Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Liam Lawson ví, že Maxe Verstappena hned tak neporazí, a proto se chce soustředit na učení od trojnásobného mistra světa. Mladý Novozélanďan dostal šanci v Red Bullu po neúspěšné sezóně Sergia Péreze, jehož výkony tým připravily o cenné body v boji o Pohár konstruktérů. Výměna jezdců je tak jasným signálem, že Red Bull nechce nechat nic náhodě.
Liam Lawson věří ve své schopnosti, ale zároveň si uvědomuje realitu svého příchodu do Red Bullu. Porazit Maxe Verstappena, který v týmu působí už deset let a má na kontě čtyři tituly mistra světa, podle něj není reálné hned od začátku. Místo toho se chce zaměřit na co nejrychlejší rozvoj a využít zkušenosti svého týmového kolegy k dosažení svého cíle – vítězství ve Formuli 1.
„Každý z nás v hloubi duše věří, že je nejlepší, a samozřejmě i já mám dostatek sebevědomí. Ale zároveň si musím uvědomit realitu – přicházím do týmu, kde Max Verstappen závodí už deset let a získal čtyři tituly mistra světa. Bylo by nereálné očekávat, že ho hned na začátku porazím. Pro mě je důležité využít jeho zkušenosti, co nejrychleji se zlepšovat a posouvat se blíž k cíli – vítězstvím,“ řekl Lawson pro Motorsport.com.
První dojmy z vozu RB21 označil za pozitivní, i když přiznal, že kvůli omezenému času na předsezónních testech zatím nemá mnoho informací k hodnocení. Podobně jako Verstappen si ale všiml oblastí, které by bylo potřeba na monopostu zlepšit.
„Cítím se dobře. Samozřejmě Max má mnohem jasnější představu, protože má s čím porovnávat,“ uvedl Lawson, který se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí v hlavním týmu Red Bullu.
„Z mého pohledu jde hlavně o přizpůsobení se a upřímně o snahu vyrovnat se tomu, co dělá Max. Zatím mám dobrý pocit, ale během předsezónního testování člověk stejně nezíská úplně jasný obrázek.
Myslím, že pokud jde o zpětnou vazbu, cítíme vůz podobně a máme stejnou představu o tom, jakým směrem ho chceme posouvat. Nakonec je ale na nás, abychom z něj dostali maximum.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.