McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Red Bull měl v roce 2024 našlápnuto k další dominantní sezóně, když Max Verstappen ovládl čtyři z prvních pěti závodů. Série jeho triumfů skončila až v Austrálii, kde kvůli problémům s brzdami odstoupil a Carlos Sainz, čerstvě po operaci slepého střeva, senzačně triumfoval. Verstappen si poté připsal dalších sedm vítězství a dvě výhry ve sprintových závodech v první polovině šampionátu, čímž Red Bull dál upevňoval svou pozici na špici.
Jenže pak přišel zlom. Lando Norris v Miami oslavil své premiérové vítězství a s novými vylepšeními se McLaren dostal do boje o titul. Od té chvíle se stal nejčastějším vítězem – triumfoval v Zandvoortu, Singapuru i Abú Dhabí, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri přidal další dvě výhry v Maďarsku a Ázerbájdžánu. Společně tak dokázali sesadit Red Bull z trůnu a zajistit McLarenu první titul konstruktérů od roku 1998.
McLaren si v boji o titul pomohl důmyslným využitím technických pravidel, když u svých předních křídel zvýšil pružnost v rámci povoleného rozsahu. Díky tomu získal lepší rovnováhu mezi přilnavostí v pomalých zatáčkách a stabilitou ve vysokých rychlostech, což se ukázalo jako klíčový faktor v jeho vzestupu na vrchol. Tento inovativní přístup mu umožnil konkurovat Red Bullu a nakonec mu i sebrat Pohár konstruktérů.
Jenže před startem sezóny 2025 zasáhla FIA a rozhodla se omezit povolený průhyb předních křídel při zátěžových testech. Nová směrnice začne platit od devátého závodu v Barceloně, což týmům poskytne čas na adaptaci. Do té doby budou moci využívat svá současná řešení, ale McLaren i další týmy spoléhající na tuto technologii budou muset najít nové způsoby, jak udržet svůj výkon na špičkové úrovni.
Red Bull podle AutoRaceru zuří a není divu. V roce 2024 se zoufale snažili přesvědčit FIA, aby proti McLarenu zasáhla, ale řídící orgán tehdy nehnul ani prstem. Teď, když už Red Bull utratil miliony za vývoj vlastního flexibilního předního křídla pro sezonu 2025, přichází náhlá změna pravidel, která jeho snahy hází do koše. Pro tým to není jen technická komplikace, ale také ztracená investice a strategický neúspěch. Není pochyb, že tahle kontroverze bude ještě mít dohru.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.