Po několik týdnů se tvrdilo, že Kimi Räikkönen je základním kamenem, na němž stojí velké množství dalších přesunů či příchodů nových tváří. Zrekapitulujme si tedy s velkým předstihem možné složení startovního pole s výhledem na rok 2016.
Nejrychlejším byl tým Sauber, který patrně nehodlal nijak spekulovat nebo na něco čekat a ještě před letní pauzou (na konci července) si smluvně zavázal oba piloty. Po podpisu kontraktu s Räikkönenem se po jeho bok řadí i Ferrari, které bude v příští sezóně jezdit ve stejném složení.
Dalším z týmů, které nebudou měnit své piloty, je Red Bull. Ricciardo sice prohlašoval, že svou budoucnost nechce spojovat jen a pouze s rakouským týmem, ale tato situace nejspíš ještě nenastane v roce 2016. Určitá nejistota panovala kolem Kvjata, ale ruský pilot svými posledními výsledky tyto dohady rázně uťal. "Nevidím žádný důvod, proč bychom pro příští rok měli měnit týmovou sestavu. Nerozhodovali jsme se v žádném spěchu," poopsal situaci Christian Horner. "Oba piloti mají dlouhodobé kontrakty a já věřím, že budou úspěšně pokračovat."
Toro Rosso hodlá udržet Maxe Verstappena a Carlose Sainze jr., což deklaroval i týmový šéf Franz Tost: "Pochybuji, že by se i zkušená dvojice pilotů prezentovala lépe než naši nováčci." Ovšem Holanďan, zpočátku kritizovaný a podceňovaný kvůli svému mládí, se nejspíš brzo stane předmětem přetahované spousty týmů. Určitě si ho bude chtít pojistit Horner, kdyby mu z jeho sestavy někdo za rok vypadl, hovoří se však i o dalších zájemcích, mezi něž by se mělo zařadit i Ferrari.
Force India čeká na rozhodnutí Nica Hülkenberga. Němec je jedním z horkých adeptů na sedačku u týmu Haas, pokud by opravdu odešel, Vijay Mallya by ho nejspíš nahradil Pascalem Wehrleinem, rezervním pilotem Mercedesu, protože německá automobilka má zájem na tom, aby se německý mladík "otrkal" v závodním procesu. "Jsme o Pascalově budoucnosti ochotni diskutovat," potvrzuje zájem Mallya, ale zároveň dokládá, že není přítel rychlých rozhodnutí. "Obvykle své jezdecké složení oznamuji jako jeden z posledních."
Prakticky jasná se zdá být situace u Williamsu, kde by měl minimálně ještě rok vedle Massy působit Valtteri Bottas. Ačkoliv Fin dosud nemá definitivně potvrzený smluvní závazek s týmem v Grove, vše ale nasvědčuje tomu, že jde jen o formální stránku věci. "Máme jednu z nejlepších týmových dvojic v F1," pochvaluje si složení Rob Smedley a sám Bottas ve svém blogu uvedl: "Williams je skvělý tým a jsem si téměř jist, že v jeho barvách budu působit i v příštím roce."
Eric Boullier rovněž vyzdvihuje duo Fernando Alonso a Jenson Button, jenže kolem Brita se roztáčí kolotoč dohadů. Nejde ani tak o "zaručené zprávy", že Button přesedlá na kariéru moderátora pořadu Top Gear. Stejně tak se po jeho testech rallyecrosového vozu Mini objevila další "tutovka", že Button uvažuje pokračovat v odvětví, kde úspěšně působil jeho otec John. Zvěsti ještě posílil prezident GPDA Alex Wurz: "Při našem příštím setkání na trati se Jensona zeptám, jestli by nechtěl v naší RX sérii pokračovat v otcových šlépějích."
McLaren by Brita mohl nahradit hned několika nadějnými jmény, vedle Kevina Magnussena čeká na svou příležitost úspěšný pilot GP2 Stoffel Vandoorne. Motorsport.com v tomto směru uvádí, že by nová krev mohla přinést i významnou finanční injekci. Každopádně Boullier bude ještě novináře nějakou dobu napínat: "Nemyslím, že rozhodnutí o jezdecké sestavě zveřejníme dříve než těsně před koncem roku."
Zamotaná situace je u Lotusu - pokud se potvrdí už téměř jisté převzetí Renaultem, nejspíš vypadne ze hry Pastor Maldonado, jehož přítomnost u týmu z Enstone byla do značné míry akceptována kvůli jeho sponzorovi PDVSA. Venezuelanovy peníze by pak mohly mít vliv na jeho další angažmá, ale nejspíš by v úvahu připadala jen Force India, tedy pokud by Sauber nechtěl udělat další kolečko svých zvláštních rozhodnutí a přepisovat kontrakty.
Grosjean bude nejspíš jasnou volbou pro nově vzniklý Renault, případné volné místo po jeho boku bude určitě předmětem velkých spekulací. Ale v tomto případě opravdu počkejme, až bude transakce uzavřena definitivně.
Manor dostává v případných prognózách asi nejméně prostoru. Těžko říci, zda budou oba piloti chtít přijímat i nadále pozici těch "věčně vzadu", ale je tu ještě ona možnost "být při tom". Pokud odhlédneme od eventuality, že Manor tým formuli 1 opustí, ačkoliv se statečně tváří, že se tak nestane, je pravděpodobnější, že bychom v příští sezóně neviděli Roberta Merhiho, na jehož místo by se mohl vrátit bývalý pilot týmu Max Chilton. Ten přiznal i další možnosti, ale nevidí je jako příliš reálné. A nelze zcela vyloučit, že se do týmu dostane někdo s bohatým sponzorem v zádech, pro Manor by to byl dar z nebes.
Haas už jsme probírali zdola, shora, zepředu, zezadu, zleva i zprava, ale že by se situace kolem něj nějak vyjasňovala, to se nedá říci. Je otázkou, zda zdánlivá váhavost ohledně adeptů není promyšleným marketingovým krokem, který zvyšuje publicitu nového amerického týmu. Pokud Haas mluvil až o deseti adeptech, pak v hledáčku jsou zcela určitě oba testpiloti Ferrari - Esteban Gutiérrez a Jean-Eric Vergne, dále americká naděje Alexander Rossi, zmíněný Nico Hülkenberg a Max Chilton. Za jistých okolností by mohl k Američanům jít i Jenson Button, protože manažer Günther Steiner několikrát deklaroval, že tým by přivítal přitomnost zkušeného pilota. A ještě připomeňme Vergneho tajemnou poznámku, že jedná o své budoucnosti ve startovním poli nejen s Haasem.
Tajenka se brzy začne vyjasňovat, uvidíme, kdo si na svého koníčka vyskočí, kdo se na něm udrží, kdo z něj spadne a případně kdo ho vůbec nedoběhne. Burza pilotů ještě zůstává do značné míry otevřená.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.