Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Max Verstappen aktuálně prožívá obdobnou sérii vítězství, jakou v minulosti měli Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Juan Manuel Fangio. Jeho výhledy na pátý titul jsou však nejisté, protože Red Bull v loňském roce skončil až třetí v Poháru konstruktérů, kdy ztratil 77 bodů na McLaren. I když Verstappen v roce 2023 získal výrazný náskok, jeho šance na podobný úspěch v letošním roce jsou omezené.
Max Verstappen opět loni ukázal, že dokáže ze svého vozu Red Bull dostat téměř maximum, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez často bojoval o pozice na okraji první desítky.
Verstappenova dominance může stačit k zisku titulu, pokud budou McLaren, Ferrari a Red Bull vyrovnané, ale i on narazí na limity, pokud nebude mít k dispozici nejlepší vůz.
V letošním roce je šance na titul jasná, ale budoucnost je nejistá kvůli nadcházejícím změnám předpisů v roce 2026, které mohou znamenat velké výzvy pro všechny týmy.
Na konci letošního roku se Red Bull rozejde se svým dodavatelem motorů Honda, která převádí své dodávky na samostatnou divizi pohonných jednotek. Tato změna přináší nejistotu, protože Red Bull se rozhodl založit vlastní divizi pohonných jednotek, což představuje značné riziko.
Soutěžit s etablovanými giganty, jako jsou Mercedes a Ferrari, bude pro ně náročné, což může ovlivnit jejich výkony v nadcházejících sezónách.
Christian Horner vyjádřil vděk za podporu Fordu, který se kromě komerční dohody zapojí i do výzkumu a vývoje nových vlastních pohonných jednotek týmu. V rámci zahájení sezóny Ford Performance se Horner objevil na pódiu spolu se závodním jezdcem Liamem Lawsonem pro rok 2025 a generálním ředitelem Fordu Jimem Farleym.
Moderátor Josh Denzel se Farleyho zeptal, jak by reagoval, kdyby mu Horner po třech závodech zavolal a stěžoval si na motor?
"Jo, to se asi stane!" Odpověděl Farley. "Nevím, jestli se to stane ve třetím nebo osmém závodě. Myslím, že není takový tlak jako závodění ve formuli 1. To bude pro naši společnost velká lekce. To je přesně důvod, proč to chceme dělat. Protože na tom záleží."
Ford se snaží zvládnout vysoká očekávání spojená v partnerství s Red Bullem, přičemž si uvědomují, že optimalizace bude trvat delší dobu vzhledem k nedostatku recentních zkušeností v oblasti formule 1.
I přesto, že Ford v minulosti dosáhl úspěchů, jako když jejich motory poháněly Benetton Michaela Schumachera, který v roce 1994 vyhrál mistrovství světa, jsou si vědomi výzev, které je čekají.
Ford se vrací do formule 1 po dlouhé pauze, naposledy působili v kolotoči královny motorsportu v roce 2004 s týmem Jaguar, který prodali paradoxně právě Red Bullu.
Max Verstappen věří, že Mercedes bude mít nejlepší motor, a jeho obavy mohou být oprávněné. I tradiční dodavatelé motorů, jako je Honda, čelí složitým změnám, což znamená, že žádný tým nemá zaručený úspěch.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.