Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Max Verstappen aktuálně prožívá obdobnou sérii vítězství, jakou v minulosti měli Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Juan Manuel Fangio. Jeho výhledy na pátý titul jsou však nejisté, protože Red Bull v loňském roce skončil až třetí v Poháru konstruktérů, kdy ztratil 77 bodů na McLaren. I když Verstappen v roce 2023 získal výrazný náskok, jeho šance na podobný úspěch v letošním roce jsou omezené.
Max Verstappen opět loni ukázal, že dokáže ze svého vozu Red Bull dostat téměř maximum, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez často bojoval o pozice na okraji první desítky.
Verstappenova dominance může stačit k zisku titulu, pokud budou McLaren, Ferrari a Red Bull vyrovnané, ale i on narazí na limity, pokud nebude mít k dispozici nejlepší vůz.
V letošním roce je šance na titul jasná, ale budoucnost je nejistá kvůli nadcházejícím změnám předpisů v roce 2026, které mohou znamenat velké výzvy pro všechny týmy.
Na konci letošního roku se Red Bull rozejde se svým dodavatelem motorů Honda, která převádí své dodávky na samostatnou divizi pohonných jednotek. Tato změna přináší nejistotu, protože Red Bull se rozhodl založit vlastní divizi pohonných jednotek, což představuje značné riziko.
Soutěžit s etablovanými giganty, jako jsou Mercedes a Ferrari, bude pro ně náročné, což může ovlivnit jejich výkony v nadcházejících sezónách.
Christian Horner vyjádřil vděk za podporu Fordu, který se kromě komerční dohody zapojí i do výzkumu a vývoje nových vlastních pohonných jednotek týmu. V rámci zahájení sezóny Ford Performance se Horner objevil na pódiu spolu se závodním jezdcem Liamem Lawsonem pro rok 2025 a generálním ředitelem Fordu Jimem Farleym.
Moderátor Josh Denzel se Farleyho zeptal, jak by reagoval, kdyby mu Horner po třech závodech zavolal a stěžoval si na motor?
"Jo, to se asi stane!" Odpověděl Farley. "Nevím, jestli se to stane ve třetím nebo osmém závodě. Myslím, že není takový tlak jako závodění ve formuli 1. To bude pro naši společnost velká lekce. To je přesně důvod, proč to chceme dělat. Protože na tom záleží."
Ford se snaží zvládnout vysoká očekávání spojená v partnerství s Red Bullem, přičemž si uvědomují, že optimalizace bude trvat delší dobu vzhledem k nedostatku recentních zkušeností v oblasti formule 1.
I přesto, že Ford v minulosti dosáhl úspěchů, jako když jejich motory poháněly Benetton Michaela Schumachera, který v roce 1994 vyhrál mistrovství světa, jsou si vědomi výzev, které je čekají.
Ford se vrací do formule 1 po dlouhé pauze, naposledy působili v kolotoči královny motorsportu v roce 2004 s týmem Jaguar, který prodali paradoxně právě Red Bullu.
Max Verstappen věří, že Mercedes bude mít nejlepší motor, a jeho obavy mohou být oprávněné. I tradiční dodavatelé motorů, jako je Honda, čelí složitým změnám, což znamená, že žádný tým nemá zaručený úspěch.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.