Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari měl být začátkem nové kapitoly jeho kariéry velkolepým spojením sedminásobného šampiona s nejikoničtějším týmem historie Formule 1. Jenže místo hladkého přechodu přišla tvrdá realita. Vedle změny prostředí a filozofie týmu musel Hamilton opustit i svůj dlouholetý profesionální pilíř, závodního inženýra Petera Bonningtona, a nahradit jej Riccardem Adamim. A právě tato spolupráce je v posledních týdnech pod drobnohledem.
Začátek sezony ukázal, že si Hamilton a Adami zatím nesedli tak, jak by bylo pro úspěch potřeba. Jejich rádiové komunikace často působí napjatě, místy až chaoticky, a fanoušci i experti si kladou otázku: má Lewis po všech letech dominance s „Bonnem“ ještě trpělivost na tak zásadní přestavbu závodního vztahu?
Krize vyvrcholila během Velké ceny Miami, kde Ferrari otálelo s týmovou režií a Hamilton neudržel frustraci na uzdě. „Tak si dejte čaj, když už jste u toho!“ zahlásil ironicky do rádia, když čekal, až Leclerc uvolní trať. Když pak později přišla opačná instrukce, aby předal pozici zpět, kousavě odvětil: „A co, mám ho pustit před sebe taky?“
Napětí pokračovalo i v Monaku, kde po závodě Hamilton, zjevně zmatený i zklamaný, pronesl do rádia: „Jsi na mě naštvanej, nebo co?“ Následovalo zlověstné ticho. Mlčení, které ve světě F1 často říká víc než slova.
Přesto Hamilton veřejně odmítá, že by se mezi ním a Adamim něco zásadního lámalo. „Nemáme žádný problém. Spousta spekulací, většina z toho jsou blbosti,“ uvedl v rozhovoru pro PlanetF1. „Máme skvělý vztah. Je to fajn chlap, tvrdě maká. Ano, někdy se neshodneme – ale to je normální. Jsme v tom spolu.“
Ani tyto uklidňující komentáře ale nezastavily proud dalších signálů, že harmonie není úplná. Ve Španělsku přišlo další nepochopení: Hamilton nahlásil problém s převodovkou, ale když ho Adami vyzval k návštěvě boxů, Brit zůstal na trati, aby si natrénoval start. „Řazení funguje,“ zopakoval suše. „Můžu odstartovat, kámo, je to v pohodě.“
Bývalý jezdec F1 Juan Pablo Montoya si už servítky nebere. Podle něj přišel čas, aby Hamilton zatlačil. „Takový inženýr, co neodpovídá do rádia? Neprofesionální. Takový člověk není dobrý ani pro něj, ani pro tým,“ řekl Montoya pro AS Colombia, informuje PlanetF1. „Kdybych byl ve Ferrari, zatáhl bych ho za uši a řekl: ‚Ještě jednou a půjdeš sedět do kanceláře.‘“
Montoya se domnívá, že Hamilton musí ukázat větší rozhodnost. „Musí se naštvat. Kdyby změnil inženýra, ostatní by si řekli: ‚Pracuju s Lewisem, nebo mě nahradí?‘ A to on teď potřebuje.“
Hamilton však i po incidentu v Monaku trval na tom, že šlo o technický problém: „Měli jsme během závodu v některých úsecích problémy s rádiem. Nedostával jsem všechny informace, které jsem chtěl. Ale pak jsme si to vyříkali.“
Zda dojde ke skutečné změně, nebo se Ferrari i Hamilton pokusí vztah s Adamim stabilizovat, zůstává otázkou. Jisté ale je, že v sezoně plné výzev si Scuderia nemůže dovolit, aby komunikace mezi jezdcem a inženýrem byla slabinou. Ve Formuli 1 rozhodují desetiny – a v takových chvílích musí být každé slovo jasné a načasované.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.