O závodním víkendu se uzavřela jedna tajenka, o které však můžeme říci, že je pořád ve stínu jiné, nedotažené kauzy. Každopádně ale víme, že na startovním roštu 2016 už jsou poslední dvě volná místa - to u Lotusu už je obsazené.
Jak jsme informovali v pátek těsně před půlnocí, pro někoho možná překvapivě stanul po boku Pastora Maldonada Jolyon Palmer. Mistr seriálu GP2 2014 se tak po několika testech a množství pátečních tréninků také sveze v závodním režimu.
Palmer přitom se závodní sedačkou zpočátku příliš nepočítal, předpokládal, že v Enstone zůstane Romain Grosjean. "Upřímně řečeno, nevěděl jsem, že to dopadne takhle. S ohledem na pokračující debaty o převzetí Lotusu ze strany Renaultu jsem počítal, že spojení s Francouzi je jisté. A pak mi jeho odchod otevřel dveře do týmu, za to mu musím být vděčný. Dozvěděl jsem se to tento závodní víkend, vím, že jsem měl k téhle smlouvě dlouhou dobu blízko, zejména po Grosjeanově odchodu.
Zavolali mi a já několik měsíců s týmem spolupracoval, dobré zprávy byly stále častější. Ale nic nebylo jistého, až tento víkend mohu říci, smlouva je uzavřena," září štěstím Jolyon.
Brit se však domnívá, že mohl závodit v F1 už dříve. "Dost dlouho jsem čekal. Po vítězství v GP2 jsem byl připraven přejít do F1 a přesvědčen, že tam patřím. Nevyšlo to, ale nebál jsem se za tím dlouho a tvrdě jít, takže teď se mi splnilo, oč jsem usiloval. Také se mi hodně ulevilo, teď už se těším na závody."
Bude to Renault, soupeřů se nebojímNa otázku, v jakých barvách bude vlastně závodit, Palmer bez váhání odpovídá: "Bude to Renault, tým určitě převezme. Existuje známý dopis o tomto záměru, přesně dokazuje, oč automobilce jde. Takže v současné době pracujeme na týmu Renaultu."
Mladík ani nemá strach z velkých jmen, mezi nimiž jsou i několikanásobní mistři. "Už jsem řekl, jsem tou šancí nadšený - a proč se bát? Jsou to jen soupeři v jiném voze. Alonso se celý rok pohyboval vzadu, takže doufám, že ho můžu porazit, pokud se výrazně nezlepší. Je to jen jeden z řady, kterého se pokusím zdolat. V pátečních trénincích jsem ho předjel a není to vlastně nic jiného, než se dostat před Carlose Sainze. Ale rovněž z toho mám dobrý pocit, protože jsem tyhle piloty sledoval a obdivoval. Budu se těšit, až s nimi budu bojovat kolo na kolo."
Své sebevědomí čerpá Palmer i z možnosti se v pátečních trénincích porovnat s Pastorem Maldonadem. "Letos jsem ho dobře poznal, když jsme spolu absolvovali první páteční trénink. Získal jsem nějaké zkušenosti, opravdu nebyl čas se poflakovat," říká Jolyon. Na otázku, zda měl stejně nastavení vozu jako Venezuelan vysvětluje: "V letní přestávce jsme se snažili o různé věci, nové přední křídlo a pár konceptů s vyhlídkou na příští rok, takže jsme trochu pozměnili plány. Ale v první polovině roku jsme pracovali oba stejně, se stejným nastavením i litry paliva v nádrži. Alespoň jsem si mohl všechno pořádně vyzkoušet," dodává Palmer.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.