Christian Horner odmítá spekulace o tom, že by odchod Johnnyho Herberta z pozice stewarda souvisel s kritikou Maxe Verstappena. Podle šéfa Red Bullu jde o nezávislé rozhodnutí, které nemá žádnou spojitost s nizozemským pilotem.
Johnny Herbert končí jako sportovní komisař FIA. Podle Mezinárodní automobilové federace nebylo možné skloubit jeho roli s prací mediálního komentátora.
„Johnny je všeobecně uznávaný a do své funkce přinášel neocenitelné zkušenosti a odborné znalosti. Po vzájemné diskusi však bylo dohodnuto, že jeho povinnosti stewarda FIA a povinnosti mediálního komentátora nejsou slučitelné. Děkujeme mu za jeho služby a přejeme mu, aby se mu dařilo v jeho budoucích aktivitách,“ oznámila FIA.
Podle neoficiálních informací si na Johnnyho Herberta a jeho mediální výroky stěžovaly dva týmy, přičemž jedním z nich měl být Red Bull. Brit byl v loňské sezóně opakovaně kritický k Maxu Verstappenovi, zejména k jeho manévrům v GP Mexika. Tvrdil, že se nizozemský pilot ze svých incidentů nepoučí.
Ostře se proti Herbertovým komentářům vymezil i Verstappenův otec Jos. „Johnny je zaujatý, a to je problém. Takový člověk by neměl mít vliv na rozhodování ve Formuli 1,“ prohlásil. Herbertovy výroky podle některých vyvolávaly pochybnosti o jeho nestrannosti ve funkci stewarda FIA.
Christian Horner důrazně odmítl spekulace, že by konec Johnnyho Herberta v roli stewarda FIA souvisel s Maxem Verstappenem. „S Maxem to nemá vůbec nic společného, ale je to naprosto správné rozhodnutí,“ řekl šéf Red Bullu pro Sky Sports News.
Podle Hornera není přijatelné, aby sportovní komisař současně působil v médiích. „Nemůžete mít stewardy, kteří zároveň pracují v médiích... Nemáte to v Premier League, nemáte to v žádném jiném profesionálním sportu,“ zdůraznil.
Britský manažer proto považuje krok FIA za logický. „Je to naprosto nevhodné. Buď jste jedním ze sportovních činitelů, nebo pracujete v médiích. Nemůžete být jednou nohou v obou táborech,“ dodal Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.