Ne nadarmo se říká, že přání je otcem myšlenky. Příběh Lotusu, který byl provázen ještě mnoha dalšími problémy, se zdánlivě chýlí k očekávanému konci. Ale pořád je tu ono zapeklité „zdánlivě“.
Stále častěji bylo jasné, že tým se základnou v Enstone by měl mít s ohledem na problémy, s nimiž se poslední době potýká, zájem co nejrychleji obchod uzavřít. Dlouho se zdálo, že Lotus je pro francouzskou automobilku jedinou šancí a nic nebrání úspěšnému spojení, ostatně vazby obou značek mají svou historii. Jak do celé věci zapadají rozhovory Alaina Prosta, emisara Renaultu, s Force India? V tomto směru se objevila velmi smělá spekulace, že šlo o nátlak na „nerozhodné elementy“, za nímž byly špičky Formula One Group. Důvod? Snaha o stabilitu. Proto se v tomto směru objevily další mediální konspirace, že Formula One Group zatlačila na Mercedes, aby se nebránil spojení s Red Bullem. Co by potom Renaultu zbývalo? Snad Force India, ale dle odborníků to není tak atraktivní tým jako Lotus.
A také tu jsou všudypřítomné peníze. Nelze zapomenout na fakt, že Renault jich zase tolik nemá, jde o podnik (od roku 1999 v alianci s japonským Nissanem) pod kontrolou francouzské vlády. V současné době se nabídka za Lotus pohybuje v oblasti 100 milionů $ (záleží na tom, zda úvahy vyslovují americké nebo evropské zdroje). Oproti prvním zprávám došlo k jistým posunům v kontrole týmu – Renault si vyhrazuje 65%. Francouzi by ale sáhli do peněženky podstatně méně – okamžitá platba předpokládá 11,5 milionu dolarů, po dobu dalších deseti let by měl Renault každoročně poukázat 8,8 milionů. Pochopitelně se předpokládá, že Renault ponese náklady na provoz týmu. Desetiprocentní podíl, který držel ruský provozovatel mobilních sítí YotaPhone (Megafon), by měl připadnout Alainu Prostovi, jehož funkce v týmu by byla podobná té, kterou zastává Niki Lauda u Mercedesu.
Co je však zásadní a nepřehlédnutelné – majoritní podíl v týmu má britský realitní developer Andrew Ruhan. Ten vstoupil jako investor do Lotusu v únoru 2013 a na rozdíl od Lopeze a jeho firemního partnera Erica Luxe do týmu vložil podstatně víc prostředků. Už jako ředitel Lotus F1 Team Ltd. se v lednu 2014 stal partnerem firmy Genii Capital SA, de facto převzal kontrolu týmu a pověřil svého společníka Matthewa Cartera, aby prováděl veškeré finanční operace v Enstone. Zřejmě existoval nastavený finanční limit a toho už bylo dosaženo. Že Ruhan, přes avizované problémy týkající se rozvodu s manželkou Taniou Richardson, nemůže být jen tak přehlížen, dokazují i názory, že „záchranná mise“ Renaultu se prozatím nepodařila také kvůli tomu, že Lopez (jemuž bylo přislíbeno 25% podílu a post poradce) nemá nezbytnou pravomoc k uzavření dohody.
Jestliže hodnota týmu byla v minulých letech odhadována až na 200 milionů dolarů, těžko se bude Ruhanovi líbit nabídka o polovinu nižší. Dalším možným důvodem odkládání transakce mohou být i rozepře s Lopezem, jehož se snaží Ruhan vyšachovat, navíc Lopez podle tvrzení především britských periodik byl v posledních měsících spojen s týmem pouze formálně, protože rozjel nové obchodní zájmy v oblasti ropného průmyslu. Všechno tak může skončit patovou situací, ačkoliv zúčastněné strany se skrze média pokoušejí na Ruhana tlačit, aby v zájmu značky povolil.
Pokud by dvaapadesátiletý magnát nehodlal ustoupit a dál bránil prodeji, nabízí se řešení z oblasti krizových – na tým bude uvalena nucená správa, a pokud by společnost nebyla prohlášena za insolventní, pak by mohla být Renaultem odkoupena. V opačném případě by podle složitých procedur F1 následovalo zrušení všech práv a výhod, což by nového vlastníka ve všech směrem nemile limitovalo.
Renault si zachovává optimistické vize – pokud by se prodej realizoval, ať už Francouzi sáhnou hlouběji do kapsy nebo ne – tak předpokládá, že v novém týmu by byl šéfem Alain Prost, post generálního ředitele by převzal Bob Bell a prvním pilotem bude Romain Grosjean. V Paříži se má tento maratón rozhodnout během následujících 3 dnů.
Zatím se neví, kdo se posadí do druhého vozu, ale jak jsme už avizovali, je prakticky vyloučené, že by s ohledem na sponzorské vazby setrval u týmu Pastor Maldonado; pravděpodobná ale není ani varianta dvou francouzských pilotů, třebaže v minulosti byl Renault proslulý nacionálním přístupem.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.