Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Šampaňské Moët & Chandon se ve Formuli 1 objevuje od samotného začátku sportu v roce 1950, kdy dva nadšenci, Paul Chandon-Moet a hrabě Frederic Chandon de Briailles, pozvali Juana Manuela Fangia, aby si připil po jeho vítězství ve Velké ceně Francie. Tato tradice se udržela po desetiletí, přičemž Moët & Chandon se stal synonymem pro oslavy na stupních vítězů ve Formuli 1. Společnost, založená v roce 1743, má za sebou více než 280 let výroby šampaňského a je známá svou silnou spojitostí s motoristickým sportem.
V roce, kdy Formule 1 slaví 75. výročí, bude šampaňské Moët & Chandon opět podáváno na stupních vítězů nejen vítězným jezdcům, ale i triumfujícím týmům. Společnost se stane titulárním partnerem Velké ceny Belgie 2025, čímž se její přítomnost v tomto prestižním sportu stane ještě výraznější. Tato tradice oslavuje nejen vítězství jednotlivců, ale i historii, která spojuje legendy jako Mika Häkkinen, Niki Lauda, Alain Prost, Michael Schumacher nebo Ayrton Senna.
Stefano Domenicali, prezident a generální ředitel Formule 1, vyjádřil nadšení nad pokračujícím partnerstvím s Moët & Chandon: "Tradice přípitků na stupních vítězů je jedním z nejikoničtějších okamžiků v našem sportu a jsme nadšeni, že můžeme opět přivítat Moët & Chandon jako oficiální šampaňské Formule 1." Podle Domenicaliho toto partnerství oslavuje historii, emoce a dokonalost, které spojují oba světy, a to v "dokonalém spojení výkonu a kultivovanosti" v roce, kdy Formule 1 slaví své 75. výročí.
Domenicali rovněž uvedl: "Návrat společnosti Moët & Chandon na stupně vítězů dále posiluje pouto našeho inovativního partnerství se společností LVMH a nemůžeme se dočkat, až si na tuto mimořádnou spolupráci společně připijeme." Tímto způsobem se opět potvrzuje silné spojení mezi šampaňským Moët & Chandon a prestižními vítězstvími ve Formuli 1.
Sibylle Scherer, generální ředitelka a prezidentka společnosti Moët & Chandon, vyjádřila nadšení z návratu značky jako oficiálního šampaňského Formule 1: "Jsme poctěni a nadšeni, že se vracíme jako oficiální šampaňské Formule 1 a oslavujeme společnou historii kolektivního triumfu a odhodlání od roku 1950." Scherer také zdůraznila, že tento návrat je poctou týmové práci, preciznosti a snaze o dokonalost, které charakterizují motoristický sport a řemeslo Moët & Chandon.
Dále uvedla: "Toto partnerství je poctou jednotě a společným úspěchům inspirativních jezdců, jejich oddaných týmů a globální komunity, která za nimi stojí." Scherer zakončila slovy, že Moët & Chandon s hrdostí pokračuje ve vytváření okamžiků oslav, které náleží každému, kdo se zavázal k této neuvěřitelné cestě.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.