Christian Horner odmítá spekulace o tom, že by odchod Johnnyho Herberta z pozice stewarda souvisel s kritikou Maxe Verstappena. Podle šéfa Red Bullu jde o nezávislé rozhodnutí, které nemá žádnou spojitost s nizozemským pilotem.
Johnny Herbert končí jako sportovní komisař FIA. Podle Mezinárodní automobilové federace nebylo možné skloubit jeho roli s prací mediálního komentátora.
„Johnny je všeobecně uznávaný a do své funkce přinášel neocenitelné zkušenosti a odborné znalosti. Po vzájemné diskusi však bylo dohodnuto, že jeho povinnosti stewarda FIA a povinnosti mediálního komentátora nejsou slučitelné. Děkujeme mu za jeho služby a přejeme mu, aby se mu dařilo v jeho budoucích aktivitách,“ oznámila FIA.
Podle neoficiálních informací si na Johnnyho Herberta a jeho mediální výroky stěžovaly dva týmy, přičemž jedním z nich měl být Red Bull. Brit byl v loňské sezóně opakovaně kritický k Maxu Verstappenovi, zejména k jeho manévrům v GP Mexika. Tvrdil, že se nizozemský pilot ze svých incidentů nepoučí.
Ostře se proti Herbertovým komentářům vymezil i Verstappenův otec Jos. „Johnny je zaujatý, a to je problém. Takový člověk by neměl mít vliv na rozhodování ve Formuli 1,“ prohlásil. Herbertovy výroky podle některých vyvolávaly pochybnosti o jeho nestrannosti ve funkci stewarda FIA.
Christian Horner důrazně odmítl spekulace, že by konec Johnnyho Herberta v roli stewarda FIA souvisel s Maxem Verstappenem. „S Maxem to nemá vůbec nic společného, ale je to naprosto správné rozhodnutí,“ řekl šéf Red Bullu pro Sky Sports News.
Podle Hornera není přijatelné, aby sportovní komisař současně působil v médiích. „Nemůžete mít stewardy, kteří zároveň pracují v médiích... Nemáte to v Premier League, nemáte to v žádném jiném profesionálním sportu,“ zdůraznil.
Britský manažer proto považuje krok FIA za logický. „Je to naprosto nevhodné. Buď jste jedním ze sportovních činitelů, nebo pracujete v médiích. Nemůžete být jednou nohou v obou táborech,“ dodal Horner.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.