O závodním víkendu se uzavřela jedna tajenka, o které však můžeme říci, že je pořád ve stínu jiné, nedotažené kauzy. Každopádně ale víme, že na startovním roštu 2016 už jsou poslední dvě volná místa - to u Lotusu už je obsazené.
Jak jsme informovali v pátek těsně před půlnocí, pro někoho možná překvapivě stanul po boku Pastora Maldonada Jolyon Palmer. Mistr seriálu GP2 2014 se tak po několika testech a množství pátečních tréninků také sveze v závodním režimu.
Palmer přitom se závodní sedačkou zpočátku příliš nepočítal, předpokládal, že v Enstone zůstane Romain Grosjean. "Upřímně řečeno, nevěděl jsem, že to dopadne takhle. S ohledem na pokračující debaty o převzetí Lotusu ze strany Renaultu jsem počítal, že spojení s Francouzi je jisté. A pak mi jeho odchod otevřel dveře do týmu, za to mu musím být vděčný. Dozvěděl jsem se to tento závodní víkend, vím, že jsem měl k téhle smlouvě dlouhou dobu blízko, zejména po Grosjeanově odchodu.
Zavolali mi a já několik měsíců s týmem spolupracoval, dobré zprávy byly stále častější. Ale nic nebylo jistého, až tento víkend mohu říci, smlouva je uzavřena," září štěstím Jolyon.
Brit se však domnívá, že mohl závodit v F1 už dříve. "Dost dlouho jsem čekal. Po vítězství v GP2 jsem byl připraven přejít do F1 a přesvědčen, že tam patřím. Nevyšlo to, ale nebál jsem se za tím dlouho a tvrdě jít, takže teď se mi splnilo, oč jsem usiloval. Také se mi hodně ulevilo, teď už se těším na závody."
Bude to Renault, soupeřů se nebojímNa otázku, v jakých barvách bude vlastně závodit, Palmer bez váhání odpovídá: "Bude to Renault, tým určitě převezme. Existuje známý dopis o tomto záměru, přesně dokazuje, oč automobilce jde. Takže v současné době pracujeme na týmu Renaultu."
Mladík ani nemá strach z velkých jmen, mezi nimiž jsou i několikanásobní mistři. "Už jsem řekl, jsem tou šancí nadšený - a proč se bát? Jsou to jen soupeři v jiném voze. Alonso se celý rok pohyboval vzadu, takže doufám, že ho můžu porazit, pokud se výrazně nezlepší. Je to jen jeden z řady, kterého se pokusím zdolat. V pátečních trénincích jsem ho předjel a není to vlastně nic jiného, než se dostat před Carlose Sainze. Ale rovněž z toho mám dobrý pocit, protože jsem tyhle piloty sledoval a obdivoval. Budu se těšit, až s nimi budu bojovat kolo na kolo."
Své sebevědomí čerpá Palmer i z možnosti se v pátečních trénincích porovnat s Pastorem Maldonadem. "Letos jsem ho dobře poznal, když jsme spolu absolvovali první páteční trénink. Získal jsem nějaké zkušenosti, opravdu nebyl čas se poflakovat," říká Jolyon. Na otázku, zda měl stejně nastavení vozu jako Venezuelan vysvětluje: "V letní přestávce jsme se snažili o různé věci, nové přední křídlo a pár konceptů s vyhlídkou na příští rok, takže jsme trochu pozměnili plány. Ale v první polovině roku jsme pracovali oba stejně, se stejným nastavením i litry paliva v nádrži. Alespoň jsem si mohl všechno pořádně vyzkoušet," dodává Palmer.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.