McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Red Bull měl v roce 2024 našlápnuto k další dominantní sezóně, když Max Verstappen ovládl čtyři z prvních pěti závodů. Série jeho triumfů skončila až v Austrálii, kde kvůli problémům s brzdami odstoupil a Carlos Sainz, čerstvě po operaci slepého střeva, senzačně triumfoval. Verstappen si poté připsal dalších sedm vítězství a dvě výhry ve sprintových závodech v první polovině šampionátu, čímž Red Bull dál upevňoval svou pozici na špici.
Jenže pak přišel zlom. Lando Norris v Miami oslavil své premiérové vítězství a s novými vylepšeními se McLaren dostal do boje o titul. Od té chvíle se stal nejčastějším vítězem – triumfoval v Zandvoortu, Singapuru i Abú Dhabí, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri přidal další dvě výhry v Maďarsku a Ázerbájdžánu. Společně tak dokázali sesadit Red Bull z trůnu a zajistit McLarenu první titul konstruktérů od roku 1998.
McLaren si v boji o titul pomohl důmyslným využitím technických pravidel, když u svých předních křídel zvýšil pružnost v rámci povoleného rozsahu. Díky tomu získal lepší rovnováhu mezi přilnavostí v pomalých zatáčkách a stabilitou ve vysokých rychlostech, což se ukázalo jako klíčový faktor v jeho vzestupu na vrchol. Tento inovativní přístup mu umožnil konkurovat Red Bullu a nakonec mu i sebrat Pohár konstruktérů.
Jenže před startem sezóny 2025 zasáhla FIA a rozhodla se omezit povolený průhyb předních křídel při zátěžových testech. Nová směrnice začne platit od devátého závodu v Barceloně, což týmům poskytne čas na adaptaci. Do té doby budou moci využívat svá současná řešení, ale McLaren i další týmy spoléhající na tuto technologii budou muset najít nové způsoby, jak udržet svůj výkon na špičkové úrovni.
Red Bull podle AutoRaceru zuří a není divu. V roce 2024 se zoufale snažili přesvědčit FIA, aby proti McLarenu zasáhla, ale řídící orgán tehdy nehnul ani prstem. Teď, když už Red Bull utratil miliony za vývoj vlastního flexibilního předního křídla pro sezonu 2025, přichází náhlá změna pravidel, která jeho snahy hází do koše. Pro tým to není jen technická komplikace, ale také ztracená investice a strategický neúspěch. Není pochyb, že tahle kontroverze bude ještě mít dohru.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.