Po několik týdnů se tvrdilo, že Kimi Räikkönen je základním kamenem, na němž stojí velké množství dalších přesunů či příchodů nových tváří. Zrekapitulujme si tedy s velkým předstihem možné složení startovního pole s výhledem na rok 2016.
Nejrychlejším byl tým Sauber, který patrně nehodlal nijak spekulovat nebo na něco čekat a ještě před letní pauzou (na konci července) si smluvně zavázal oba piloty. Po podpisu kontraktu s Räikkönenem se po jeho bok řadí i Ferrari, které bude v příští sezóně jezdit ve stejném složení.
Dalším z týmů, které nebudou měnit své piloty, je Red Bull. Ricciardo sice prohlašoval, že svou budoucnost nechce spojovat jen a pouze s rakouským týmem, ale tato situace nejspíš ještě nenastane v roce 2016. Určitá nejistota panovala kolem Kvjata, ale ruský pilot svými posledními výsledky tyto dohady rázně uťal. "Nevidím žádný důvod, proč bychom pro příští rok měli měnit týmovou sestavu. Nerozhodovali jsme se v žádném spěchu," poopsal situaci Christian Horner. "Oba piloti mají dlouhodobé kontrakty a já věřím, že budou úspěšně pokračovat."
Toro Rosso hodlá udržet Maxe Verstappena a Carlose Sainze jr., což deklaroval i týmový šéf Franz Tost: "Pochybuji, že by se i zkušená dvojice pilotů prezentovala lépe než naši nováčci." Ovšem Holanďan, zpočátku kritizovaný a podceňovaný kvůli svému mládí, se nejspíš brzo stane předmětem přetahované spousty týmů. Určitě si ho bude chtít pojistit Horner, kdyby mu z jeho sestavy někdo za rok vypadl, hovoří se však i o dalších zájemcích, mezi něž by se mělo zařadit i Ferrari.
Force India čeká na rozhodnutí Nica Hülkenberga. Němec je jedním z horkých adeptů na sedačku u týmu Haas, pokud by opravdu odešel, Vijay Mallya by ho nejspíš nahradil Pascalem Wehrleinem, rezervním pilotem Mercedesu, protože německá automobilka má zájem na tom, aby se německý mladík "otrkal" v závodním procesu. "Jsme o Pascalově budoucnosti ochotni diskutovat," potvrzuje zájem Mallya, ale zároveň dokládá, že není přítel rychlých rozhodnutí. "Obvykle své jezdecké složení oznamuji jako jeden z posledních."
Prakticky jasná se zdá být situace u Williamsu, kde by měl minimálně ještě rok vedle Massy působit Valtteri Bottas. Ačkoliv Fin dosud nemá definitivně potvrzený smluvní závazek s týmem v Grove, vše ale nasvědčuje tomu, že jde jen o formální stránku věci. "Máme jednu z nejlepších týmových dvojic v F1," pochvaluje si složení Rob Smedley a sám Bottas ve svém blogu uvedl: "Williams je skvělý tým a jsem si téměř jist, že v jeho barvách budu působit i v příštím roce."
Eric Boullier rovněž vyzdvihuje duo Fernando Alonso a Jenson Button, jenže kolem Brita se roztáčí kolotoč dohadů. Nejde ani tak o "zaručené zprávy", že Button přesedlá na kariéru moderátora pořadu Top Gear. Stejně tak se po jeho testech rallyecrosového vozu Mini objevila další "tutovka", že Button uvažuje pokračovat v odvětví, kde úspěšně působil jeho otec John. Zvěsti ještě posílil prezident GPDA Alex Wurz: "Při našem příštím setkání na trati se Jensona zeptám, jestli by nechtěl v naší RX sérii pokračovat v otcových šlépějích."
McLaren by Brita mohl nahradit hned několika nadějnými jmény, vedle Kevina Magnussena čeká na svou příležitost úspěšný pilot GP2 Stoffel Vandoorne. Motorsport.com v tomto směru uvádí, že by nová krev mohla přinést i významnou finanční injekci. Každopádně Boullier bude ještě novináře nějakou dobu napínat: "Nemyslím, že rozhodnutí o jezdecké sestavě zveřejníme dříve než těsně před koncem roku."
Zamotaná situace je u Lotusu - pokud se potvrdí už téměř jisté převzetí Renaultem, nejspíš vypadne ze hry Pastor Maldonado, jehož přítomnost u týmu z Enstone byla do značné míry akceptována kvůli jeho sponzorovi PDVSA. Venezuelanovy peníze by pak mohly mít vliv na jeho další angažmá, ale nejspíš by v úvahu připadala jen Force India, tedy pokud by Sauber nechtěl udělat další kolečko svých zvláštních rozhodnutí a přepisovat kontrakty.
Grosjean bude nejspíš jasnou volbou pro nově vzniklý Renault, případné volné místo po jeho boku bude určitě předmětem velkých spekulací. Ale v tomto případě opravdu počkejme, až bude transakce uzavřena definitivně.
Manor dostává v případných prognózách asi nejméně prostoru. Těžko říci, zda budou oba piloti chtít přijímat i nadále pozici těch "věčně vzadu", ale je tu ještě ona možnost "být při tom". Pokud odhlédneme od eventuality, že Manor tým formuli 1 opustí, ačkoliv se statečně tváří, že se tak nestane, je pravděpodobnější, že bychom v příští sezóně neviděli Roberta Merhiho, na jehož místo by se mohl vrátit bývalý pilot týmu Max Chilton. Ten přiznal i další možnosti, ale nevidí je jako příliš reálné. A nelze zcela vyloučit, že se do týmu dostane někdo s bohatým sponzorem v zádech, pro Manor by to byl dar z nebes.
Haas už jsme probírali zdola, shora, zepředu, zezadu, zleva i zprava, ale že by se situace kolem něj nějak vyjasňovala, to se nedá říci. Je otázkou, zda zdánlivá váhavost ohledně adeptů není promyšleným marketingovým krokem, který zvyšuje publicitu nového amerického týmu. Pokud Haas mluvil až o deseti adeptech, pak v hledáčku jsou zcela určitě oba testpiloti Ferrari - Esteban Gutiérrez a Jean-Eric Vergne, dále americká naděje Alexander Rossi, zmíněný Nico Hülkenberg a Max Chilton. Za jistých okolností by mohl k Američanům jít i Jenson Button, protože manažer Günther Steiner několikrát deklaroval, že tým by přivítal přitomnost zkušeného pilota. A ještě připomeňme Vergneho tajemnou poznámku, že jedná o své budoucnosti ve startovním poli nejen s Haasem.
Tajenka se brzy začne vyjasňovat, uvidíme, kdo si na svého koníčka vyskočí, kdo se na něm udrží, kdo z něj spadne a případně kdo ho vůbec nedoběhne. Burza pilotů ještě zůstává do značné míry otevřená.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.