Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Tým Haas se na Velkou cenu Kanady připravuje oslavit svůj významný milník – 200. závod ve Formuli 1. Aby tuto událost zdůraznil, představil vůz se speciálním designem, který připomíná původní barvy týmu z roku 2016, kdy Haas do šampionátu vstoupil. Nová livery kombinuje stříbrnou, červenou a černou barvu, které byly charakteristické pro vozy jezdců Romaina Grosjeana a Estebana Gutiérreze.
Po devíti závodech sezony 2025 Haas drží sedmé místo v Poháru konstruktérů s 26 body, které získali jezdci Esteban Ocon a Oliver Bearman. Tým vede Ayao Komatsu, který převzal vedení po odchodu Guenthera Steinera před minulou sezónou.
V posledním závodě ve Španělsku skončili Ocon a Bearman na 16. a 17. místě, což nebylo podle očekávání. Komatsu po závodě uvedl, že vůz neměli dostatek rychlosti a tým také nefungoval zcela hladce, a proto plánují důkladnou analýzu, aby se zlepšili. „Chceme se z toho poučit a do Kanady přijet lépe připraveni,“ dodal.
Esteban Ocon zdůraznil, že Kanada je podobně jako Monako oblíbeným okruhem, kde tým podává dobré výkony, informuje Motorsport.com. Po dobrém výsledku v Monaku, kde skončili sedmý a dvanáctý, se těší na další městský závod. Ocon také vysvětlil, že v Barceloně tým zůstal na použitých pneumatikách pod safety carem, protože startovali ze zadních pozic a nemělo smysl měnit strategii.
Po náročné sérii závodů teď tým využije týden na analýzu a přípravu, aby do Kanady přijel silnější. Haas tak míří na kanadský závod nejen s oslavou, ale i s odhodláním zlepšit své výsledky a bojovat o lepší umístění v sezóně.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.