Nejmladší pilot Formule 1 Max Verstappen se letos asi nejvíc zviditelnil hrůzostrašnou kolizí v ulicích Monaka. Po ní se rozběhla debata, zda je s ohledem na jeho věk správné, aby startoval v natolik náročném prostředí, jakým F1 bezesporu je.
Sám Max tvrdí, že právě nehoda v Monacu mu pomohla najít v F1 pro něj novou, odlišnou pozici. Mohlo se stát, že se kolize a náraz v rychlosti přes 200 km/h uloží do podvědomí a přinese strach. Verstappen to odmítá: "Seběhlo se to tak rychle, že nebyl čas o tom moc přemýšlet. Jediné, co mě napadlo, abych se připravil na pořádný náraz."
Poté se vyskytlo nemálo kritických hlasů, že formuli 1 ještě nedorostl. Max však vidí tuto okolnost zcela obráceně - havárie mu dodala nový zdroj důvěry bez ohledu na negativní reakce, které musel přijímat. "Po nehodě jsem víc pochopil svůj vůz, taky si uvědomil, jak je bezpečné a že mu mohu plně důvěřovat. Od toho závodu také cítím citelný skok ve svém výkonu, protože mám nové limity," vysvětluje Verstappen.
Necítím se příliš mladýNijak ho netrápí ani hlasy, které hovoří o jeho příliš nízkém věku a nezralosti pro F1. Verstappen si myslí, že připraven je dostatečně: "Mnoho kluků by rádo zkusilo to, co já. Zcela upřímně řečeno, je to hodně těžká záležitost. Já mám výhodu, že jsem se hodně naučil od mého otce, takovou školu může mít jen málokdo. Myslím, že ve svém věku mám podstatně větší zkušenosti, než moji vrstevníci."
Verstappen si rovněž myslí, že by mladíci měli dostávat mnohem více příležitostí v juniorských kategoriích, než vstoupí do F3. "S tím souhlasím, viděli jsme v poslední době plno vážných nehod, což formuli 3 vůbec neprospívá." Situace došla tak daleko, že si FIA na viníky nehod důrazně posvítit.
Max je hodně překvapen rychlostí, jakou prolétl za dva roky až do F1. "Sám jsem překvapen, jak krátký čas jsem na to potřeboval. Osobně si myslím, že to nebylo vůbec lehké." Prospěl mu také velký tlak vyvíjený na něj v rámci programu stáje Red Bull, za nímž stál dr. Helmut Marko.
Na otázku, jak takové prostředí chování a případnou kritiku svého výkonu snášel, Verstappen odpověděl: "Já osobně moc velký tlak necítil. Jen jsem se snažil dostat ze sebe to nejlepší. Média nebo ostatní piloti si o mně mohou říkat co chtějí. Pro mě je důležité, že mám maximální podporu týmu. Nejdůležitější ale stejně zůstává víra v sebe sama a nestarat se, co kdo o vás říká."
O budoucnosti nepřemýšlíVerstappen rád přijímá nové výzvy a srovnání. Domnívá se, že kdyby měl k dispozici Mercedes, byl by rovnocenným partnerem Hamiltona nebo Rosberga. "Stoprocentně tomu věřím. Kdybych takovou šanci dostal, myslím, že bych neměl problém s tím se jim vyrovnat."
Na otázku, zda i v příštím roce bude hájit barvy Toro Rosso, pouze pokrčí rameny: "To opravdu netuším. Pochopitelně, pokud se objeví nějaké jiné nabídky, budu si je muset projít. Ale teď jsem tady a příští rok zatím neřeším. Smlouva s Red Bullem mi běží, ovšem jen těžko lze předvídat, co se může stát."
Ferrari nás nekontaktovalV souvislosti s otázkou setrvání v Toro Rosso se objevily spekulace, zda Verstappen nebude jedním z vyhlédnutých pilotů na případný post u Ferrari. Jos Verstappen důrazně spekulace odmítá s tím, že syna Ferrari nijak nekontaktovalo.
Přidal se k němu i dr. Helmut Marko, který zřejmě cítí potřebu rázně dohady utnout: "Nemám nejmenšího tušení, odkud pochází tahle fáma, možná je důsledkem toho, že Max odvádí dobrou práci.Také může být příčina v nejasnostech kolem Kimiho, to se pak vždycky nějaké dohady vyrojí. Faktem je, že Ferrari s Maxem v žádném kontaktu není."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.