Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Šampaňské Moët & Chandon se ve Formuli 1 objevuje od samotného začátku sportu v roce 1950, kdy dva nadšenci, Paul Chandon-Moet a hrabě Frederic Chandon de Briailles, pozvali Juana Manuela Fangia, aby si připil po jeho vítězství ve Velké ceně Francie. Tato tradice se udržela po desetiletí, přičemž Moët & Chandon se stal synonymem pro oslavy na stupních vítězů ve Formuli 1. Společnost, založená v roce 1743, má za sebou více než 280 let výroby šampaňského a je známá svou silnou spojitostí s motoristickým sportem.
V roce, kdy Formule 1 slaví 75. výročí, bude šampaňské Moët & Chandon opět podáváno na stupních vítězů nejen vítězným jezdcům, ale i triumfujícím týmům. Společnost se stane titulárním partnerem Velké ceny Belgie 2025, čímž se její přítomnost v tomto prestižním sportu stane ještě výraznější. Tato tradice oslavuje nejen vítězství jednotlivců, ale i historii, která spojuje legendy jako Mika Häkkinen, Niki Lauda, Alain Prost, Michael Schumacher nebo Ayrton Senna.
Stefano Domenicali, prezident a generální ředitel Formule 1, vyjádřil nadšení nad pokračujícím partnerstvím s Moët & Chandon: "Tradice přípitků na stupních vítězů je jedním z nejikoničtějších okamžiků v našem sportu a jsme nadšeni, že můžeme opět přivítat Moët & Chandon jako oficiální šampaňské Formule 1." Podle Domenicaliho toto partnerství oslavuje historii, emoce a dokonalost, které spojují oba světy, a to v "dokonalém spojení výkonu a kultivovanosti" v roce, kdy Formule 1 slaví své 75. výročí.
Domenicali rovněž uvedl: "Návrat společnosti Moët & Chandon na stupně vítězů dále posiluje pouto našeho inovativního partnerství se společností LVMH a nemůžeme se dočkat, až si na tuto mimořádnou spolupráci společně připijeme." Tímto způsobem se opět potvrzuje silné spojení mezi šampaňským Moët & Chandon a prestižními vítězstvími ve Formuli 1.
Sibylle Scherer, generální ředitelka a prezidentka společnosti Moët & Chandon, vyjádřila nadšení z návratu značky jako oficiálního šampaňského Formule 1: "Jsme poctěni a nadšeni, že se vracíme jako oficiální šampaňské Formule 1 a oslavujeme společnou historii kolektivního triumfu a odhodlání od roku 1950." Scherer také zdůraznila, že tento návrat je poctou týmové práci, preciznosti a snaze o dokonalost, které charakterizují motoristický sport a řemeslo Moët & Chandon.
Dále uvedla: "Toto partnerství je poctou jednotě a společným úspěchům inspirativních jezdců, jejich oddaných týmů a globální komunity, která za nimi stojí." Scherer zakončila slovy, že Moët & Chandon s hrdostí pokračuje ve vytváření okamžiků oslav, které náleží každému, kdo se zavázal k této neuvěřitelné cestě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.