Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Michael Schumacher se od prosince 2013, kdy při lyžařské nehodě utrpěl těžké poranění mozku, neobjevil na veřejnosti. Jeho rodina v průběhu let důsledně chránila jeho soukromí a uchovávala všechny podrobnosti o jeho zdravotním stavu daleko od médií.
O Schumacherově stavu je stále známo jen velmi málo informací. Jak uvedl prokurátor v průběhu soudního procesu v Německu v prosinci, 56letý závodník je „částečně bezmocný, potřebuje péči a je viditelně poznamenaný svými zraněními“. Tato vyjádření vyvolala silné emoce u jeho fanoušků i široké veřejnosti, kteří nadále doufají v jeho zlepšení, přestože jsou detaily o jeho zdravotním stavu přísně chráněny.
Prokurátor Daniel Muller poskytl tuto aktualizaci během soudního řízení týkajícího se údajné hrozby vydírání Schumacherovy rodiny.
Bývalí zaměstnanci rodiny byli obviněni z pokusu vymámit 15 milionů eur tím, že hrozili zveřejněním 900 obrázků a 583 videí Michaela Schumachera. Podle prokurátora materiál zobrazuje Schumachera v různých stavech – na nemocničním lůžku, na invalidním vozíku, částečně oblečeného a připojeného k lékařskému vybavení. Dále obsahuje i soukromé snímky Schumachera z doby před jeho tragickou nehodou.
Michael Schumacher prožil nejúspěšnější období své kariéry ve Formuli 1 během svého působení ve Ferrari, kde v letech 2000 až 2004 vybojoval pět po sobě jdoucích titulů mistra světa. Jeho celkový počet sedmi titulů byl vyrovnán až v roce 2020 Lewisem Hamiltonem, novým pilotem Ferrari pro sezónu 2025.
Jean Todt, bývalý prezident FIA a dlouholetý kolega Schumachera ve Ferrari, v roce 2022 uvedl, že stále sleduje závody F1 spolu s Michaelem Schumacherem. Ten se stáhl ze závodního života na konci roku 2012, po tříletém návratu do Mercedesu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.