Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Ferrari zažilo v Kanadě další těžký víkend, takový který podle mistra světa z roku 2016 Nica Rosberga dokonale shrnuje jejich dosavadní sezonu. Výkony jezdců Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona sice přinesly páté a šesté místo, ale v kontextu výkonu Mercedesu, který získal první a třetí příčku, to byl další krok zpět. V Poháru konstruktérů Ferrari opět spadlo za svého hlavního rivala.
Rosberg pro Sky Sports nešetřil kritikou. „Charles byl chvílemi rychlý, držel tempo s McLareny, ale pak udělal chybu v kvalifikaci a tým sáhl po špatné strategii s pneumatikami,“ konstatoval. „Měli zkusit jízdu na středně tvrdé směsi, ale v Q3 se rozhodli jinak.“
Podle něj se chyby kupily i v závodě. „Zastávka u Hamiltona ho vrátila zpět do provozu, ztratil spoustu času. U Leclerca měli ideální šanci zkusit strategii na jednu zastávku, kolem něj nebyl téměř nikdo, mohl jet dál. Ale přesto ho povolali do boxů,“ dodal Rosberg s tím že frustraci bylo na Leclercovi znát.
Celý víkend podle něj působil ze strany Ferrari jako improvizace bez jasného směru. „Byl to neohrabaný víkend. A ještě smůla s tou sviští kolizí u Hamiltona, všechno dohromady. Je to vlastně příběh celé jejich sezony, plný přešlapů a zklamání,“ uzavřel bývalý pilot Mercedesu.
Týmový šéf Frédéric Vasseur se přidal k hodnocení s upřímností sobě vlastní. „Udělali jsme příliš mnoho chyb, od nehody v prvním tréninku až po strategii v závodě. V tak těsném boji vás každá chyba posune dozadu,“ řekl po závodě. Mercedes podle něj ukázal jak rychle se může tým zlepšit pokud dobře zvládne přípravu. „Od prvního kola v pátek byli připravení. My ne.“
Vasseur připustil že zvažovali s Leclercem odvážnější strategii ale chyběly jim potřebné informace. „Bylo to příliš riskantní, neměli jsme dost dat abychom věřili že tvrdé pneumatiky vydrží padesát kol. Charles měl pravdu že jsme neměli co ztratit ale nebyli jsme si jistí,“ vysvětlil.
Ferrari se tak po devíti závodech sezony ocitá pod tlakem, bez vítězství a s pochybnostmi o vlastní výkonnosti i rozhodovacích procesech. Mercedes i McLaren ukazují že cesta zpět na špičku není nemožná, ale vyžaduje disciplínu, přesnost a odvahu v klíčových momentech. V Kanadě Ferrari neprokázalo ani jedno.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.