Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Max Verstappen aktuálně prožívá obdobnou sérii vítězství, jakou v minulosti měli Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Juan Manuel Fangio. Jeho výhledy na pátý titul jsou však nejisté, protože Red Bull v loňském roce skončil až třetí v Poháru konstruktérů, kdy ztratil 77 bodů na McLaren. I když Verstappen v roce 2023 získal výrazný náskok, jeho šance na podobný úspěch v letošním roce jsou omezené.
Max Verstappen opět loni ukázal, že dokáže ze svého vozu Red Bull dostat téměř maximum, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez často bojoval o pozice na okraji první desítky.
Verstappenova dominance může stačit k zisku titulu, pokud budou McLaren, Ferrari a Red Bull vyrovnané, ale i on narazí na limity, pokud nebude mít k dispozici nejlepší vůz.
V letošním roce je šance na titul jasná, ale budoucnost je nejistá kvůli nadcházejícím změnám předpisů v roce 2026, které mohou znamenat velké výzvy pro všechny týmy.
Na konci letošního roku se Red Bull rozejde se svým dodavatelem motorů Honda, která převádí své dodávky na samostatnou divizi pohonných jednotek. Tato změna přináší nejistotu, protože Red Bull se rozhodl založit vlastní divizi pohonných jednotek, což představuje značné riziko.
Soutěžit s etablovanými giganty, jako jsou Mercedes a Ferrari, bude pro ně náročné, což může ovlivnit jejich výkony v nadcházejících sezónách.
Christian Horner vyjádřil vděk za podporu Fordu, který se kromě komerční dohody zapojí i do výzkumu a vývoje nových vlastních pohonných jednotek týmu. V rámci zahájení sezóny Ford Performance se Horner objevil na pódiu spolu se závodním jezdcem Liamem Lawsonem pro rok 2025 a generálním ředitelem Fordu Jimem Farleym.
Moderátor Josh Denzel se Farleyho zeptal, jak by reagoval, kdyby mu Horner po třech závodech zavolal a stěžoval si na motor?
"Jo, to se asi stane!" Odpověděl Farley. "Nevím, jestli se to stane ve třetím nebo osmém závodě. Myslím, že není takový tlak jako závodění ve formuli 1. To bude pro naši společnost velká lekce. To je přesně důvod, proč to chceme dělat. Protože na tom záleží."
Ford se snaží zvládnout vysoká očekávání spojená v partnerství s Red Bullem, přičemž si uvědomují, že optimalizace bude trvat delší dobu vzhledem k nedostatku recentních zkušeností v oblasti formule 1.
I přesto, že Ford v minulosti dosáhl úspěchů, jako když jejich motory poháněly Benetton Michaela Schumachera, který v roce 1994 vyhrál mistrovství světa, jsou si vědomi výzev, které je čekají.
Ford se vrací do formule 1 po dlouhé pauze, naposledy působili v kolotoči královny motorsportu v roce 2004 s týmem Jaguar, který prodali paradoxně právě Red Bullu.
Max Verstappen věří, že Mercedes bude mít nejlepší motor, a jeho obavy mohou být oprávněné. I tradiční dodavatelé motorů, jako je Honda, čelí složitým změnám, což znamená, že žádný tým nemá zaručený úspěch.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.