladění a novinářům mimo jiné řekl: "Vím, že tým cítil potřebu vyjít Rosbergovi hodně vstříc. Mám na to své vysvětlení, ale nahlas to neřeknu. Zeptejte se na to Toto Wolffa a Niki Laudy. Položte tyhle otázky jim, co si o tom myslí. Co dělají v zákulisí, aby byl Rosberg šťastný."
Jak to vidí Martin BrundleMartin Brundle, někdejší pilot F1, který prošel stájemi Tyrrell, Zakspeed, Brabham, Benetton, McLaren, Ligier, Jordan a zaskakoval i u Williamsu, s ohledem na své zkušenosti často uvádí své názory na současné dění v F1. Stranou nezůstal ani tentokrát.
"Z hlediska Mercedesu to nebylo snadné rozhodnutí, povolat do boxů oba vozy. Na neznámé trati s vysokými teplotami si vybudovali velkou výhodu, ale bylo to jen dva měsíce poté, co se Vettelovi ve Spa přihodila ona nemilá záležitost. Tak proč by měli riskovat a jet na pneumatikách až na hranici jejich životnosti? Lewisova odezva však připomněla, že je to bojovník a pro možné vítězství chce udělat vše. Z mého pohledu se přirozeně dotázal, jak na tom je Nico s pneumatikami a jestli udělal něco, čemu se on sám vyhnul. V té době měl pocit, že jeho obutí funguje dobře, ale týmové rozhodnutí bylo preventivní a muselo platit pro oba vozy." analyzuje situaci šestapadesátiletý Brit, působící u stanice Sky jako odborník na F1.
Má pilot právo na to být sám sebou? Asi neHamilton má určitě pocit, že mu bylo ukřivděno, zároveň na jeho slovech, že z něj povinnou návštěvou boxů udělali robota, je hodně pravdy. Formule 1 volá po větší atraktivě a zvýšení podílu pilota na závodním procesu, když však některý chce jet podle vlastního rozumu, dostane "befel" a nic s ním nenadělá. Pochopitelně tu je onen "bezpečnostní strašák", kterým se taková rozhodnutí zaštiťují, většinou se hned dodává, co by se mohlo stát, kdyby pneumatika praskla tam a tam... Pak ale asi nezbývá, než před závodem rozdat pilotům deníčky s přesným itinerářem s dodatkem, aby zásadně nepředjížděli ve chvíli, kdy to je náhodou nebezpečné.
Každopádně sága Hamilton - Rosberg pokračuje a Lewis do doložil, když Nicovi blahopřál k vítězství s lehce štiplavým odkazem na "závan větru". Pokud se tým nyní pokusí spravit Rosbergovi náladu a bude usilovat o to, aby neúspěšný kandidát na mistrovský titul získal aspoň zadostiučinění vítěznými závody v závěru sezóny, a to i na úkor Hamiltonových ambicí, může to přinést více škody než užitku. Pochopitelný by byl pravý opak - nechat pilotům nejen volnost boje na trati, ale i svobodu rozhodování. Jinak se z nich doopravdy stanou loutky, jejichž provázky vedou do depa a hýbají se tak, jak se za ně zatahá.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.