Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Tým Haas se na Velkou cenu Kanady připravuje oslavit svůj významný milník – 200. závod ve Formuli 1. Aby tuto událost zdůraznil, představil vůz se speciálním designem, který připomíná původní barvy týmu z roku 2016, kdy Haas do šampionátu vstoupil. Nová livery kombinuje stříbrnou, červenou a černou barvu, které byly charakteristické pro vozy jezdců Romaina Grosjeana a Estebana Gutiérreze.
Po devíti závodech sezony 2025 Haas drží sedmé místo v Poháru konstruktérů s 26 body, které získali jezdci Esteban Ocon a Oliver Bearman. Tým vede Ayao Komatsu, který převzal vedení po odchodu Guenthera Steinera před minulou sezónou.
V posledním závodě ve Španělsku skončili Ocon a Bearman na 16. a 17. místě, což nebylo podle očekávání. Komatsu po závodě uvedl, že vůz neměli dostatek rychlosti a tým také nefungoval zcela hladce, a proto plánují důkladnou analýzu, aby se zlepšili. „Chceme se z toho poučit a do Kanady přijet lépe připraveni,“ dodal.
Esteban Ocon zdůraznil, že Kanada je podobně jako Monako oblíbeným okruhem, kde tým podává dobré výkony, informuje Motorsport.com. Po dobrém výsledku v Monaku, kde skončili sedmý a dvanáctý, se těší na další městský závod. Ocon také vysvětlil, že v Barceloně tým zůstal na použitých pneumatikách pod safety carem, protože startovali ze zadních pozic a nemělo smysl měnit strategii.
Po náročné sérii závodů teď tým využije týden na analýzu a přípravu, aby do Kanady přijel silnější. Haas tak míří na kanadský závod nejen s oslavou, ale i s odhodláním zlepšit své výsledky a bojovat o lepší umístění v sezóně.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.