Jak se zdá, Bernie Ecclestone a Jean Todt najdou v něčem společnou řeč. Začínají se zabývat myšlenkou alternativní pohonné jednotky, která by splňovala podmínky nízkorozpočtového motoru.
Zdroje blízké FIA uvádějí, že by Automobilová federace mohla příští týden vypsat výběrové řízení na nové šestiválcové pohonné jednotky o objemu 2,2 litru s dvojitým turbem. Na tratě by putovaly už v roce 2017 a podobná varianta by nevyžadovala jednomyslné odsouhlasení. Není divu, že tento návrh na summitu výrobců motorů, který proběhl minulý týden v Ženevě, neměl vůbec žádnou podporu. Výrobci motorů rovněž odmítli jakékoli omezení nákladů.
Proto je možné, že FIA zvolí toto řešení jako alternativní variantu, padly dokonce i názory, zda nejde ze strany Automobilové federace o jistou formu nátlaku. Ecclestone už delší dobu žádá i přítomnost nezávislého výrobce motorů, který by právě tuto variantu (nízkonákladového agregátu) splňoval. Todt se podobnou myšlenkou s ohledem na snížení výdajů hodlá zabývat.
Nedávno zmíněný Ecclestoneho nápad týkající se návratu k osmiválcům podle odborníků asi nebude FIA po chuti, protože by to do jisté míry znamenalo ztrátu její prestiže, když musí ustupovat z nových technologických řešení. Dá se proto předpokládat, že Todt bude maximálně tlačit na výše zmíněnou novou variantu.
Osmiválec stejně jako alternativní pohonná jednotka byly rovněž zmiňovány v souvislosti s Red Bullem, pro nějž by to mohl být jedna u posledních možností, jak zachránit svou účast v sezóně 2016. Christian Horner však jako smysluplnější vidí turbo variantu než se vracet k osmiválci.
"Pokud se podíváme na klady osmiválců, byl by to především hluk, tedy něco pro fanoušky. Technologie by byla podstatně jednodušší, což by snížilo náklady. Jenže současné motory jsou natolik technicky zdatné, že je naší povinností usilovat o motor s výhledem na budoucnost a ne se vracet zpátky. Ovšemže bych rád znovu slyšel pořádný zvuk, a také bych byl rád, kdyby náklady klesly," tvrdí Horner.
Objevil se rovněž názor, že v případě zavedení alternativních motorů by mohlo dojít k rozdělení formule 1 na dvě výkonnostní skupiny. Podobnou záležitost už v tato kategorie zažila, v roce 1987 byl rozdíl mezi turbomotory a atmosférickými motory natolik markantní, že vozy poháněné bez přeplňovaných agregátů soupeřily ve zvláštních "podskupinách": piloti bojovali o Trofej Jima Clarka, týmy soupeřily v Poháru Colina Chapmana. Mám ale za to, že si téměř nikdo nezapamatoval vítěze ani jedné z kategorií. Dokázali byste to bez vyhledání v archivu či na internetu?
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.