Těch nekonečných příběhů je v F1 pořád dost. Jedním z nich je i vnitrotýmový vztah v mistrovském Mercedesu. Ať si někdo říká, že se upřímně uznávají, často pronikne na veřejnost důkaz, že řevnivost mezi Hamiltonem a Rosbergerm je stále živá.
Už jistý šampion pro sezónu 2015 Lewis Hamilton tvrdí, že Mercedes se pokouší všemožně udělat Rosberga šťastným. Dodal, že z toho důvodu mu bylo odepřeno vítězství v mexické Grand Prix.
Hamilton po závodě neskrýval rozladění a novinářům mimo jiné řekl: "Vím, že tým cítil potřebu vyjít Rosbergovi hodně vstříc. Mám na to své vysvětlení, ale nahlas to neřeknu. Zeptejte se na to Toto Wolffa a Niki Laudy. Položte tyhle otázky jim, co si o tom myslí. Co dělají v zákulisí, aby byl Rosberg šťastný."
Jak to vidí Martin BrundleMartin Brundle, někdejší pilot F1, který prošel stájemi Tyrrell, Zakspeed, Brabham, Benetton, McLaren, Ligier, Jordan a zaskakoval i u Williamsu, s ohledem na své zkušenosti často uvádí své názory na současné dění v F1. Stranou nezůstal ani tentokrát.
"Z hlediska Mercedesu to nebylo snadné rozhodnutí, povolat do boxů oba vozy. Na neznámé trati s vysokými teplotami si vybudovali velkou výhodu, ale bylo to jen dva měsíce poté, co se Vettelovi ve Spa přihodila ona nemilá záležitost. Tak proč by měli riskovat a jet na pneumatikách až na hranici jejich životnosti? Lewisova odezva však připomněla, že je to bojovník a pro možné vítězství chce udělat vše. Z mého pohledu se přirozeně dotázal, jak na tom je Nico s pneumatikami a jestli udělal něco, čemu se on sám vyhnul. V té době měl pocit, že jeho obutí funguje dobře, ale týmové rozhodnutí bylo preventivní a muselo platit pro oba vozy." analyzuje situaci šestapadesátiletý Brit, působící u stanice Sky jako odborník na F1.
Má pilot právo na to být sám sebou? Asi neHamilton má určitě pocit, že mu bylo ukřivděno, zároveň na jeho slovech, že z něj povinnou návštěvou boxů udělali robota, je hodně pravdy. Formule 1 volá po větší atraktivě a zvýšení podílu pilota na závodním procesu, když však některý chce jet podle vlastního rozumu, dostane "befel" a nic s ním nenadělá. Pochopitelně tu je onen "bezpečnostní strašák", kterým se taková rozhodnutí zaštiťují, většinou se hned dodává, co by se mohlo stát, kdyby pneumatika praskla tam a tam... Pak ale asi nezbývá, než před závodem rozdat pilotům deníčky s přesným itinerářem s dodatkem, aby zásadně nepředjížděli ve chvíli, kdy to je náhodou nebezpečné.
Každopádně sága Hamilton - Rosberg pokračuje a Lewis do doložil, když Nicovi blahopřál k vítězství s lehce štiplavým odkazem na "závan větru". Pokud se tým nyní pokusí spravit Rosbergovi náladu a bude usilovat o to, aby neúspěšný kandidát na mistrovský titul získal aspoň zadostiučinění vítěznými závody v závěru sezóny, a to i na úkor Hamiltonových ambicí, může to přinést více škody než užitku. Pochopitelný by byl pravý opak - nechat pilotům nejen volnost boje na trati, ale i svobodu rozhodování. Jinak se z nich doopravdy stanou loutky, jejichž provázky vedou do depa a hýbají se tak, jak se za ně zatahá.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.